Kız Kulesi’nden kilometrelerce ötede bir yaşam.Hayatını kulediki kız gibi geçiren bir kız için yazılmış bir şir...
gezgin...
Kız kulesinde bir kız Yüreği avuçlarında Üzüm sepetiyle gelen yılanın Başını ezmiş yüreğiyle Avuçları kan-revan içinde Yaşıyor o gün bu gündür Kimsesizliğin ortasında Yalnız biçimde Buna rağmen Koparmış sevmeleri aklından Asmış kulenin yaşlı pervazlarına Sararsınlar diye Ve Yeditepe’ye inat Dalıyor suskunluğu Haliç’e Elek elek Batık mazi çıkarıyor derinlerden…
Sandallardan O’na gül atan delikanlılara Duvarından söktüğü Taşları fırlatıyor Çöktü çökecek üzerine duvar Belki bir taş sonra Belki de iki… Ve sonra Bakıp bakıp kaçıyor Kulenin pencerelerinden Gül atmaktan Yorgun düşen delikanlılara Ve bin ahı sıkıştırıyor Beddua etmekten yorulan Bezgin dudaklara Son bir gayretle konuşuyor Konuşuyor ama nafile Sarhoş sarhoş hıçkırıklar Dökülüyor kelimelerinden Sözlerinde manadan eser yok… Yemyeşil üzümler dururken İlla da Sararmış üzüm istiyor benden Ve üzüm bağlarını sarartan Sarmaşıkları besliyor Üzüm bağlarına inat
Sarmaşıklar Sarmış kulenin duvarlarını Ve Kız Kulesi’nde bir kız Önce gözbebekleriyle boğuyor Ve sonra Üzüm bağlarına akıtıyor Tuzlu gözyaşlarını Kim demiş ki Sular yanmaz diye? Öyleyse, Haliç’in ortasındaki Bu amansız yangın niye? Kimden çıkıyor bu duman? Yeditepe’ye savrulan Bu küller kimin? Kız kulesi’ndeki kızın, Yanakları neden kırmızı? Gözlerinden süzülen Gözyaşları mı yaktı yanaklarını, Yoksa utancı mı? Bilinmez niye…
Kız kulesi’nde bir kız Yeşil Çam’a bakıp bakıp Yalnız kadını oynuyor Haliç’in ortasında Dondurmuş hayatın karelerini Jönsüz bir filmin En heyecanlı noktasında Marmara’ya yazıyor Filmin sonu diye Ama! Bilmiyor ki suya yazı yazılmaz Yeditepe sahillerinden Haliç’e açılan her sandallı Siliyor sudaki son yazısını Ve film yeniden başlıyor Haliç’in ortasında Kız Kulesi’ndeki kız için…
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIZ KULESİ'NDE BİR KIZ!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIZ KULESİ'NDE BİR KIZ!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kız kulesi hikayesini renklendirilmiş bir anlatım, harika bir şiir dinledim sesinizden yüreginize saglık kutlarım. Sevgi ile kalın, kaleminiz daim olsun."
Bu kadar güzel bir şiir için yazacak söz bulamıyorum.Sözün bittiği yerdeyim. Bu şiiri yazan elleriniz ve ona hayat veren yüreğiniz var olsun..Şiirce kalın.
Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a… ==================== Kız Kulesindeki Kız,kadınlarımıza hala 21.yüzyılda yapılan baskıdır,şiddettir meta olarak gösterilmesidir.Hala bazı kesimlerde çocuk doğuran bir araç gibi değerlendirlmektedirler. Tebrikler Şair Dost ..
Güzel kardeşim kız kulesi hikayesini anımsattın bizlere, hiç süslü söz söylemeye gerek kalmadan tümünü beyandasın. Yüreğinin ortasından yüreğim gürleyerek öpüyorum. Sevgim, saygımla.
Siz var ya siz bir tanesiniz, Ne diim! kelimeleri ve duyguların tamamını toplayıp kız kulesi'ne hapsetmiş, bir şaire ne denebilir ki! Belki sandalla bir üzüm sepeti getirebilirim kız kulesine! Ama inanın, niyetim zehirlemek ya da boğmak değil! Sadece üzüm dolu sepeti size sunup, tıpkı bir kırçiçeği gibi, kelime ve duygularımı gerip alıp sarayburnuna, oradan da gülhane parkına geçip, ulu bir ağacın altında, demli bir çay içerken,kızkulesi'nden aldıklarımı tekrar ruhuma yüklemek niyetim! Ve gülhane parkının o muhteşem ruhuyla bütünleştirmek...(keşke bunları yapabilseydim) gönül sepetinizden, sevgiler eksik olmasın dileğiyle... güler öz göz
Merhaba sevgili MEHMET ...Okadar güzel yazmışsınki,yazacaklarımı yorumlarla birleştiriyorum,,,,kaçırsaydım..çok üzülürdüm gözden kaçırdığım içinde özürdiliyorum,,,tebrikler...
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a…
Kalemine,yüreğine sağlık... Her gününüz şiir tadında geçsin... Saygı ve sevgilerimi sunarım.
Kız kulesi'nde bir kız şiiriyle gönül kulesine yerleşen değerli şairimin mısralarıyle mest oldum duyula! Marmara'yı aşıp, binbir telaşla ellerini semaya açıp Alllah'a yalvarıp;dua edenin duası makbul ola!.. ...........Şiirini,temasını,manasına.tekniğini ve sesini beğendim.Daha nice eserlere imza atman dileğiyle....
yüreğinize sağlık üstadım bana diyecek birşey kalmamış . harika bir istanbul lu olarak gurur duydum sizinle kız kulesini anlatışınızın harika olmasından dolayı
Çok büyük emek verilmiş,ama harika bir şiir çıkmış ortaya. Yüreğine sağlık Gezginim. Bizide gezdirdin şiirin ruh aleminde. Güzel bir seyahat ettik sayende. Selam ve sevgiler.
Tek kelime ile harika bir şiir. Özellikle bu kadar güzel dizeleri dinlemek insanın ruhunu sanatsal boyutta bir yolculuğa çıkarıyor. Kutlarım. Sonsuz saygılarımla....
Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde bindir telaşla ... sevgili gezgin..dizelerden emek akıyor..besbelli çalışılmış...ama aynı zamanda fazla yoğunlaşmanın verdiği bir bitirememede hissediliyor... anlamlı..yalın..kendini okutuyor şir... emeğinize sağlık...
şimdi bu şiiri dinledikten sonra Musa olunup yarılmaz mı deniz ferhat olunup delinmez mi surlar alınmaz mı kız kulesinde ki kız hüsranlarını yakarak... söyle Allah aşkına! ---- saygımla, çok güzeldi
sevgili şiir dostu güzel yürekli şair arkadaşım şiirinizi beğeniyle okudum çok ama çok etkilendim. gönülden kutluyorum emeğinize yüreğinize sağlık her şey gönlünüzce dilediğiniz gibi olsun sevgiyle kalın..
sevgili şiir dostu güzel yürekli şair arkadaşım şiirinizi beğeniyle okudum çok ama çok etkilendim. gönülden kutluyorum emeğinize yüreğinize sağlık her şey gönlünüzce dilediğiniz gibi olsun sevgiyle kalın..
Kız kulesinde bir güzel istanbul kadar güzel.Bu şiir gerçekten şaheser. Ne güzel anlatmışsınız. Emeğinize ve yüreğinize sağlık efendim. Selam ve saygılarımla.
Sarmaşıklar Sarmış kulenin duvarlarını Ve Kız Kulesi’nde bir kız Önce gözbebekleriyle boğuyor Ve sonra Üzüm bağlarına akıtıyor Tuzlu gözyaşlarını Kim demiş ki Sular yanmaz diye? Öyleyse, Haliç’in ortasındaki Bu amansız yangın niye? Kimden çıkıyor bu duman? Yeditepe’ye savrulan Bu küller kimin? Kız kulesi’ndeki kızın, Yanakları neden kırmızı? Gözlerinden süzülen Gözyaşları mı yaktı yanaklarını, Yoksa utancı mı? Bilinmez niye…
Emeğin derin duygularla yoğrulduğu Hissetiren, yaşatan güzel bir şiirdi Kutlarım kardeşim. Sevgi ve saygımla Ozan
kızkulesi bir simgedir... kaderi değiştirmeye çalışanlara özlü bir derstir kızkulesi hikayesi... tarihimizde ki bu güzelliği sizin dizelerinizle bir kez daha andık... emeğinize sağlık...kutlarım...
Mesajınızı aldım. Yorum istemek çok ama çok önemli kişiliktir. Bu şiirin öyküsünü edebiyatçıların çoğu bilir. Ancak:şairsiz edebiyat düşünülemez.Halkın edebiyatıdır.
Suya anlık sesli şiir yazılır.O dalğalar duyabilenlerce duyulur.Onlar da doğuştan şairlerdir.Bu ses de bir ömür kadardır. Aşk "iğnenin yıldızı' ından girer, ömür kazmasıyla söküp çıkarılamaz"diyorum. Yorumcularrın içerikte sonsuzluk ışığı aramaları bu şiirle öne çıkarıl mış gibi duruyor. Şair gizemi şiirin içine saklamıış ancak anıt gibi duruyor. Kutlarım. Balkanlar dan selamlar... M.ERMİŞ
Bir küçük hikayeyle yorumlarınıza cevap vereceğim.Tam sekiz yıl evvel bir şiir yolculuğuna çıktım.Edebiyatın deryasına 14 yaşımdayken atıldım.O gün,bu gündür acizane bir şeyler yazıyor ve paylaşıyorum dostlarımla.
Her zaman şiirde duygunun ve anlatımın sular gibi olması gerektiğini söyledim ve buna inandım.Ve bu minval üzere şiirler yazmağa çalıştım.Tek farklı çalışmam bu şiirimden evvel siteye eklediğim 'MATEMATİKSEL DÜNYA' adlı çalışmamdı.Utana sıkıla yazdım desem abartmış olmam.
Ama bu şiir,bu şiir çok farklıydı.Her dizesini ilmek ilmek işledim hem kağıdıma hem de yüreğime.Her cümlenin altına bir mana ve her mananın ardına bir olgu saklamak istedim.Bilmem başarabildim mi bunu.Ama kendi kararımca başardım.
Hayatımda hiç bir şiir üzerinde bu kadar düşündüğümü hatırlamıyorum.Yoktur da sanırım.Bu sitede tam 36 ve toplamda 700 küsür şiir yazdım bildiğim kadarıyla.Ama hakikaten bu şiirin üzerine düşündüğüm kadar hiç bir şiirimin üzerine düşünmedim.Kolay kolay da düşüneceğimi sanmam eğer bir mucize olmazsa.
Bu nedenle hayatım da ilk kez yazdığım bir şiiri okurlara reklam ettim.Peşleri sıra gidip böyle bir şiir var bakınız lütfen dedim.Bu sesime kulak verip bu şiire bakan ve yorumlarını esirgemeyen tüm dostlarıma gönülden teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum.
Binlerce kez teşekkür ediyorum hem de.Eğer bu sesim sizlerin kulaklarında yankılanmasaydı sanırım ki kendimi Kız Kulesi'ndeki Kız kadar yalnız hissedecektim.Var olunuz ki beni bu yaknızlığa mahkum etmediniz.Var olunuz ki bana tekrar yazma isteği verdiniz.Ya da en azından olan isteğime her yorumunuzla bir kamçı çektiniz.
Ne mutlu ki bana bu sitede yalnız bir şairin sesine kulak veren gönül dostları var ve ne mutlu ki bana o dostlar benim de dostlarım.Tekrar tekrar teşekkürlerimi sunuyorum ricami kırmayıp gelen ve fikirlerini paylaşan dostlara...
Kız kulesi’nde bir kız Yeşil Çam’a bakıp bakıp Yalnız kadını oynuyor Haliç’in ortasında Dondurmuş hayatın karelerini Jönsüz bir filmin En heyecanlı noktasında Marmara’ya yazıyor Filmin sonu diye Ama! Bilmiyor ki suya yazı yazılmaz Yeditepe sahillerinden Haliç’e açılan her sandallı Siliyor sudaki son yazısını Ve film yeniden başlıyor Haliç’in ortasında Kız Kulesi’ndeki kız için…
suya ne yazı, ne de şiir yazılabilir...yazılanlar da insan ömrü gibi gelir geçer... ancak kızkulesindeki kız için şiir yazılır ve bu şiir okunur...ve bu şiir yıllara meyden okur...
bu büyük emeği, ve de yılmayan yüreği yürekten kutlarım... yöneticilerin takmadığı kurdelayı takıyorum bu güzel şiire ...selam ve hürmetler...
Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a… ************************************** Harika! saygıyla...
Mükemmel bir siir ve yorum .. Yazan kalemi ve duygularini bu denle; bastan sonuna kadar yasattiran güzel yüregi kutluyorum.. Hersey gönlünüzce olsun,yüreginizden sevgiler eksik olmasin..... ALKISLARIMLA:::::
kız kulesinden şiir kulesine yolculuktu harika yoğun emek dizeler.. değerli şair bu öykü şiirden süper klip olur ...değerlendirin bu fikri... sevgim saygım tebriklerimle...
Kız Kulesi'nden kilometrelerce ötede bir yaşam.Hayatını kulediki kız gibi geçiren bir kız için yazılmış bir şir...
şiirin hikayesinin yükünü sonuna kadar omuzlarında taşımayı başaran bir şiir... şiirdeki kızın hüznü karışıklığı umutsuzluğu sarıyor okuyucuyu...gidip bir kere daha ziyaret etmek ama bu sefer gizli kalmış saklı yanını irdelemek geçti içimden, tüm duygularımla beraber... ve ayrıca sizden dinlemek şiiri çok daha yukarılara taşıdı... yüreğinize sağlık...
Tüm yorumcuların pozitif değerlendirmeleri gibi Kız Kulesi öyküsünü mükemmel şiirleştiren ŞİİR. Vehametine hüzün katıyor. Üzüm bağlarına inat.
"Bu küller kimin? Kız kulesi’ndeki kızın, Yanakları neden kırmızı? Gözlerinden süzülen Gözyaşları mı yaktı yanaklarını Yoksa utancı mı? Bilinmez niye…"
Kız kulesine üzüm götüren sandalın sudaki hain seslerini duydum. Şafak üstü ağaçlarının uğultulu uyarılarını hissettim. Mavi suların saklanmış utancını gördüm.
Vatan içinde vatan İstanbul, İstanbul içinde İstanbul Üsküdar... Ve Üsküdar' da yalnızlığın zirvesinde bir hüzün adası.. Kız Kulesi sırdaşımdır. Kendime bile söylemekten çekindiğim pek çok şeyi, olança yalınlığıyla dökmüşümdür yakamoz yakamoz kıyısına. Şiir İstanbul'a, İstanbul şiire yakışıyor zaten.
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a…
Her gününüz şiir tadında geçsin... En derin saygı ve srvgilerimi sunarım.
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok
KARDEŞ TEBRİK EDERİM.YİNE GÜZEL BİR ŞİİRDİ PAYLAŞTIĞIN.
Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde binbir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a…
Gerçekten takdire şayan bir çalışma. bu hikayeyi dizelere çok güzel işlemişsin hemşerim. İşde başarı bu. Hem okudum hem dinledim. Şiiri kendin seslendirmissin sanırım. ses sistemin iyi ise, efek üzerinde biraz çalış derim çünkü şiirleri çoook güzel. Yürekten alkışlıyorum seni hemşerim. Herkeste olmıyan bir yeteneğe sahipsin. Hep sağlıcakla kal.
değerli üstadım gerçekten kız kulesine yazılmış ( en güzel ve en son şiir olmuş diyerek yüreğinizden gelen bu şaheser duyguları aynı alkışlarla kutluyorum .sevgiyle kal kalemin daim olsun.
bu kule için bugüne dek çok şiirler yazıldı..övgüler yapıldı ..işte o güzel şiirlerden biri de güçlü kaleminizde hayat bulmuş efendim...teşekkürler...tebrikler...saygımla...
Kız kulesi’nde bir kız Yeşil Çam’a bakıp bakıp Yalnız kadını oynuyor Haliç’in ortasında Dondurmuş hayatın karelerini Jönsüz bir filmin En heyecanlı noktasında Marmara’ya yazıyor ***************************************** emeğine sağlık....selam ve selam
Kız kulesinde bir güzel istanbul kadar güzel.Bu şiir gerçekten şaheser. Ne güzel anlatmışsınız. Emeğinize ve yüreğinize sağlık efendim. Selam ve saygılarımla.
Kız kulesinde bir güzel istanbul kadar güzel.Bu şiir gerçekten şaheser. Ne güzel anlatmışsınız. Emeğinize ve yüreğinize sağlık efendim. Selam ve saygılarımla.
Sandallardan O’na gül atan delikanlılara Duvarından söktüğü Taşları fırlatıyor
Öyle alıştırılmışız ki hikayelere kendimizi özleştirmeye. YA acıyarak ona destek olmaya çalışırız. Veya kahramanlıklarıyla kişilerin kahramanlıklar yapmaya kalkarız. Biz neyiz kimiz diye kendimizie bakmayı akıl edemeyiz! O tarihten bu güne bir sorgulama yöneldi kız kulesi ışığında.
Çok güzel ve anlamlıydı dizeler. Yürekten tebrik edeer, selamlar, saygılar sunarım.
Sevgili gezğin, ben kız kulesini hiç gezmedim hep uzaklardan baktım ona ve hep hikayesi ile yer eti dimağımda. Oraya hapsedilen prensesin hazin sonu geldikçe aklıma daha bir başka bakarım uzaktan resimlerine ve içimde hep ürpertiler beliriverir nedensiz.
Aşklar dünyanın her yarinde aynı yaşanır ve sevdalıları aynı şiddette vurur. o duygu renk, dil, din, ırk dinlemez, zenginlik, fakirlik dinlemez ve ölümüne gider sevdalılar aşkın peşinden. yeterki o duyguyu bir defa yaşasın.
Şiir öylesine akıcı ve öylesine özel ki, her dize sarmalıyor yüreğim,izi ve kendi akışında götürüyor sona.
Kutluyorum kalemini ve sevgiler yüreğine sevgili kardeşim.
Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde bindir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a ................................ ÇOK KONUŞULACAK YEDİ TEPELİ ŞEHİRE DAİR OLANLAR
sadece resimlerden kız kulesini.. İstanbula çol yolum düştü ama yanından bile geçmek nasip olmadı... öyküsü güzel kendi güzel bir yer... rüyalarımda bazen saklıyordum sevdiğimi içinde küçüklüğümde... şimdi büyüdük yüreğime bile sığmıyor... güzel bir şiirdi yüreğine sağlık.
gezgin,şiirden önce profil resmin var ya,hep o takılıyor gözüme,ne hüzünlü bakmışsın öyle,ne derin,değiştir de o resmi, şiirinden önce bir etki yapmasın yüzünün ifadesi...:)
bir sarhoş eser ki o mazi yangın gül gibi... güne düşen bu film üzümdeki yaşlar gibi
tüm sonlar ve tüm farklar şiir kadar derin şimdi...
Kız kulesinde bir kız Yüreği avuçlarında Üzüm sepetiyle gelen yılanın Başını ezmiş yüreğiyle Avuçları kan-revan içinde Yaşıyor o gün bu gün dür Kimsesizliğin ortasında Yalnız biçimde Bunar rağmen Koparmış sevmeleri aklından Asmış kulenin yaşlı pervazlarına Sararsınlar diye Ve Yeditepe’ye inat Dalıyor suskunluğu Haliç’e Elek elek Batık mazi çıkarıyor derinlerden…
Sandallardan O’na gül atan delikanlılara Duvarından söktüğü Taşları fırlatıyor Çöktü çökecek üzerine duvar Belki bir taş sonra Belki de iki… Ve sonra Bakıp bakıp kaçıyor Kulenin pencerelerinden Gül atmaktan Yorgun düşen delikanlılara Ve bin ahı sıkıştırıyor Beddua etmekten yorulan Bezgin dudaklara Son bir gayretle konuşuyor Konuşuyor ama nafile Sarhoş sarhoş hıçkırıklar Dökülüyor kelimelerinden Sözlerinde manadan eser yok… Yemyeşil üzümler dururken İlla da Sararmış üzüm istiyor benden Ve üzüm bağlarını sarartan Sarmaşıkları besliyor Üzüm bağlarına inat
Sarmaşıklar Sarmış kulenin duvarlarını Ve Kız Kulesi’nde bir kız Önce gözbebekleriyle boğuyor Ve sonra Üzüm bağlarına akıtıyor Tuzlu gözyaşlarını Kim demiş ki Sular yanmaz diye? Öyleyse, Haliç’in ortasındaki Bu amansız yangın niye? Kimden çıkıyor bu duman? Yeditepe’ye savrulan Bu küller kimin? Kız kulesi’ndeki kızın, Yanakları neden kırmızı? Gözlerinden süzülen Gözyaşları mı yaktı yanaklarını, Yoksa utancı mı? Bilinmez niye…
Kız kulesi’nde bir kız Yeşil Çam’a bakıp bakıp Yalnız kadını oynuyor Haliç’in ortasında Dondurmuş hayatın karelerini Jönsüz bir filmin En heyecanlı noktasında Marmara’ya yazıyor Filmin sonu diye Ama! Bilmiyor ki suya yazı yazılmaz Yeditepe sahillerinden Haliç’e açılan her sandallı Siliyor sudaki son yazısını Ve film yeniden başlıyor Haliç’in ortasında Kız Kulesi’ndeki kız için…
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok Ha bir sene Ha bir dakika Ne fark var aralarında İki harften başka Zaman tüm hükümsüzlüğüyle Hükmetmeğe çalışırken Kız Kulesi’nde bir kız Ellerinde bindir telaşla Avuçlarını dönmüş semaya Yalvarıyor Allah’a…
Mükemmeldi gönül dostu kız külesinin anlamını çok güzel anlamlandırmışsınız
Kule dibi basamaklarında oturup kız kulesiyle galata kulesinin selamını yakalamaya çalışırken kimler geldi kimler geçti gözlerimin önünden.. Suya yazı yazılmazdı ama günün gecesinde alınca kırmızı kalemi eline o kız neler yazardı bilsen
Neler geldi hatrıma bu çok özel şiiri dinlerken, kendi hallerime benziyordu açıkçası Karadenizden selam olsun Marmaraya anılara, yaşanılacak yeni aşklara
O güzel yüreğini sevgiyle kucaklıyorum can-i gönülden Gezgin..
Kız kulesi’nde bir kız Halka halka silinen Son yazısından alıyor gözlerini Çeviriyor gökyüzüne Ay ışığı arar gibi Ve sarmaşıkların altında Dans eden duygularına inat Çekiyor perdelerini hayata Ay ışığı Kayıp saçlarını tarar gibi Akşama yakın Kahverengi tonlar topluyor Şafak üstü ağaçlarından Zamanın onun için hükmü yok
.......dengeli ve tatlı bir anlatım şiir tadında.. kız kulesine yeni bir anlatım. bütün zamanlar bir olduğu gibi bütün aşaklar bir aynı . sularda yanar. son aşk kendinden önceki aşkların devamı niteliğinde değilmi. güzel şiirdi, tebrikler selamlar.
Ümid Harun tarafından 10/17/2008 3:14:27 PM zamanında düzenlenmiştir.