hiişt!.. Palandöken gelinlik giyinmiş kız, sen ne zaman giyineceksin naneli sakız! bahar gelince soyunacak dağ mehtapla gerdeğe girecek sevişecek çılgınca; sen ne zaman çözeceksin gümüş kemerini ne zaman bozulacak göğsündeki bağ!
istersen benim için oyna, kaldır kollarını bana at göbeğini, bir elinde mendil bir elinde kandil ikimiz yaparız kına gecemizi.
nazlanma kız! kına da yakarım avuçlarına yüz görümlüğü de takarım sana, düşünme hiç ben imam olurum sen şahit nikâhı da kendimiz kıyarız; boş ver Gazze’ye atılan bombayı bitmeyen savaşı, bize ne açtan açıkta kalan çocuklardan! biz keyfimize bakarız, ateşimizi yakar hep yatakta yaşarız…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hiişt!.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hiişt!.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sizi okumak gerçekten güzel bir duygu.. okadar dogal ,okadar davetkar ki bir güiümseme oluyor dudak kıvrımlarında... Tabuları yıkıp duygusal yöne değer vermenizi takdir ettim.. Kaleminiz daim olsun.Başarı sizden ayrılmayan bir gölgeniz Yorgun bir iş gününden sonra dudaklarımdaki tebessümü size borçluyum efendim...
SAYIN Ö.Ç.M SAYGISIZLIĞINIZ SINIRI AŞIYOR. BİR ŞEYİ ANLAMADAN, BİLMEDEN FİKİR7 ÜRETMEK ÇOK AYIP VE YANLIŞTIR. SAYGISIZLIĞINIZ DEVAM EDERSE ENGELLENECEKSİNİZ...
Her zaman derim; şiirden anlamak için hiç değilse birkaç şiir okumak gerekir diye. Benim şiirdeki ironiyi anlamadan, bunu savunuyormuşum gibi düşünmek için, bir hayli kafa yormak gerekir; bu da yetmez, kötü niyetli olmak gerekir; bu da yetmez, şiirden anlamaması gerekir o kişinin. Bu işin mektebi yok malesef! Çok üzüldüm
ÖmerNazmi tarafından 12/29/2008 5:57:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirde ironi yaptığınızı açıkladığınız için ben de yorumlarımı silmeye gelmiştim. Engelleme düşüncenize bir şey diyemem. Ben kemdi yorumlarımı sıfırlıyorum. Yoruma yazılmış cevaplar üzerinde işlem yapma yetkimiz yok herhâlde. Onları da siz silin bir zahmet. Yanlış anlama için özür.
"Bir âlemsin be kardeş! Kimin aklına gelir ateş yakıp karda karı, pardon, dansöz oynatmak? " Sayın Adnan Beyin yorumundan.
Sanki ayet indi yukarıdan klaveyede düzenleme yapılamıyor değil mi?
Bu adet Osmanlı'dan kalmıştır Orta Doğu Kültüründen (dansöz oynatmak) diğeri adı Rakkasedir, ki tabir çok çirkin „karı” bir de dalga geçer gibi pardon yazılmış!
Ki Osmanlı'ya benim sözüm yoksa sizinde Cumhuriyetçilere olamaz böyle bir ayrım yapılması söz konusu bile değildir. İkisi de bizim tarihimiz, ayrımcılığı yapan sizsiniz! Ki ekliyorum turalı yüsük taşırım parmağımda ama ne geçmişe ne geleceğe de laf söylemenin anlamı yok, varsa yaran gocun başka yerde! Edebiyat Sitesinde olduğunuzu unutmayın.
Keşke içki içen yöneticiler olsa , beyin yıkayıp suyunu içenlerden hayırlıdır...
Zihniyet insanın karakteridir. Şiirde ki ironi nerelere çekilmiş ve nerelere vurdurulmuş ideoloji!
Ömer Nazmi şiirinde ki betimlerde açıkça belirtmiştir ki biz hala uyanamadık yönetimi elinde tutanlar kendi derdinde, burada ki ince detay öylesi belirgin ki anlamamak mümkün değil!
Asıl kıvıranlar ZENNE oldu haberiniz yok!
Çokta sözüm yok, yakında seçimlerde TV de çıkarlar merak buyurmayın. Olan, aç insanlara olur. Olan, insan gibi yaşamak isteyen devletlerin kurbanlarına olur. Çocuklara olur ki dilim varmıyor artık içimdeki hüzne.
Başka sözüm yok şair şiirini açıklamaz bu bir şiiri istediği yöne çekenler de kısırlıktandır. Son sözümdür burası tartışma arenası değil.
Sevgili Ömer Nazmi sayfanda olan kirlilik için özür dilerim. Şiirin her zaman ki gibi başarılı, mesajıylada güzeldi. Tebrikler.
Sevgi ve saygılarla. Şiirle...
(içki, kusmuk vb. tabirleri yazdığınız için üzgünüm adınıza zaten burdan pay biçin yorumun kalitesine) Selametle...
Neslihan YAZICILAR tarafından 12/29/2008 5:30:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mesele kapanmıştır. Şiirde Gazze'ye duyarsız kalanların eleştirisinin yapıldığını ilk yorumumda belirtmiştim. Sonra yanlış anlaşılmalar oldu. Benim açımdan sorun kalmamıştır. Saygılar.
bildiğim kadarıyla bir öğretmensiniz şiirden bu kadar mı anlıyorsunuz Allah aşkına?
yazık değil midir, güzel bir şiirin altında hiçte hoş olmayan tartışmalara girmek. bakınız, Ömer bey o kadar sabırlı ve o kadar düşüncelerinize saygılı ki sizi engelleme yoluna bile gitmedi.
kaleme alınan, micazi içerikli bir isyan şiiridir. bunu görmemek için hala niçin direniyorsunuz ki?
gereksiz davranışınıza, şiir- edebiyat adına gerçekten üzüldüm. saygılarımla
BEYEFENDİ siz hala anlamamakta direniyorsunuz sanırım...
Ömer Beyin öyle bir anlatımı yok, tam tersi olayı ironiyle ele almış, pes yani! Yani insanlar bunları yaşarken biz zevki sefa içinde olamayız demektedir.
Bu hayasızlığı hangi insan gösterir ki, yapmayın ne olur.
Her zaman derim; şiirden anlamak için hiç değilse birkaç şiir okumak gerekir diye. Benim şiirdeki ironiyi anlamadan, bunu savunuyormuşum gibi düşünmek için, bir hayli kafa yormak gerekir; bu da yetmez, kötü niyetli olmak gerekir; bu da yetmez, şiirden anlamaması gerekir o kişinin. Bu işin mektebi yok malesef! Çok üzüldüm.
Ömer Nazmi Bey'in "Bana ne Gazze'de olup bitenlerden. Ben aşkımı yaşarım, içkimi içerim" sözleri bir Müslümana yaraşır sözler mi kardeş? Hem de Palandöken gibi İslam'ı hassasiyeti olan bir yerde. Ben Ömer Nazmi'nin bu şiirini kınıyorum. Siz ne düşünürseniz düşünün.
Şiir çok net kendini ortaya koymuş... Dünyayı kendisinden ibaret görenlere gönderme yapmıştır.... Bu şiiri başka yöne çekme çabası havada kalır.. Okuyan anlamak isteyen anlar... Ayrıca hiç bir şair şiirini yorumlamak zorunda değildir...
Sayın şair, sizin dedğiniz eksik ama aynen öyle söylemek istedim Ancak siz de bilisiniz ki, palandöken orada asıl vurgulanması gereken değildir. Erzurum'lu biri olarak, hemşehrilerime haksızlık yapmak istemem. Elbette her yerde iyi de vardır kötü de; ama bunun yanlış anlaşılması ben iüzer. Saygılarımla.
Sevgili Şair dostlarım, Önce şunu söylemek isterim ki; şiir yazan biri şiirini açıklamak ve savunmak zorunda kalıyorsa, bana göre “o kalem” artık körelmiştir. Bugüne kadar muğlak bir şiir yazmaktan hep kaçındım. Ne söylemek istediğimi her zaman net olarak vurgulamaya çaba gösterdim. Ancak , bu şiirimde bilinen bir şey ortaya çıktı ki o da şudur: herkes bulunduğu yerden görür ve ona göre değerlendirir gördüğü her ne ise. Sevdiğim ve saydığım bazı arkadaşlarım benim bu şiirimi haklı olarak durdukları yerden değerlendirmişlerdir. Bu asla yanlış bir şey değildir ve zaten böyle de olmalıdır. Ancak, beni rahatsız eden şey benim düşüncelerimin dışında algılanmamdır. “Gitti padişah, geldi kusmuklu sarhoşlar,” tümcesi bana çok ağır geldi. Bizim kültürümüzde, bize gelen misafirimiz namusumuza ve onurumuza dokunmadığı sürece başımızın tacıdır. Bu yüzden, misafir olarak düşündüğüm bu arkadaşıma elimden geldiği kadar nezaketle yanıt vermek istiyorum. Ve sadece diyorum ki, lütfen o sözünüzün amacını aştığını söyleyin; çünkü benim tahminim, bu söz amacını çok aşmıştır.
Bazı sevgili şair arkadaşlarımın dediklerin katılıyorum; ama birkaç cümle ile belirtmek istediğim düşüncelerim var. Ne yazık ki, kendini laik ve cumhuriyetçi olarak tanımlayan çok küçük bir azınlığın ahlak ve yaşam şekli benim de şiddetle eleştirdiğim şeydir. Bazı kendini bilmezler, bu ahlaksızlıklarını ve onursuzluklarını onurlu bir fikrin arkasına gizlemek istemekteler. Ve bu savundukları dünya görüşüne ters düşmektedir. Ancak, şu asla unutulmamalıdır ki; bu tür insanlar her yerde her zaman vardır. Ve bu yaşam şekli ve ahlak anlayışı kendini bağlar. Bu tür insanlar da zaten, hayata nereden bakarlarsa baksınlar, her zaman cinsiyetine göre, o malum sıfatla anılırlar.
Şiirime gelince çok kısa olarak şunu söyleyeceğim. Benim düşünceme göre, şiirde anlattığım şekilde, beynini ve yüreğini belinin altında gezdirenlerin ve egoizmi uçlarda yaşayanların olaylar karşısındaki vurdumduymazlığıdır. İşte bu benim fikrime terstir. Bakalım yılbaşı gecesi, bizim yapay ve özenti burjuvazi ne kadar para saçacak! Bendenizi ise, Mustafa Kemal’in sevdiği eserleri dinleyerek, hafiften demlenerek, penceremden karışımdaki karılı dağı seyrederken bir sevdiğimi bir de bu memleket için ölmeye devam edenleri düşünerek geçireceğim o geceyi. Bu da meraklısına duyurulur. Benim dünya görüşümü tekrar burada belirtmek istemem; isteyen diğer yazılarımdan bunu açık bir şekilde anlayabilir. Bakın işte, birkaç ahlaksız bir fikre ve düşünceye nasıl da zarar veriyor. Başkaları da bunu böyle algılıyor. O zaman, ahlaksızlara hangi fikirde olursa olsun, hep birlikte koca bir “yuh!” çekerek sıfatlarıyla analım mı!
Aynen dediğiniz gibi Şair ; bir çoğunun umurunda bile değil,öldürülen bebekler,çocuklar,insanlar.. Onlar yılbaşı gecesi nasıl eğleneceklerinin,ne kadar zıkkımlanacaklarının derdindeler. Palandöken'de de dansöz oynatacaklarından şüphe etmiyoruz. Tabii Erzurum'lu dadaş kardeşlerimiz değil, oraya gidecek turistler. Çoğu içimizden,ülkemizden olacak o duyarsızlar.
Çok güzel anlatmışsınız ama kastettikleriniz bu şiirlere uğramazlar ki anlasınlar.
Osmanlıyı özlemek lafını niçin hemen Atatürk'e çekiyorsunuz kardeşim? Osmanlının 600 yıllık dönemini bir inceleyin bakalım. Üç kıt'ada hâkimeyet süren Osmanlı yönetiminde onlarca ırk, onlarca din kardeşçe yaşamıştır. Amerika, İsrail ve Batı ülkeleri Osmanlı yönetimini inceleyip örnek alıyor. Ben, Osmanlıyla gurur duyuyorum. Atatürk'le ilgili bir söz etmediğim hâlde Atatürk istismarı yapmanızı da ben kınıyorum. Türkiye'yi yöneten bazı kişiler içki içmemişler midir? Sarhoş olmamışlar mıdır? Sarhoş olup da kusan kimse yok mudur? Kusan sarhoşlara da kusmuklu sarhoş denir. Bugün dahi resmi kutlamalarda içki içip sarhoş olan o kadar üst düzey yönetici vardır. İsteyen içer, sarhoş olur, kusar. İsteyen de içmez. Devletimiz Türkiye Cumhuriyeti Devleti'dir ve devletimizi korumak, savunmak bizim aslî görevimizdir.
"Ah Osmanlı, ahhh!" Gitti padişah, geldi kusmuklu sarhoşlar SAYIN ARKADAŞIM, Bulaf nereye gider bilirmisin Cumhuriyetçilere, Bu laf Sevgili ATAMIZ Atatürk'e...
"Hakimiyet kayıtsız ve şartsız milletindir. İdare usulü halkın mukadderatını bizzat ve bilfiil idare etmesi esasına dayanır. Türkiye Devletinin hükümet şekli Cumhuriyettir"
Osmanlı'ya özlem nedir ki "geldi kusmuklusarhoşlar" kınıyorum sizi! Bu topraklarda yaşayıpta dil uzatanları Bu toprakta yaşayıpta kıymet bilmeyenleri Bu toprakta yaşayıpta Atatürk'ü hiçe sayanları. Allah yolunuzu açık etsin!
Ki şiir yazamaya bilir insanlar sesim çıkmaz, tartışırlar karışmam ama bu lafı duyduğum anda iki kelam etmeden geçemem size...Yazık soluduğunuz havaya ve şehitlerimize...
Yazık siz gibi düşünenlere... .... Benim gibi Hümanist bir insanı çileden çıkardı bu laf!
Bugün Türkiye'de, Filistin topraklarında , Irak'ta kısaca Ortadoğuda oynan çirkin oyunlar ortada ve birileri bundan nemalanırken olan yine bu ülkelerin mazlum halklarına oluyor malesef. Umarın insanlar daha fazla duyarsız kalmazlar ve dur derler artık bazı şeylere !...
Şiirinizde güncel ve önemli bir konuyu çok güzel işlemişsiniz , kutluyorum , sevgilerim çokça Ömer ...
nazlanma kız! kına da yakarım avuçlarına yüz görümlüğü de takarım sana, düşünme hiç ben imam olurum sen şahit nikâhı da kendimiz kıyarız; boş ver Gazze’ye atılan bombayı bitmeyen savaşı, bize ne açtan açıkta kalan çocuklardan! biz keyfimize bakarız, ateşimizi yakar hep yatakta yaşarız… ************** Hep ortada oynanan bir oyun,birde oynayan...oynamaktanda son derece zevklenen.. ver yansın dünya umurunda mı?Gazze . açta açıkta savaşta kalan lar çocuklar umurundamı? der gibi şiir. harika ironi.. kutluyorum dizelerinizi. saygılarımla şiir ve sevgiyle kalın..
İstanbuldan Can Erzurum'a ve Ömer Nazmi bey'e kucak dolusu selamlar saygılar.Şiirlerinizin hepsi birbirinden güzel.Okumaktan yorum yapmaya zaman kalmıyor zaten en güzel yorumlarıda siz yapıyorsunuz. Keşke birazda keyiflerimizden insanlık olarak vazgeçipte biraz çevremizle ilgilenebilsek ama bu çok büyük bir katliam Filistin yanıyor ve biz birşey yapamıyoruz.Gelde şimdi deme ahhhhh Osmanlı ah....Padişah Sultan yeryüzünün demir yumruğu adaletli hakan nerelerdesiniz ? Saygılarımla
okadar dogal ,okadar davetkar ki bir güiümseme oluyor dudak kıvrımlarında...
Tabuları yıkıp duygusal yöne değer vermenizi takdir ettim..
Kaleminiz daim olsun.Başarı sizden ayrılmayan bir gölgeniz
Yorgun bir iş gününden sonra dudaklarımdaki tebessümü size borçluyum efendim...