(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘SEGÂH MAKAMINDAN⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘SEGÂH MAKAMINDAN⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle sizleri geç tanıdığım için kendime hayıflanıyorum. Böyle güzel şiir yazan bir üstadı nasıl da gözden kaçırmışız. Kusurumuz olsun. Yüreğinde şiir okuma coşkusu olanları ihmal etmeyin ne olur. Her zaman gelin. Her zaman uğrayın Bir çift söz ,bir - iki dize ikramınız olsun.
Ruhu, vurucu ve anlamlı duygu dalgalarıyla kasırgalara sürükleyen etkili şiiriniz, hafızalarda yer edecek değerde ve güzellikte. Tebriklerim ve saygılarımla.
Hoş safa gelmiş Kıymetli Mecit Aktürk Kardeşim, şiirle gelmiş, dolu dolu gelmiş.
Şimdi ben size gıpta etmem mi :) Hatta gurur duymam mı... Günde ve kürsüde iki güpgüzel kardeşimi görmek benim için büyük sevinç tablosu ki ''Maşallah'' demeden duramadım.
Allah kaleminizi her daim coştursun, çoğaltsın inşallah. Sanırım kitabınız çıktı, hayırlı uğurlu ve yolu açık olsun. İnşallah imzalı bir kitabınıza ben de ulaşırım. Hüzün kalemi sever doğrudur, bu kez sitemle beraber yine bir kaç duyguyu aynı anda barındırarak kaleme kağıda fazla yüklenmeden şiiri menzile sürüklemiş. Hep güzel yazarsınız ki, gönlüm şiirlerinizi okumak hep istiyor, arada değil, daha sık sık buralara uğramanızdır dileğim.
Nicelerinde buluşmak dileğiyle kutluyorum. Saygı sevgi ve duayla...
Sevgili Mecit Bey, dünden bu yana güzel şiirini tam bir zevkle okumağa uğraşıyorum, ancak internet proğramları havanın küskünlüğünden dahi etkilenip tamamen küsüyorlar ve gereken verimi göstermez oluyorlar. Böylece bilgisayar hayli zaman israfına neden oluyor. Biraz önce elde ettiğim fırsatı kullanıyorum, inşaallah kesilmez de devam ederim. Şiir okuyabildiğim kadarıyla çok güzeldi ki; zaten başka türlüsünü beklemek mümkün değil, gönül hoşnutluğuyla tebriklerimi sunuyorum. Müzik de şiirin konusuna uygun bir ton taşıyordu, her nekadar Hicaz sesler yansıtıyor olsa da yansıttığı hüzün şiire uygun düşmüştü; zira segâh makamı da hayli hüzünlü bir seyir takip eder.Bu bakımdan uyumu bozabilecek bir araz taşımıyordu. Tekrar taktirlerimle gözlerinizden öpüyor, sağlıklar diliyorum. (Aksakal)
Korona kasırgasına Berlin'in kasvetli karası da eklenince sarsılan duygu denizinde yan yatan hüzün yüklü gemimizi zor da olsa bir limana, bu limana çıkardık çok şükür.
Şükür ki; -makamlardan bîhaber olsa da-, kalemimizin ucundan dökülenler tutan eli mahcup etmedi.
Teveccühünüz için çok teşekkür ederim Değerli Ağabeyim.
Geldim, gördüm; okudum Mecit Kardeşim. Çok arayı açma.
Bir ara, " gâh " ile biten kelimeleri incelememiz lâzım. Mededgâh, kıblegâh, namazgâh, güzergâh...(vb...gibi) Acaba kendilerinden önceki harflerde eğer ses uyumu yoksa:
Mede (D) gâh Kıbl(E) gâh Nama(Z) gâh Güze(R) gâh
aldıkları bu ekle (gâh) kafiye olurlar mı?
Atlamayalım bunu...
Sol yanım karamsar, sağım merhamet Elbette gazaba galiptir rahmet! Rehberim, Ahmed-i Mahmud; Muhammed (sav) Hamdolsun kıblem ve namazgâhım var…
Muhteşem bir şiirle güne başladım sayenizde üstadım. Sindire sindire bir daha okudum. Şiir budur dedirten harika bir şiirdi. Elleriniz, yüreğiniz dert görmesin, çok ve güzel yaşayın inşallah.
Güne son derece yakışan harikulâde güzellikteki muhteşem şiiriniz için kutluyorum tebrikler üstadım. Ben ilk eklediğiniz şiiri güne seçmiştim ikincisini de eklediğiniz için yönetim hangisini seçelim diye epeyce düşünmüş olmalı çünkü ikisi de birbirinden güzeldi. Daha nicelerine inşallah. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olunuz.
Bestelenerek dilden dile gönülden gönüle dolaşması gereken ve melodisini içinde barındıran nefis bir eser. Gerek duygu yükü, gerek vurgu gücü, gerekse duygu ve düşüncenin mısralara etkin aktarımı, gerekse sanat ve edebi yönüyle güzel bir şiir olmuş. Dilerim ki seçici kurulun gözünden kaçmaz ve Günün Şiiri olarak taçlanır. Beğenerek emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak okuduğum, yeni şiirlerin yazılmasına ilham verecek güzellikte seçkin bir şiir kaleme almışsınız. Kalemin duygulu vurgulu gücünü ve edebi değeri değerini gözler önüne seren seçkin bir eser. Gönülden tebrik eder her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olmasını dilerim. Sevgi ve saygılarımla. Dr. İrfan Yılmaz. Bodrum.
Bazen "acaba" diyorum; acaba bazı yörelerde, yerlerde günler yirmi dört saatten dahamı uzun. Ki, mesela; şiirlerin yanısıra yorumlara da vakit bulabiliyor. Üstelik; rast geldiğimiz türden kopyala yapıştır şeklinde olmayan;
- içten - samimi - sıcak.
Bu hususta sizler kadar becerikli olmayışımın üzüntüsünü hissetmiş, mahcubiyetini duymuşumdur hep.
Yine bir paylaşım vesileyle değerli dostlarımı "vazife başında, şiir telaşında" görmenin mutluluğu içinde;
Harika bir şiirdi üstat tek kusur ikinci kıtanın girizgâhından değilde girizgâhi var,olsaydı keşke Belki dikkatten kaçmıştır ama şahane.. Tebrik ederim...
Böyle güzel şiir yazan bir üstadı nasıl da gözden kaçırmışız.
Kusurumuz olsun.
Yüreğinde şiir okuma coşkusu olanları ihmal etmeyin ne olur.
Her zaman gelin.
Her zaman uğrayın
Bir çift söz ,bir - iki dize ikramınız olsun.
Allah'a emanet olun.
Selam ve hürmetlerimle