Kim bilir bir kadının bu kaçıncı feryadı Şu ülkede huzuru talan ettiniz... talan! Emin olun tükendi sabırların miadı Paramparça... bir yığın; umuttan arta kalan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Kalbe Sevinç, çehreye Neşe yakışır ama Gönül/ler kan gölüyken nasıl gülsün bu Sima Hainler hanedeyken gerek yok ki hasıma Kalmadı sayenizde nefes alacak alan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Her inleyen yüreği eşeleyip, kazdıkça Mürekkebin gözyaşı ağıt oldu yazdıkça Marifetten sayın siz, paye umun azdıkça Tiksiniyor gördükçe ameli kayda alan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Gonca/Gülller üstüne tonla kar bıraktınız Ne gülümseyen Şafak, ne Bahar bıraktınız Dilde zehre dönüşüp Sinem/ize aktınız Yanınızda zemzemle yıkanmış kalır yılan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Madem kalplere kahır -insafımıza- her ek Madem ki, masum kaldı yanınızda engerek Çare belli, çözüm tek; fazla söze ne gerek Uslandık deseniz de... herkes bilir ki yalan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Yakışır mı insana Mehtab’a korku salmak Avcundan Yıldız’ları, Nazlı Hilal’i almak Bunun adı kahpelik... bu düpedüz alçalmak Köz oldu gözümüze -yüreğimize dolan- Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Yetmez mi demiyorum; belli zaten, yetmemiş Nasihat keyif vermiş, ceza fayda etmemiş Zulüm caddeye taşmış, Çiçeğe kış bitmemiş Düşmanımdır tasmasız sizi sokağa salan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Düşünün, Yunus deyip, izine düşen ozan Neden bugün öfkeli, Yavuzlara borazan Ya kıyamet kopacak... ya bitecek bu hazan Ne İnci, ne "taş" bulur bulanık suya dalan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
Lugattan sordum sizi, kelimede, imlâda "Alçak" yetersiz kaldı, "çukur" geldi imdada Elllerde kazma kürek, umudumuz Mevlâda Vebalimizi taşır namazınızı kılan Bu milletin başına bela oldunuz ulan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL/LERİN GÖZYAŞLARI! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL/LERİN GÖZYAŞLARI! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kadın olmak suçmudur suç ise verin cezamızı Yok değil ise yutun öfkenizi bırakın yakamızı Çok acıdı çok üzüldük yakmayın canımızı Başımıza olmayın bela nasıl gülsün bu Sima
Affınıza sığınarak şiiri okuyunca yüreğimden dökülen dizelerdi duygularımı hecelerken hizaya getiremedim biraz dağınık oldu
Çok çok güzeldi her kadının yaşadığı üzücü bir görüntü duyarlı yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun hocam selamlarımla Saygılar
Bu konuyu ablamla geçen gün konuşmuştuk. İnsanoğlu nasıl bir cehalet içinde oluyor ki Allah’ın verdiği canı; alma hakkını kendinde bulabiliyor. Akıl tutulması bu.
Hayal dahi edilemeyecek karanlık ve ne kadar acı bir durum.
Rabbim her insanın içine sevgiyi bollukla ihsan etsin.
Sürekli gündemi işgal eden bu kabalıklar, vahşet ve cinayetlere çözüm bulunmazsa -korkarım- daha çook konuşur, hayıflanırız.
Hep düşünmüşümdür; Bir ehliyet almak yuva kurmaktan daha mı önemli, ki, ehliyet için görmek gereken kurs, verilmesi gereken imtihan vardır da, evlenecek çiftler için Aile Eğitim Kursları mecbur tutulmaz, eğitim verilmez.
Hatta; "Çubuk yaşken eğilir" gerçeğinden hareketle, -en azından- Orta Okuldan itibaren ve - en azından- haftada bir-iki saat ders vermenin çoooook faydalı olacağına inanıyorum.
Sizden ricam; Cimer'e yazın, bu önerimi iletin lütfen.
Hoşgeldiniz Meryem Hanım Kardeşim Gördüğünüz gibi sabah uyanır uyanmaz, okuduğum şiddet haberinin de kızgınlığıyla sizin sesinize soluk olmaya çalıştım. Başarabildiysek, duyması gereken sağır kulakların birine ulaşabildiysek ne mutlu.
Hep demişimdir; Kaleme ahenk veren samimiyeti sahici dostların beğeni ve nitelikli yorumlarıdır. Ki, teşekkürü hep borç bilmiş, her fırsatta ödemeye çalışmışımdır.
Gönül iç açıcı temalarla dizeleri bezemek istese de, hayatın gerçekleri buna her zaman izin vermiyor.
Öyle olunca da; beğeni alan, lakin yazmaktan hicap duyduğum şiirler de aradan sıyrılıveriyor... Maalesef.
Ziyaretiniz ve teveccühünüz için çok teşekkür ederim.
Saygıdeğer üstâdım, Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum ve ayakta alkışlıyorum. Söylenebilecek her şeyi söylemiş şiiriniz, Cenab-ı Hak sizden râzı olsun inşallah. Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
duyarlılıkla dolu asil yürek sesiydi... son on yıldır kadınlarımızın kabusu olan bu fikrin ustaları kadını hor görmeyi bırakmadıkça İstanbul sözleşmesi gibi faydalı kararları bir inat uğruna rafa kaldırdıkça "bunlar gitmeden bu acılar bitmez dedirten bir sancı" şiir gerçekten usta elinden çıkma muhteşem bir şiir. okuması gerekenlerin mutlaka okumaları için Rabbime dualarımı etmeye devam edeceğim... tebrikler ve saygılar sunuyorum mümtaz kaleminize...
Değerli kalem yüreğinize sağlık, Memleketin ve aslında tün Dünyanın kanayan yarasına değinmişsiniz.. Gönül ister ki kimse kimsenin canını yakmasın, sebebi olmasın ve hiçbir Şair böyle dizeler yazmasın ama yazdırıyorlar işte..
"Gönül ister ki kimse kimsenin canını yakmasın, sebebi olmasın ve hiçbir kalem böyle dizeler yazmasın..."
Çok doğru.
Maalesef bu sabah da haberlerde yine gözüme bir kadın cinayeti çarpınca kalem kayıtsız kalamadı. O kızgınlıkla dizelerin demini almasını dahi bekleyemedim.
Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim.