Aynı çatı altında başka hülyaya dalar. Kimse ile paylaşmaz, içindeki dertleri. Sazı alan eline, ayrı tellerden çalar. Farklı hayat yaşarlar, ailenin fertleri.
Sınır koymaz isteğe, gençlerimiz doyumsuz. İşe vermez kendini görevinde sorumsuz. Hiçe sayar örfleri , gelenekte uyumsuz. Taşlık yolda koşarlar, ailenin fertleri.
Anne konken turunda, baba kendi işinde. Oğlan araba ister, gezer okul dışında. Kızın dersleri zayıf, asidir genç yaşında. Neden sınır aşarlar, ailenin fertleri
Bütün gece barlarda, sabaha dek gelmezler Dibe vurur harcama sonu nedir bilmezler. Borca girmiş babanın, göz yaşını silmezler. İçki içer taşarlar, ailenin fertleri
Boşa gitti rantları, verdikleri emeğin. Artık seni terk etti, koruyucu meleğin. Sapı sağlam değilmiş, bellediğin küreğin. Eşi hemen boşarlar, ailenin fertleri
Nerde kaldı değerler, ocak başı sohbeti. Sıcak külde demlenen, patatesin kümbeti. Birlik olur yaşardık, hissetmezdik gurbeti Şimdi bakıp şaşarlar, ailenin fertleri
Dede nine hanede, hep birlikte yaşardık Saygı vardı yürekte, her güçlüğü aşardık. Yemek vakti toplanır, mutlu olur coşardık. Hangi kapta pişerler ailenin fertleri
Vefa yoksa eşlerde, kopar birlik bağları. Bırak sevgiyle sarsın evliliğin ağları. Geri gelmez yaşanan, giden gençlik çağları. Sabır yoksa düşerler, ailenin fertleri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SONU GELMEYEN BOŞ HAYALLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SONU GELMEYEN BOŞ HAYALLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli üstadem yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık, Kutlarım sözlerinizi büyük bir beğeni ile okudum, Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.
Günümüz ailelerinin neredeyse bütününde gözlemlenen ve yürek yakan bu yozlaşmayı dillendiren ve bunu yaparken de maziden esintilerle doyumsuz mutlulukları yaşadığımız günlere bizleri gark eden seçkin dizlerdi okuduklarım. Emeğinize ve yüreğinize sağlık diyor, saygı ve selamlar sunuyorum.
Oğuzhan KÜLTE tarafından 8/7/2022 5:07:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir masal Yıllar önce, ben gençken Tanıdık bitden hoşlandım Benimdi o, kalplerimiz bağlanmıştı Geçmişte kalsa da gerçekti *** Bir masal aşık oldum, canımı acıtsa da Aklımı başımdan alsa da umurumda değil Çünkü büyülendim *** Her gün ayrı bir çekişme yaşadık Ama her gece yeniden aşık olduk Beni kimse daha fazla üzemezdi Ama kimse de böylesine uçuramazdı *** Bilmiyorum ne yapmaktaydım Ansızın ayrıldığımızda Şimdilerde onu bulamıyorum Ama bulursam yeniden başlıyacağım *** Bir masal aşık oldum, canımı acıtsa da Aklımı başımdan alsa da umurumda değil Çünkü büyülendim *** O bir masal, evet hatta acıtsa da Çünkü umurumda değil, kendimi kaybetsem de***** şiirleriniz bu şarkılara benzetirim saygılar
hani bir ses hani bir tını hani bir koku vardır ya tanıdık bildik sevgisinden emin olunan bu sayfa benim için huzurun ahengin hep doğru adreslerinden birisi... yine beni bana anlatan beni bana susturan bir şiirdi. Kaleminiz kavi olsun ögretmenim sevgilerimle kutluyorum
Şiir ve yorumunuzla birlikte muhteşem güzellikteki eseriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 8/1/2022 1:27:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Selamlar değerli kalem. Aile mevhumunun içinde uzunca bir süredir yaşanmakta olan ve gelecek adına da bizleri kaygıya düşüren büyük bir erozyon var görmezden gelinemez. Ne denli büyük görevler düşüyor bizlere yeni nesil için hem de ne büyük. Sonumuz hayra varsın diyorsak, gereken yerde gereken duruşu göstermek durumundayız. Bizden sonra onlar var olacak. Yürek sesiniz daim olsun dilerim. Mükemmel bir farkındalıktı. Saygı ve selamlarımla.
Çok güzel... Harika bir anlatımla "Aile" konusu işlenmiş şiirle. Kurgusu ve duygusuyla çok güzel dizeler. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlik dilerim.
Kıymetli Şairim, elinize, yüreğinize ve zihninize sağlık. Mükemmel şiir ve mükemmel bir tespit. İzah ettiğiniz gibi geçmişin, geniş, iç içe, sıcaklığın ve karşılıksız sevginin hakim olduğu geleneksel aileler, bugün artık yok olmak üzere, ne yazık ki! Çağımızda, amca, dayı, teyze, yeğenler gibi insanın dayanışma ve muhabbet içinde olması gereken akrabaları ile teması da çok az seviyede. Bu da insanları yalnızlığa sürüklüyor. Geneli itibarla, zorda olana ve muhtaca yardım, dayanışma, kardeşlik gibi hasletlerin yerini, günümüzde, menfaate dayalı iletişim, dünyevi yarış, hırs ve kıskançlık aldı maalesef. İnşallah bu konuda özümüze dönüp, kendimizi yargılama cesaretini bulabiliriz. Şairim kutlarım. Saygı ve selamlarımla... Sağlıcakla kalın...
Ne yazık ki günümüz çağında aile yapısının bir çoğunluğu üzücü lakin tam olarak ta şiirde anlatıldığı gibi, bu manidar dizeleri yazan değerli kaleminizi yürekten tebrik ederim. Huzurla kalın selam ve sevgilerimle.
Ne kadar duyarlı mısralar Bir degerin kaybolusunu harika bir dille kaleme dokmussunuz.. Ne yazık ki bu yoldan geçen çok.... Sonunu düşünmeden , ben merkezli nesil ne yazik ki..
Can ülküm geçmişle bugün arasındaki o ince nüansları ve sonunda yaşanacak hüsranları ne güzel anlatmış kaleminiz. Harikaydı.. Yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Gül yüreğinizden sevgiyle öpüyorum...
Çok güzeldi,çok acıklıydı, sevgi ve özlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Kendi doğrusu vardır,dinlemezler kimseyi, Zamanenin gençleri,söz dinlesin ne deyi, Üst başında giysi yok,gösteriyor göbeyi, Bacak bacak üstünde,ailenin fertleri...
Nurettin GÜLBEY Saat :14:16 24.07.2022 Yalova
Tebrikler Saygıdeğer Üstadım...Anlamlı ve güzel bir şiir,kutlarım...Selam ve saygılarımla...
Değerli şaire'miz malesef teknoloji çağında teknoloji ye yenik düşen insanların dünyasında yaşıyoruz. Bu günümüzü çok güzel bir şekilde dile getirerek insanlığa ışık tutan kaleminize ve size teşekkür ederim. Başarılarınızın devamı dileğimle sizi kutluyorum. Selam ve saygılarımla..
Bazen sabırdan fazlası gerekir erdem olarak...
Tebrikler