(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bi(R)ÇARE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bi(R)ÇARE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cem ettim dertleri îmanla kardım Akıla danıştım, fikir çıkardım Düşündüm... taşındım sonuca vardım Çare, dili şükre alıştırmakta.
Sayısız nimet şükür edilmeyi beklerken şükür edilmezse bunun adı nankörlük olur. O halde siz beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin ve sakın nimetlerime nankörlük etmeyin. (Bakara / 152. Ayet) Gerçekten insan Rabbine karşı çok nankördür. (Âdiyât / 6. Ayet)
İhlâs dolu harika duygularla yazılmış ve öğütlerle bezenmiş muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle. Allah'a emanet olun.
İnsan ömrü at yarışı gibi başkalarının önüne geçme mücadelesiyle, adeta koşmakla geçer. Bu arada birçok kişiye güvenir ve bu kişilerin elini tutarak dost diye dolaşır durur. Dost diye elindeki birçok şeyi feda eder bu kişiler için yeri geldiğinde. Lakin dost sandığı, iyilik yaptığı o kadar çok kişiden tabiri caizse kazık yenir ki insanın aklı şaşar kalır. En yakınındaki Dostunu nefsine yenik düşüp fark edemeyen insan aslında şaşırmamalı bu duruma.
Tevbe suresi 51. ayette şöyle buyurulur:
'De ki: Allah'ın bize yazdığından başkası başımıza gelmez. O bizim Dostumuzdur, inananlar Allah'a güvensin.'
İnsanı yaratan Yüce Allah insana şah damarından daha yakın olduğunu da bildirir. İnsan, kendisine şah damarından daha yakın olan Mevla'sının yani Dostunun her an farkında olmalıdır.
Bu farkındalık şiirde de belirtildiği gibi, zikirle, fikirle, şükürle olur.
Yorumu biraz uzattım galiba. Lakin şiir içine aldı okurken.
Uzun ömür mü? 🤔🤔🤔 Misafirliğin kısa sürelisi makbul. Günden güne yaşanılmaz hale getirilen bu dünyada dün ölen birşey kaybetmedi ki, keşke yarına kalsaydı diyen olsun.
harika benzetmelerin ışığında nakşedilmiş, anlam doluluğu ve dolgunluğuna sahip anlatımı olağanüstü güzellikte ve gerçekten okuma hazzı veren müstesna dörtlüklerdi. tebrikler mümtaz kaleminize, selam ve saygılar şahsınıza... Allah'a emanet olun...
tebrk ederim değerli dstm
varolunuz