(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BOŞ HAMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BOŞ HAMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Mecit'ciğim, şiir yazmak her ne kadar bir hak vergisi yetenek olsa da; bu iş bir de konuştuğun dili tüm vasıflarıyla, kelime, gramer, her türlü noktalama yönleriyle, tonlamaların nerede kulağa ve okuma tekniğine uygun düşeceğine dair tam bir bilgiyle oluyor.Böyle olunca; Almanya'da yaşayan bir insanın kendi dil ve edebiyatı dahi olsa, yazdığın şiirlerdeki kadar mükemmel bilmeyi nasıl beyninin hiç silinmeyen, eskimeyen bir tapulu malı haline getirdiğini doğrusu her zaman şaşkınlıkla izliyorum.Yine öyle bir şiir okudum, günümüzün en büyükleri denilebilecek olanlarda görülen nice hataların hiç biri sizin şiirlerinizde görünmüyor.Ben görevlerim icabı nice edebiyatçılar, şairler, yazarlar tanıdım; şimdi bunları yazsam, emin ol belki de inandırmakta güçlük çekerim.Okuduğum şiirlerin pek çoğunda neler neler buluyor, yorum ve tenkitte çoğunda utanma duygusuyla karşı karşıya kalıyorum, böylece ben de,herkesin yaptığı gibi, birçok problemi es geçer hale geldim. İşte bunun için size ve yazdıklarınıza değer, önem veriyorum. Okuduğum böyle bir esere yine tebriklerimi ifade ile gözlerinizden öpüyorum.Allah'a emanet kalın.(Aksakal)
Bu yorumunuzu Şairağamın görmesini arzu ederdim Enver Ağabeyim. Merhum Ağabeyim de; ne zaman inzivayı düşünsem, kalemiyle yol açar, yön gösterirdi. Aldığım ödüllerde mübalağa sanatına örnek nice yorumlarının büyük payı vardır.
hayat üzerine yazılmış hakikat dolu ibretlik dörtlüklerdi...severek ve hazla okuduğum müstesna bir hece şiiri. tebrikler ve saygılar sunuyorum dost usta kalem...
Gönuldasım dizelerin elmas kıymerinde ki hangi kelam eş düşsun bilemedim... Hece bambaska bir marifet, hele kulağa fısildıyan bir ilham varsa... Akif imanli yureği ne güzel özetlemis. "İman ki o cevher ne büyuktür, imansız pasli yürek sinede yüktür." Elbet o koca yüreğin zerresi olmak ne mümkün...
Söz kısa mana fazla Niceler saklanmıstir minnacik katre kanda Her akil bilir ancak her akil idrak etmez Minnacik yüreğinde imandan nasip yoksa...
Acizane ustadim. İmanli yureğinize sağlık. Sürc-ü lisanimiz affola. En icten saygi ve selamlarimla...
Okumaktan mutluluk duyduğum kaleminizden yürekten süzülüp gelen harika duygularla şiirin ve her kelimenin hakkını veren muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Ben müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Başarabildiyse ne mutlu kalemimize. Fazlasını beklemek tamahkârlık olsa gerek. Bir ay dolmadan tekrar güne seçkiler diğer kalemlere haksızlık olur hem.
Teveccühünüz için çok teşekkür ederim Şükrü Hocam.
şiirde de belirtildiği gibi
ömür,
bitecek bir gün ve
ölümün soğukluğu ile tanışacağız.
'En büyük israf,
ömür israfıdır.' der
Mevlana
Bu ömrü
israf etmemek gerekir.
Zaten ömür dediğin nedir ki?
Doğunca kulağa bir ezan
Ölünce ardından bir sala.
Şiir betimlemeleriyle çok güzeldi.
Keyifle okudum.
Şiirin nihayeti ise oldukça anlam doluydu.
Ehli bilir aşk nedir ne tevekkül
Ne anlatır aşk odunda donan kül...
Ne gam kalır sır küpünde ne müşkül
Misl-i miskal varsa îman vesselam.
Esen kalın.