(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİBİSİN!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİBİSİN!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlk olarak şunu yazayım: Bu, bu mesaja ilk ve son cevabım olacak.Keza dilimin kemiğini kıralı çok oldu. Neyse...
Bir anımla cevap vereceğim size: Uzun zaman önceydi bir kız tanımıştım karaborsa alemin birinde. Ne ezeli vardi ne de zahiri gözümde. Ama işin garip yanı benim, tanıdığım herkesi dört dörtlük sanıp kayıtsız açılmamdı. Neyse gel zaman git zaman iyi arkadaş olduk. Sıkı dost olduk. Sık sık görüşür, hal hatır sual eder olduk. Sona yavaş yavaş muhabbetin ucunu kaçırdık, daldık ummanlara göllere. Bir gün o bir taş attı gölete ürküttü balıkları. Ben de peşinden salladım koca koca kayaları. Sonra yarış ettik en büyük taşı en uzağa kim atacak diye. Gel zaman git zaman sonra da gölde ne balık kaldı ne de balıkların yüzeceği bir dirhem su. İş bu ya; bu kezde güya balıklar ölmesin diye kova kova su taşımağa başladık göle. Bir kova, iki kova, üç kova... Derken yorulduk tabi. Sonra güneşin gölü kavurduğu bir gün elimizdeki kovaları da kaldırıp çaldık gölün çorak tabanına. Belki kovaları kırarken birşey söylemedik ama suskunlak da yetecekti bu ortaklığın bitmesine. İşte o gün bu gündür, aynada kendime verdiğim bir sözü tutmanın gayreti içerisindeyim. Herşeyden ve herkesten uzakta olmak çözüm olur mu bilmiyorum ama elimden gelenin sadece bu olduğunu gayet iyi biliyorum. Yazmıyorum. Okumuyorum. Görmüyorum. Duymuyorum. Tatmıyorum. Bakmıyorum bile.
Kimseye kızmıyorum. Kimseye gücenmiyorum. Çünkü artık iyi biliyorum; hiçkimse dört dörtlük değil. Kimseye bir dostluk vaadetmiyorum. Çünkü görüyorum ki dostluklar gerçek değil. Ve en önemlisi de şu; kimseye bir düşmanlık da beslemiyorum. Haklının hakkı teslim edileceği gün, elbet varsa hakkım teslim edilecek biliyorum. Ve Allah'a yalvarıyorum ki alacak dirhem hakkım olmasın. Çünkü biliyorum ki; o gün bazı konularda hiç olmadığım kadar bencil ve kaba olacağım. Neyse...
Evet dedim bir zamanlar bir kız tanıdım diye. Aslında o kızı hala daha tanıyorum. Ama yaşadığını hiç sanmıyorum. Radyasyonun en koyu olduğu gece, yeşil ve mavilerin arasında bir kanat çırpımı kadar canı olan güvercinler gibi, benim için o kız o gece, o an, o dakika baktığı alemin karşısında can verdi. Geriye bir tatlı tebessüm bir ılık nefes ve bir çift kara göz kaldı. Gerisi ise zaten yalandı. İşte onunla aramızdaki tek fark da ortada; benim ne dostluğum kaldı ne de düşmanlığım. ONUN HALA DOSTLUĞU YA DA DÜŞMANLIĞI. YANİ PIHTI PIHTI KARARSIZLIĞI.
Şiire gelince; şiir kelimesi kelimesine bir gerçeğin kopyasıdır. Aynaya baktığında ne görüyorsan şiirde okuduğunda da anladığındır. Her dörtlüğünde bir mana şiir tamamında bir mana... Şiirin amacı o dönemin gerçeğini bulmaktı. Şiire ihtiyaç kalmadı. Ki zaten gerçek de ortadaydı. Artık şiirin ben için edebi değerinin dışında bir değeri yok...
Şiirlerine şöyle aşağıdan yukarı bir göz atarken inan ki bir hece şiiri aradım durdum. Sanırım bu sıralar serbest şiirlere yönelmişsin. İnan ki bu şiirin hece olarak mükemmele yakın yazılmış. 7'li 'li heceyle yazmak çok ama çok zordur. Sen bunu başardığına göre diğer formlarda da çok başarılı şiirlere imza atabilirsin. Her kıt'a kendi içinde ayaklar oluşturmuş ve çaprazda birbiriyle kafiyeli. Değişik bir tarz aslına bakılırsa. Çünkü halk edebiyatı formlarında aynı ölçüyle yazılmış şiirlerde genelde a/a/a/x şeklinde bir kafiye örgüsü kullanılır genellikle. Sen 7'li heceyle çapraz kafiyeyi redifleri ayak yaparak fakat redifin öncesinde kafiye kurmuşsun.
Başarılılarının devamını ve hece şiirlerinin bekasını dilerim.
Değerli kardeşim uzun süredir sayfanızı ziyaret edemedim ama kaldığım yerden okumaya tekrar başladım. Gönlünüze sağlık gerçekten çok hoş dizelerdi bunlar bizler beğendik ancak bu dizelerden kendisine pay çıkarması gereken özel birisi daha var herhalde umarım o da bu dizelrden haberdar olur. Sayfana kucak dolusu selamlarımı bırakıyorum..
Bilirim, ağıt istemez söylemler kimi zaman sedef sularda yıkanır ömrümüz yaşını yitirmiş bir ömür uçar yıldızları yakarak ulaşır dostun en güzel engin geniş denizlerine.. kendi adıma bunu anladım dost şiirinden...Sevgiyle.
Çizgi çizgi efkârım Günüm gecem gibisin Şu dünyada tek karım Dilde hecem gibisin ........................................
benzetmiş şair yürek çizgi çizgi efkarı yıllanan sürek kar saymış heceleri tümcesi derya gibi binler sığmış yadına peri olmuş cin olmuş hayal olmuş düş olmuş yüreğinin nasırı insaf etmiş sözleri yüklemsiz öznesine... dedim ya koca derya boğulmamış cümlesi...
yüreğiniz var kaleminiz daim kelamız özlü olsun her daim... saygımla... kutlarım...
Kamil Kara mührü vurup onaylamış değerli gezgin... Endişelenmene gerek yok, şiirin gerçekten çok hoştu. herbir dörtlüğü mani tadındaydı... Karadeniz manileri gibi hoştu... Güzel bir şiirdi, yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetle...
sevgili gezgin çok güzel yazmışsın kutlarım kalemini sekiz yaşındaysan aşk çok güzel çinli benimde sevgilim izliyorum bende çok hoş ve komik hoşumada gidiyor hani sevgimle şiirle ol hep
İki hece dudakta Kalın kitap gibisin Onca yaban kucakta Harap, bitap gibisin
Senin halin pek yaman Defol git der gibisin Yandım Allah bir duman Köze üfler gibisin
Çizgi çizgi efkârım Günüm gecem gibisin Şu dünyada tek karım Dilde hecem gibisin
Avucumun nasırı Dilde sitem gibisin Bedenimin hasırı Sözde neşem gibisin ----------------------------- Değerli gönül dostu. Kendini özlettin,nerelerdedin. Gelişini güzel bir şiirle kutladın. Beğeniyle okudum. Sevgiye layık yüreğinle umarım mutlusun. Bizleri yalnız bırakma! Saygı ve selam.
SEVGİLİ ŞİİR DOSTU..Umarım haberi olacak kişi yani şiirinizin kahramanı bu sayfada dolaşırda,, böyle anlamlı dizelerde başrol kahramanı olması dolayısıyla mutluluk duyar...içten samimi ve yalın dizelerinizi bende kutluyorum sevdan ve kalemin daim olsun...
Way gidi wayy :S:S
İki hece dudakta
Kalın kitap gibisin