Bir anlık bir öfke için mazeret çok olsa da Candan öte bir can var ki o’na asla "öfff" denmez Amel kabı ağzına dek sevap ile dolsa da Mîzan günü "az miktar"dır; anne hakkı ödenmez!
Görünse de gözümüze çözümü zor devasa Dizlerine baş koyunca erir gider her tasa Gerçek şu ki; avuç avuç duaları olmasa Gamlı gönül tarumardır; anne hakkı ödenmez!
O’dur sarsılan sîneyi dik tutan muhkem direk Anlatmaya hece yetmez; akıl, idrak, göz gerek Gün gelip de kaybedince figan eder her yürek Başlar eğik ruh bizardır; anne hakkı ödenmez!
Bir tek o’dur kırılsa da ayırmayan özünden Yavrum derken şefkat kokar sevgi akar sözünden O kucağı kaybedince her öksüzün gözünden Yağan seldir vakt-i zâr’dır! Anne hakkı ödenmez!
Canından can verir idi mümkün olsa ömre ek Ona mahsus bir an dahi ayrılınca özlemek Her arsızlık cana cefa "evlat için hak" demek Şefkatini istismardır; anne hakkı ödenmez!
O anne ki; evladının yüreğine toz konsa Gül benzine gölge düşer ağlar bir el dokunsa Yelkovanın günlükleri kalp gözüyle okunsa Her tik-takı bir ihtardır; anne hakkı ödenmez!
Akraba dost konu-komşu... neticede elâlem Bir tek "anne" yazar iken "vefalıdır" der kalem Haddi aşan her kelime yüreğine her elem Telafisi zor zarardır; anne hakkı ödenmez!
An gelince her can için bu âlemden göç olur Yenden içe ten dağılır "ben"den kalan "hiç" olur Gönül yıkmak affı zor suç, "keşke" için "geç" olur Mevsimler kış yağan kardır; anne hakkı ödenmez!
Kıymetini bilmese de incitse de bir şaki Mahşer günü geldiğinde öğrenecek illa ki Senede bir anma ile el öpmeyle sanma ki Ecrin tamam Rabbin Yâr’dır; anne hakkı ödenmez!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CANDAN ÖTE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CANDAN ÖTE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Offf hocam bu nedir yaa Şiiri Okuyunca benligimden kayboldum
Hani şair diyor ya Ana başta taç imiş her derde ilaç imiş bir evlat pir olsada anaya muhtaç imiş Anaların hakkı ödenmez Yaşayanlara sağlık Göçenlere Allah tan rahmet diliyorum
Dilerim Allahın memnun olduğu kullardan oluruz onun rızasını kazanırız Kaleminiz daim olsun inşallah saygılar selamlar değerli şair kardeşim 🌹
"An gelince her can için bu âlemden göç olur Yenden içe ten dağılır "ben"den kalan "hiç" olur Gönül yıkmak affı zor suç, "keşke" için "geç" olur Mevsimler kış yağan kardır; anne hakkı ödenmez!
Kıymetini bilmese de incitse de bir şaki Mahşer günü geldiğinde öğrenecek illa ki Senede bir anma ile el öpmeyle sanma ki Ecrin tamam Rabbin Yâr’dır; anne hakkı ödenmez! "
Mecit Hocam günümün şiiri seçtim. Hem şiirin kendisi ,hem de konu olarak "anne"nin seçilmesi bence çoktan hak etti. Diğer dostlar darılmasın hepsine selam olsun . Bugün okuduğum en şahane dizelerdi.
hep diyorum anne "gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır" diye...ama anne denince her ne hikmetse dizimin bağları çözülüverir...tevekkeli değil; Ulu yaratanımızın kullarına vadettiği en büyük ödülü olan cenneti alayı ayaklarının altına serdiğini şöyle bir düşünecek olursak ey Allah'ım sen ne büyüksün ben bile o kanaatteyim diyesim gelir hep...konu çok ciddi ve uzun soluklu, bu kulvarda daha fazla koşamayacağım. bir ekleme yapmak istiyorum ki; aman/dır, of/tur bir yana onlar zaten günah, ama yaşarken anne ve babalarının değerini takdir edemeyenlere çok acıyorum... duyarlı asil yürek sesinizi yüreğimden kutluyorum. selam ve saygılar sunuyorum...
Şiiri Okuyunca benligimden kayboldum
Hani şair diyor ya
Ana başta taç imiş her derde ilaç imiş bir evlat pir olsada anaya muhtaç imiş
Anaların hakkı ödenmez
Yaşayanlara sağlık
Göçenlere Allah tan rahmet diliyorum
Dilerim Allahın memnun olduğu kullardan oluruz onun rızasını kazanırız
Kaleminiz daim olsun inşallah saygılar selamlar değerli şair kardeşim 🌹