SIĞINMACI (10)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın „AKP iki yıl önce yasal düzenleme ile taşlarını döşemişti... Eskiden mahkeme kararına bağlı olan ve güçlükle gerçekleştirilen ad soyad değişikliği e-Devlet’ten artık kolayca yapılabilecekti.İsim değişikliği için geçerli bir nedenin olması yeterli. İsmin örf adetlere uymaması, cinsiyet değişikliği, aynı isimde akrabaların olması gibi nedenlerin yanı sıra “isminin karakterine uygun olmadığı” düşüncesi de isim değişikliği yapmak için geçerli hale getirildi. Yani, isteyen herkese adını değiştirme hakkı getirildi.
Peki bu düzenlemeye neden ihtiyaç duyuldu? İsim değişikliği, mahkeme süreci kaldırılarak internetten başvuru yolu ile neden kolay hale getirildi? Suriyelilerin apar topar seçmen yapılmasının bu değişiklikle bir ilgisi var mı? Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ ile konuştum... Özdağ’a, “Seçimlere kadar 3 milyon Suriyeliye vatandaşlık verilecek” iddiasının kaynağını sordum. “Saray’dan ve AKP Genel Merkezi’nden çok önemli iki isme bu iddiayı doğrulattığını” söyledi Özdağ ama kaynağı açıklamadı. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, oy kullanacak Suriyeli sayısının 120 bin olduğunu söylemişti. Ancak gerçeği bilmek de mümkün değil.“ (Cumhuriyet Gazetesi köşe yazarı sayın Tuncay Mollaveisoğlu’nun 24.Ağustos 2022 Çarşamba günki „SAHTE SEÇMEN VE KOL SAATİ…“ adlı yazısının ilk iki bölümünden aynan alıntıdır. Yazının tamamını okumanızı tavsiye ederim)
Aman beyim n’olacak boşver,
gün gelir hepsi gider! Ya Türkiye’de doğan çocuklar, ya Türk ile evlenen bekarlar? Soru üstüne soru, “Sığınmacı” da değilmi ki Rabbim’in kulu! Tarih ve hukuk okumuyorsan, demokrasiyi futbol ile karıştırıyorsan: Atılan goller, ödenen transferler ise senin merakın, yine sen boşver canım, yabancının ismini değiştirir, birde vatandaşlık verir sorunu hallederiz, değilmi Reiz? Kat karşılığı vatandaşlık? Olur canım, bunada alıştık! Ama “Sığınmacı” arapsa, Pakistani, Suri yada Afrika... Hepside Dünya Vatandaşı, ver eline “Türk Kimlik Cüzdanı”, al oyu, ismi de maaşallah Türk Soyu! Dandini-dandini dastana, danalar girmiş bostana, kovma bostancı danayı, oda yesin-aç zavallı. Uyutularak büyüdük, ninni. Tıpış-tıpış yürütüldük, ninni.(*) Uyu beyim sende uyuver-boşver, onlarda seçsin n’olocak birader? (*) Buradaki “Yürütülmek” fiilin ikinci anlamıdır. |
Şiirinizle de güzel bir noktaya temas etmişsiniz ama geri dönebilecek bir durumda mıyız,yoksa yolun sonu geldi mi orası önemli.
Selam ve saygılar