⚘...VE MÜNTAKÎM!⚘ . . ⚘Kâinâtım bir delilken, onca âyâtım yanıt Anlamaktan pek ıraksın haz verirken her düşün Bir işâret bekliyorsun varlığîmdan bir kanıt Onca âfet, sel, felâket yağdıran kim bir düşün!⚘
⚘Kim; kibirden mest olurken benliğînden bezdirip Tam ufuktan yaz umarken kar sepen haz donduran? Kim; sevenden, sevdiğînden ayrı, bîzâr gezdirip Aşka dâir duygu varken kalbe kasvet konduran?⚘
⚘Ey utanmaz cürm-ü meşhud kibri âlî serseri Tasma taktım maske sandın; bilmedin ihtar neden Dev yarattım bir virüsten, zifre boğdum her yeri Görmedim kalpten nedâmet, muttakî kul, ar eden⚘
⚘Her amelden aynı îmâ; sanki ben kul, sen ilah Halk eden sen, Kibriyâ sen, muktedir sen, ün senin Hem sağîrsın, hem de âmâ; zînetin kin, şirk, günah Hüzne gark ol, ağla nankör; gör ki zor günler senin⚘
⚘Müntakîmdir yek diger ismim bilinsin isterim İşte Furkan! Tut ipimden, nefsi kıblen etme sen Ahmed’imdir kutlu rehber, gayri yol dehliz derim Kurtulursun, kovduğûmdan Kutb-u Âzam etmesen⚘
⚘Bir musîbet arzu etsen, hâl dilinden, bir belâ Kayda lâyık bir niyazdır; mûteberdir her niyet Say ki âlem bir mizansen; az öten dâr, Kerbelâ! Silkelen bir bitmeden gün solmadan fer; secde et!⚘
⚘’Zifri keskin bir mahaldir dünyevî en son durak Orda başlar zorlu kışlar korku kasvet pürtelaş Süslü handan ayrılırken affa lâyık can bırak’ Der musallâ hem salâlar onca feryat, gözde yaş⚘
⚘Âkıbetten bîhaber kul, gör ne âciz taptığın! Kim demiş yaz hiç tükenmez, yerkürendir öz vatan Hem ezelden ahdi bozdun, hem ihânet yaptığın Misl-i miskal ar bulunsun, yüz kızarsın; az utan!⚘
⚘Hem fenâ hem hoş amelden hisselik bir pay düşer Darda kalmaz tövbekârlar, zâyi olmaz zerre hak Mutmaindir rahmetimden affa lâyık her beşer Hissedardır hem azaptan ehl-i ehvâ, müstehak!⚘
⚘Gitme iblîsin izinden aklı tâgut put sayıp Bak da ders al her kabirden, anla neymiş âkibet Gel melâmet hırkasından imtinâ et; at, ayıp! Onca rehberden hitap var, dört Kitap var... tâkib et!⚘
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘RAHMÂN RAHîM⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘RAHMÂN RAHîM⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Muhteşem... Günün şiiri olmaya lâyık harika bir şiir. Okudukça dizeleri,şiirin ruhu sarmalıyor insanın benliğini. Ve her dörtlük düşündürüyor uzun uzun insanı.Ve sorgulatıyor itikâtını... Değerli şairim kutlarım emeğinizi. Saygılarımla,esenlik dilerim.
Aldığımız her nefes, Göz açıp kapattığımız kirpik, Bütün azalarımızın varlığı ve her ne yapıyorsak o yüce Allah'ım sayesindedir. Rabbim bizleri anlayıp bilenlerle eylesin. Bazılarının kendilerine gelmesi imkansız. Çünkü onlara çoğu şeyler altın tepside sunuldu. Amma bilerek, amma da bilmeyerek. Bazıları tırnaklarıyla kazıyarak geldi bu günlere. Rabbani zikrederek, dualar eşliğinde kendini bilerek aştı zorlukları. Şeytana uymak ne kelime , çünkü öyle bir dersini almıştır ki. ..
Yazacak çok şey var.
Şiiri iyice anlamak için bir kaç kez okudum . Ömrünüze bereket. Allah razı olsun sizden.
Acaba yapabileceğim yardım, verebileceğim olabilir mi diye düşündüm de; duanın haricinde bir imkân daha olduğunu farkettim.
Rahatsızlığı hakkında detaylı bilgim olmadığından faydası olur mu bilmem. Bazen modern tıbbın çaresiz kaldığı yerde, alternatif Tıp dediğimiz yöntem ve uygulamaların da iyileşmeye vesile olabildiğini biliyorum.
Değerlendirmeye gerek olup olmadığına karar verir ve gerekli görürseniz yardımcı olabilirim.
En güzel yorum; epeydir paylaşımda bulunmayan Nezahat Bacımın sağlığı ile ilgili güzel haberler vermeniz olabilir Ümmühan Kardeşim.
Kalpten kalbe bir yol var ya... İşte o yolda biraz endişe var.
Dualarımla eritmeye çalışıyorum.
Selamlarımı iletin Bacıma lütfen.
Ayrıcaa; yoğun çalıştığını bildiğim kardeşimden yorum değil, sayısız dostlarının okumaktan haz aldığı, haz aldığımız makaleler, anılar... tabi ki bolca şiir bekliyorum.
Fırsat buldukça tabi.
Her şey gönlünüzce ve gönlünüzden geçenler de hakkınızda en hayırlısı olsun.
Selam ve dua ile. Bu⚘ Ümmühan Bacıma, bu⚘da Nezahat Bacıma!😃
Aruz vezniyle yazdığınız şiirinizi anlamak bile bir hayli zor oldu sevgili dost... Yüce yaratıcının Varlığından başlayıp, Onun azamet ve yüceliğine ve oradanda kullarına mucazat ve mükafat vermeye kadar gelinmiş geniş bir içeriğe sahip bir şiir olmuş.. Allah'ın, 99 isminden biri olan Muntakim ismini serlevha yapmışsınız...Rahman ve Rahim isminin yanına Muntakim ismini koymuşsunuz.. Allah Çok merhamet sahibidir ama aynı zamanda intikam sahibidir de... Muntakim, yani intikam alan öc alan manasındadır, Kuranı kerimde secde 22. ayetinde şöyle buyuruyor.. وَمَنْ اَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِاٰيَاتِ رَبِّهٖ ثُمَّ اَعْرَضَ عَنْهَاؕ اِنَّا مِنَ الْمُجْرِمٖينَ مُنْتَقِمُونَࣖ ﴿٢٢﴾ Rabbinin âyetleriyle kendisine öğüt verilip de, sonra onlardan yüz çeviren kimseden daha zalim kim olabilir? Gerçekten biz, günahkârlardan intikam alacağız... Ey utanmaz cürm-ü meşhud kibri âlî serseri Tasma taktım maske sandın; bilmedin ihtar neden Dev yarattım bir virüsten, zifre boğdum her yeri Görmedim kalpten nedâmet, muttakî kul, ar eden..
başka söze ne hacet...herşey açıkça anlatıyor kendini.. selam ve sevgilerle..
andelip tarafından 3/13/2023 9:14:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aruz vezninde şiir yazmak her yiğidin harcı değil. Bunu ancak böyle usta kalemler yazabilir. Tebriklerimi sunuyorum hocam. Böyle eserler yazan kalemler artık parmakla gösterilecek kadar azaldı. Selam ve muhabbetle.
Bugün (dün) Mehmet Akif Ersoy'un yazdığı İstiklal Marşı'mızın 12 Mart 1921'de TBMM'de kabulünün 102. yılıdır. Ayrıca 27 Aralık 1936'da vefat eden millî şairimizin bu yıl 87. yıl dönümüdür. Bu vesileyle Milli Şairimiz, MEHMET AKİF ERSOY’u saygı, rahmet ve şükranla anıyorum. Ruhu şâd, mekanı Cennet olsun.
Hem millî şairimizi İstiklal Marşı'mızın kabulü hem de yıldönümü nedeniyle anmış oldum okuduğum muhteşem hem de onun gibi aruz vezniyle yazılmış şiiriniz bana millî şairimiz Akif'i hatırlattı abartısız olarak, sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum, Allah râzı olsun. Ben müstesnâ güzellikteki eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 3/13/2023 11:37:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günün şiiri olmaya lâyık harika bir şiir.
Okudukça dizeleri,şiirin ruhu sarmalıyor insanın benliğini.
Ve her dörtlük düşündürüyor uzun uzun insanı.Ve sorgulatıyor itikâtını...
Değerli şairim kutlarım emeğinizi.
Saygılarımla,esenlik dilerim.