Yalnızlığım bile güzeldi seninle.. Saklamadım göz yaşlarımı mavigeceden. Hiç utanmadım ağlamaktan İsyan da etmedim kadere…
Bir rüyanın donuk kalmış yanıydın geceden arta kalan. Dokunmaya kıyamadığım, Tutamadığım, Daha nasıl sevsem formülleri ürettiğim Ve yine de sevmeye cesaret edemediğim, En göçük yanımdın. Depremden arta kalmış doğal felaketim.
Gidiyorum işte istemesemde Tanrı nasıl esirger bu güzel gözleri benden Bir okyanusun en derin yanıydın içinde kaybolduğum. Gökyüzünün en mavi katıydı erişemediğim. Ve gökkuşağının en güzel çizgisinde saklıydı düşlerim…
Şimdi kuşların dilinde mi sevsem seni Çiçeklerin renginde mi arasam Balıkların aşkı ile mi sevsem Ve küçük bir aşk şarkısı yazıp onunla mı avunsam.
Çaresizliği bile güzeldi sevdanın Beşinci mevsim gibi geldin kapıma Dumansız, katıksız,berrak bir su gibi Girdabında boğulduğumu şimdi anladım
Rüzgarında savrulduğum sendin,farkındaydım Nereye atsan dağ, Nereye savursan orası sürgündü benim için. Adımlarımı sayamadım sana gelirken. Engel olamadım Olmak istemedim belkide
Mesafeleri rüzgarına ayarlamak imkansız Yelkovanı akrebe döndürmek zordu Şimdi fırtınadan sonraki sessizliği yaşıyor kalbim Sessiz,darmadağın,çaresiz Kanayan yaralarına merhem aramayacak gururlu
Ben kelebeğin ömrüne talibim şimdi omzuna bir kez konmak için bekledim Ya da bir hafta sonra sessizce ölmek için Ebediyen gidiyorum artık …
Selam söyle benden tüm güzel insanlara Yediveren iklime senden anı diye avuçlarından aldığım küçük palamut cebimde Sümbül kokan sevda yerimize iyi bak son kez Ve sevdamıza şarkılar mırıldayan martılara selam söyle
-Bir yürek daha sessizce- -sevdasını içine gömerek gidiyor de-
Şahidim yıldızlar olsun. Gün ağarmadan beni yeniden, Gökkuşağının en berrak katında Sana el sallarken göreceksin.. …………………………Affet
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ELVEDA/yağmur çiçeğim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELVEDA/yağmur çiçeğim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şahidim yıldızlar olsun. Gün ağarmadan beni yeniden, Gökkuşağının en berrak katında Sana el sallarken göreceksin.. …………………………Affet
Keşke elvedalar el sallamayla son bulabilseydi hayatta keske binlerce elvedaya şahit olan yıldızların dili olsaydı semada... Keşke bitti dendiğinde bitebilseydi sevdalar yürekte..
Yoksul ciceklerin masum gülüşlerinde saklıysa sevginin gizemi Elveda deyip çekip gitmek bükük boynunu biraz daha bükmekten başka bir çare değilse hayatta.. Umuda bağlı sevdalar soldukca yüreklerde...Tek elveda kesmez o sevdanın nefesini, hasret düşüncelerini kesemeyen gecelerde...
Sessiz bir çığlıktı sevdan, yaralayan, Kırık bir aynanın yansımasıydı sanki yüreğimde.. Adını dahi koyamadığım bir eylemdin içimde.
Umudumun direnci Gizli sevdamın yoksul çiçeği…
Küçük aşkım,büyük sevdam….
Yalnızlığım bile güzeldi seninle.. Saklamadım göz yaşlarımı mavi geceden. Hiç utanmadım ki ağlamaktan. …………….İsyan da etmedim kadere…
Bir rüyanın donuk kalmış yanıydın …………………geceden arta kalan. Dokunmaya kıyamadığım, …………………tutamadığım, Daha nasıl sevsem formülleri ürettiğim, Ve yine de sevmeye cesaret edemediğim, ……………….En göçük yanımdın.
Depremden arta kalmış doğal felaketim.
Küçük aşkım büyük sevdam..
Neden şimdi haa…! Neden çıkıyorsun ki karşıma.. Tanrı nasıl esirger bu güzel gözleri benden Bir okyanusun en derin yanıydın, ………………içinde kaybolduğum. Gökyüzünün en mavi katıydı ………………erişemediğim. Ve gökkuşağının en güzel çizgisinde saklıydı ………………düşlerim…
Şimdi kuşların dilinde mi sevsem seni, Çiçeklerin renginde mi arasam, Balıkların aşkı ile mi sevsem, Ve küçük bir aşk şarkısı yazıp onunla mı avunsam.
…………Küçük aşkım,büyük sevdam
Çaresizliği bile güzeldi sevdanın, Beşinci mevsim gibi geldin kapıma, Dumansız, katıksız,berrak bir su gibi … Girdabında boğulduğumu şimdi anladım..
bu şiiri gençliğimde okumak isterdim sevgilimi terk ederken mahçup,kırılgan bir tavırla günah çıkarmak için ama ben ne sevgili terkedebildim nede o işlere zaman bulabildim)))) sadece okurken biran çok kıskandım... sevgiler kardeşime....
Vakit tamam seni terkediyorum Bu incecik bir veda havasıdır Parmak uçlarına değen sıcaklığı İncinen bir hayatın yarasıdır
Kalacak tüm izlerin hayatımda Gözümden bir damla yaş aktığında Bir yer bulabilsem seni hatırlatmayan Kan tarlası gelincik şafağında
Ölümse korktun savaşsa hep kaçtın Vur kendini korkularla hadi al Sen bir suydun sen bir ilaçtın Hoşçakal canımın içi, hoşçakal Hoşçakal gözümün nuru, hoşçakal
Sen bir suydun sen bir ilaçtın Hoşçakal iki gözüm, hoşçakal Hoşçakal canımın içi, hoşçakal...
Bu sevdiğim şarkı nasıl bir veda havası estirmiş ise; senin şiirinde de bir veda havası esmiş...yalnız seninki daha bir şiddetli...daha bir vurucu olmuş...güzel bir veda şiiri hatta çok çooook güzel bir veda şiiri...ama isterim ki bu güzellik bu şiirde kelimelerde saklı kalsın ve eyleme dönüşmesin...Sevgili Şair kaleminden birkez daha hüzünlü bir şiir okuyorum ama bu sefer bu şiir beni de yaraladı...öyle etkili...öyle derin...öyle hüzün dolu...sevda haykırmış ama vuslatına kavuşamamış...engeller aşılamamış...sonuçta mutluluk yerine hüzün yelleri esmiş...şimdi soruyorum sana hüzünlenmemek, yaralanmamak ve de birşeylerin kopmaması içimizden mümkün mü bu şiiri okuduktan sonra..?... ben şiirlerde görüşmek üzere diyerek buruk şekilde ayrılıyorum sayfandan...kendine iyi bak güzel insan....................sevgilerimle......................
Sevgili Aspendos şiiri okumaya başlar başlamaz öyle tanıdık geldiki dizeler
"Rüzgarında savrulduğum sendin,farkındaydım Nereye atsan dağ, Nereye savursan orası sürgündü benim için. Adımlarımı sayamadım sana gelirken. Engel olamadım Olmak istemedim belkide"
"Ben kelebeğin ömrüne talibim şimdi omzuna bir kez konmak için bekledim Ya da bir hafta sonra sessizce ölmek için Ebediyen gidiyorum artık …"
"Şimdi kuşların dilinde mi sevsem seni Çiçeklerin renginde mi arasam Balıkların aşkı ile mi sevsem Ve küçük bir aşk şarkısı yazıp onunla mı avunsam."
Kazınmıştı hafızama bu seslenişler.Düşündüm düşündüm ve buldum bu Aspendos imzası taşıyan "KÜÇÜK AŞKIM BÜYÜK SEVDAM"dı..Hani bazı dizeler ve bazı şiirler vardır okur geçer hatırlamazsın bir daha suya yazılmış gibi(suya yazmak,öylemi derlerdi ki?) ve bazı şiirler vardır mıh gibi çakılır kazınır yüreğe beyine döner döner hatırlarsın,duygular infilak ettiğinde kan revan içinde kaldığında yürek hatırlarsın,uzatırsın ellerini tutunursun o şiirin kenarından,"yalnız değilim bak şairde yaşamış yaralı yüreğinden damlayan kanları hala kurumamış satırlarda" der ve kendi yaralı yüreğinden damlayan kanları da akıtırsın dizelerin üstüne,umuduna direnç yaparsın o şiiri.Ve haykırırsın avazın çıktığı gücünün yettiği kadar "yalnız değilsin şair yalnız değilsin".Güzeldi şiir ve zaten güzeldi.
"Selam söyle benden tüm güzel insanlara Yediveren iklime senden anı diye avuçlarından aldığım küçük palamut cebimde Sümbül kokan sevda yerimize iyi bak son kez Ve sevdamıza şarkılar mırıldayan martılara selam söyle
-Bir yürek daha sessizce- -sevdasını içine gömerek gidiyor de-"
gidişlerin derin düşü bu kadar mı güzel anlatılır? ayrılık bu kadarmı dokunaklı olur şiirlerde
aspendos yazınca olur sanırın kavramlar,kelimeler ve imgeler yerli yerine oturur şiir ritmik bir dansa döner doyumsuz bir anlatın ve sunu çıkar ortaya güne düşen en harika şiir zevkle okudum saygılar
-Umudumun direnci- -Gizli sevdamın yoksul çiçeği- *********************** Şimdi kuşların dilinde mi sevsem seni Çiçeklerin renginde mi arasam Balıkların aşkı ile mi sevsem Ve küçük bir aşk şarkısı yazıp onunla mı avunsam. ************************* Ben kelebeğin ömrüne talibim şimdi omzuna bir kez konmak için bekledim Ya da bir hafta sonra sessizce ölmek için Ebediyen gidiyorum artık …
Selam söyle benden tüm güzel insanlara Yediveren iklime senden anı diye avuçlarından aldığım küçük palamut cebimde Sümbül kokan sevda yerimize iyi bak son kez Ve sevdamıza şarkılar mırıldayan martılara selam söyle
Kalemine sağlık arkadaşım. Güzel bir sevgi şiiri okudum. Duyguyu baştan sona şair ile yaşamak güzeldi şiirinizde. Selamlarımla.
Gün ağarmadan beni yeniden,
Gökkuşağının en berrak katında
Sana el sallarken göreceksin..
…………………………Affet
Keşke elvedalar el sallamayla son bulabilseydi hayatta keske binlerce elvedaya şahit olan yıldızların dili olsaydı semada... Keşke bitti dendiğinde bitebilseydi sevdalar yürekte..
Yoksul ciceklerin masum gülüşlerinde saklıysa sevginin gizemi Elveda deyip çekip gitmek bükük boynunu biraz daha bükmekten başka bir çare değilse hayatta.. Umuda bağlı sevdalar soldukca yüreklerde...Tek elveda kesmez o sevdanın nefesini, hasret düşüncelerini kesemeyen gecelerde...
Tebrikler...