Hiç kimse Pinokyo olamaz...Ama Pinokyo olabilmek için çaba harcayabilir...
NOT:Şiir hiç bir edebi kaygı güdülmeksizin yazılmıştır...
Nasıl başlasam söze,nasıl? Avuçlarımda,yaza yaza tükettiğim kalemimle Bu gece,sıfatları küçültüyorum karşında Zarflar elpençe Her cümlenin sonunda ya bir ünlem Yahut üç nokta... Çünkü;seni anlatan onca şey varken Cümlelerin sonuna nokta koyamıyorum Seni yazarken...
Seni yazmak boş kağıtlara Sana can vermek satırlarda
Seni yazmak! İsa’nın son yemeğinde olmak kadar imkansız Meryem’in gözlerinde Bir damla yaş kadar zamansız
Seni yazmak! Bir bardak şarap içmek Kutsal Kase’den Sarhoş olmak,sızmak Düşmek,Havarilerin gözlerinden
Seni yazmak! Önce;secde etmek Kızıl Deniz’e Sonra;boğulmak,gömülmek maviliklerine Bir sinek olmak,seni yazmak Girmek Firavun’un beynine Sonra,Firavun olmak Ve gelmek kendine
Seni yazmak! Hançer olmak Peygamberin ellerinde Değmek gavur bedenlerine,kan dökmek Belki,Mekkeyi fethetmek seni yazmak Belkide;Kudüs’te,Kabe’de olmak
Seni yazmak! Sırrını çözmek anlamsız kelimelerin (çem,klam,zükan...) Pencere önünde birazcık üşümek (doneem doneeem) Tir tir titremek belkide (üst üste sekiz kez hemde) Sonra hastalanmak Ve küfretmek mikroplara (zükan,çem) Seni yazmak,kendi memleketinde Turist olmaktan kurtulmak yani Tercuman olmak dillere
Seni yazmak! İki kez,geçmek feleğin çemberinden Dönerken soluklanmak gözlerinin yeşilinde Belki gezgin olmak,seni yazmak Belkide,çölde bedevi olmak
Seni yazmak! Yağmurlu bir günün ardından Bir salıncak asmak,gök kuşağının yeşiline Sallanmak doya doya Sonra sırt üstü yere çakılmak,mesela Mesela,bir kaç kemik kırmak omurgamda
Seni yazmak! Ya en şöhretli yalancı olmak Yahut en gerçekçi insan Çözmek bu bilmeceyi,seni yazmak Yani Pinokyo olmak
Seni yazmak! Kansere çare bulmak değilse de Yaklaşmak çözüme Bir şizofren olmak belkide Kapatmak kendini hücrelere
Ama;her şeyden önce seni yazmak Adını yazmakla başlayacak Sahi,hangi adınla yazarım seni? Gül mü,Bahar mı? Sana Gül dersem,açmak için Bahar’a Bahar dersem Kokmak için Gül’e muhtaç kalacaksın İyisimi senin adın Hem Gül hem de Bahar olsun Yani Gülbahar olsun Güldükçe gözlerin bahar Yanakların gül koksun...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL MÜ BAHAR MI!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL MÜ BAHAR MI!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şair şiirleştirir yaşamı ama bazen de kendi şiirleşir burada olduğu gibi.. işte şiir o zaman tanımsız birşey olur ki çok da önemli değildir tanımsızlığı çünkü o olması gerekeni yerine getirmiştir.
bize kalan ise endişesiz ve içten tebriklerimizi bırakmaktır...
Ne kadar hoş bir anlatımınız ne hoş şiirleriniz varmış...Çook ama çook güzeldii...Okumadığım için şimdiye hayıflandım...Yüreğiniz sağlık ...Saygılar....
Seni yazmak! Önce;secde etmek Kızıl Deniz’e Sonra;boğulmak,gömülmek maviliklerine Bir sinek olmak,seni yazmak Girmek Firavun’un beynine Sonra,Firavun olmak Ve gelmek kendine ...........................Şiir tümüyle güzel olmuş,Kutlarım
Seni yazmak! Yağmurlu bir günün ardından Bir salıncak asmak,gök kuşağının yeşiline Sallanmak doya doya Sonra sırt üstü yere çakılmak,mesela Mesela,bir kaç kemik kırmak omurgamda ......yumusak bir yürekten hos duygularla yazili bu siirin büyüsünde kalmamak elde degil sayin bay GEZGİN ! dahasi da var,icmem ama sarhos ediyor bazi siirler beni bu siir gibi :)yürekten kutlarim kardesim...sevgilerimle...
Seni yazmak! İsa’nın son yemeğinde olmak kadar imkansız Meryem’in gözlerinde Bir damla yaş kadar zamansız... ==================================== Değerli Genç Şair Dostum, Gizemli şiirin imkansız gibi görünen duygulu satırlarında, imkansızın imkana dönüşebileceğini, dil ile yürek ile hükmedeceğini gördüm ... Nokta'nın kolay kolay konmaması gerektiğini ve virgüllerle gezinmenin daha hoş olduğunu ....Yürekten Tebrikler ... Saygılar ..
Ama;her şeyden önce seni yazmak Adını yazmakla başlayacak Sahi,hangi adınla yazarım seni? Gül mü,Bahar mı? Sana Gül dersem,açmak için Bahar’a Bahar dersem Kokmak için Gül’e muhtaç kalacaksın İyisimi senin adın Hem Gül hem de Bahar olsun Yani Gülbahar olsun Güldükçe gözlerin bahar Yanakların gül koksun... ========================== Mükemmeldi üstadım. Saygı ve selam.
* * * Ama;her şeyden önce seni yazmak Adını yazmakla başlayacak Sahi,hangi adınla yazarım seni? Gül mü,Bahar mı? Sana Gül dersem,açmak için Bahar’a Bahar dersem Kokmak için Gül’e muhtaç kalacaksın İyisimi senin adın Hem Gül hem de Bahar olsun Yani Gülbahar olsun Güldükçe gözlerin bahar Yanakların gül koksun...
Ne kadar kutsallaşmış GÜLBAHAR kaleminde, ben ilahi bir aşktan bahsettiğini sandığım an, farklılaştı anlamlar her bir dizede, bütün bâtıni- zahirî evren buluşmuş şiirinde, hepsinin toplamı GÜLBAHAR olmuş, pinokyo'nun da burnu uzarmış yalan söyledikçe, bu şiirde pinokyonun işi ne ki acaba? pinokyo insan yapısı bir tahtadan kukla, ipler kimin elinde ki acaba? hem okudum hem de sorguladım, uzun ve anlamlı dizelerini beğeniyle okudum, tam bir gezgin oldum diyar diyar dolandım şiirinde, bütün iklimlerin, bütün dinlerin, kutsal olan bütün yerlerin, zamanların lezzetine vardım okudukça ve dinlerken o duygulu sesinden, yüreğine sağlık Mehmet, çok güzeldi, farklı bir çalışma, gönülden kutlarım, sağlıkla ve sevgiyle kal canım...
Şiir ve dostluk adına sevgiler, saygılarımla
* * *
dağ gülü tarafından 4/15/2009 3:14:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ama;her şeyden önce seni yazmak Adını yazmakla başlayacak Sahi,hangi adınla yazarım seni? Gül mü,Bahar mı? Sana Gül dersem,açmak için Bahar’a Bahar dersem Kokmak için Gül’e muhtaç kalacaksın İyisimi senin adın Hem Gül hem de Bahar olsun Yani Gülbahar olsun Güldükçe gözlerin bahar Yanakların gül koksun...
süslü sözlerle şiir yazarsın..haline bakmadan eleştiri yaparsın...bu şekil yazma ile sen adam olamazsın..gel abinin yanına ders ögretsin sana :) ( şiirini begendim) buda benim eleştirim eleştiri yaparken düşünmeden yapma,karşındaki bir usta :)
Şükür kavuşturana Gezginim. Hoş geldiniz.safalar getirdiniz. Uzatma bu kadar arayı. Yüreğinin güzel esintisi mutlu etti bizi.Kutlarım yüreğini. Selam ve sevgiler gönlüne.
Teşekkür ederim hocam.Ama yoğunluktan dolayı pek uğrayamıyorum siteye.Şiir yazma fırsatım da olmuyor.Ama bu akşam kalacağım baya.Çaktırmayın lütfen...:)
Ama;her şeyden önce seni yazmak Adını yazmakla başlayacak Sahi,hangi adınla yazarım seni? Gül mü,Bahar mı? Sana Gül dersem,açmak için Bahar’a Bahar dersem Kokmak için Gül’e muhtaç kalacaksın İyisimi senin adın Hem Gül hem de Bahar olsun Yani Gülbahar olsun Güldükçe gözlerin bahar Yanakların gül koksun...
kaleminiz daim olsun hocam mükemmel dizeler saygılar...
.....şiir tarihi bir gezinti olmuş. kutsal metinlerle şiirin akrabalığını böylece görmüş olduk. aşk sevgi tarihle akrabalık bağlarımızı güçlendiriyor. kendi içinde konuşmayan şiir söyleyemez . ..... Seni yazmak! Yağmurlu bir günün ardından Bir salıncak asmak,gök kuşağının yeşiline Sallanmak doya doya Sonra sırt üstü yere çakılmak,mesela Mesela,bir kaç kemik kırmak omurgamda
.....güzel şiirini ve seni kutluyorum değerli şiir dostu.
bize kalan ise endişesiz ve içten tebriklerimizi bırakmaktır...