Yüreği sanki bir pamuk, kendi yalçın dağ gibidir. Esirgemez senden bir şey verimli bir bağ gibidir. Fark etmezsin sen ama koruyan kalkan, ağ gibidir Kırma babanı, odur yuvayı bir tutan kil, çocuk.
Çocukları üzülse o ziyadesiyle üzülür. Gözü üzerlerinde her an dikkatlice süzülür. Baba gözü gördüğün de tüm meseleler çözülür. Atma babanı, çekmiş olursun gözüne mil, çocuk.
Baba için hala küçük çocuksun, bakmaz yaşına. Üzülüp ağlasan bir dert gelip de senin başına, Baban da ağlar ama rastlamazsın gözün yaşına. Ağlatma babanı, görünmez yaşlarını sil, çocuk.
Anne babanın rızasında çocuklara ödül var, Ödül olaraksa Rabbimizin cennet vaadi var. Eğer mutluysa çocuklar mutlu olurlar babalar. Mutlu et babanı, söyle güzel söz, tatlı dil, çocuk.
Yaslamışsan sırtını babana, aşılmaz dağ gibi, Dertler girse de biri birine kördüğüm bağ gibi, Çözüp siler dertleri bir bir, kayıp gider yağ gibi. Üzme babanı, hayattayken kıymetini bil, çocuk.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BABA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BABA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Boğazımda bir düğüm oluşur yutkunamam Karanlık içindeki kalırım kurtulamam Baba diye bir yanım tutuşup yanar O ateşi yıllardır söndüremem Şiir dokundu bam telime sızladı yüreğim Çok güzel manidar dizelerdi Yaşarken kıymetini bilmeli Kutlarım kaleminizi yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun Saygılarımla
sevdiğim bir ifadeyi güzel dizelerinize teyit amaçlı eklemek istiyorum: "Ana gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır..." her ikisinin de kıymetini sağlığında bilmekte çok büyük yarar vardır...tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Değerli yorumunuz için çok teşekkürler üstadım. Anne baba kıymeti bilen ve onların da rızasını kazanmış evlatlar olabilmemiz duasıyla.. "Ana gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır..." Teşekkürler.. gerçekten güzel bir ifade. Sizler gibi değerli şairlerimizden aldığımız feyz ile inşallah benim gibi şiir yazma hevesin de olan bizler de kendimizi geliştireceğiz.
Değerli yorumunuz için çok teşekkürler üstadım. Anne baba kıymeti bilen ve onların da rızasını kazanmış evlatlar olabilmemiz duasıyla.. Allah'a emanet olunuz. Saygılarımla.