Zengin olmak yerine,mutluluktu gayemiz. Şükredip halimize ,hiç şikayet etmezdik. Edep haya bilirdik,örfümüzdü sayemiz. Gösterişe imrenip peşlerinden gitmezdik.
Yerindeydi keyfimiz,paşalardan ve beyden Namusuyla yaşamak,üstün idi her şeyden. Sevdalansak birine, içerdik aşk-ı meyden Beş kuruşluk çıkara ,kendimizi satmazdık.
Küçük gelen esvabı,diğer kardeş giyerdi. Luzumsuz masrafları,haftalığa sayardı. Razı olur hakkına , verilenle doyardı Modası geçmiş diye giysimizi atmazdık.
Kötü gözle bakmazdık, mahalleliye karşı Bir ihtiyaç var ise,sanki her ev bir çarşı Dağılırdı komşuya, kurulan kışlık turşu Gıybet edip dostları, birbirine katmazdık.
Aynı evde yaşardı,ana baba büyükler. Kışın soba başında ihtiyarlar uyuklar Heves ile çocuklar,kestaneyi ayıklar. Saygılıydık büyüğe, kaşımızı çatmazdık
Kar yağınca Naz Bacı halıları yıkardı Çamaşırı tokaçlar, çocuklara bakardı. Askerdeki oğlunu, kafasına takardı. Sevdiği bir yemeği sunup ta hiç tatmazdık.
Teknoloji eskiden böyle yoğun değildi. Bilgisayar başında sağlam beller eğildi, Ailenin fertleri, farklı yola dağıldı. Özenti duymasaydık,iflas edip batmazdık
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Zamanlar Maziye bak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Zamanlar Maziye bak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet..eskiyi,çocukluğumuzu hatırlatan konusuyla,duygusuyla,kurgusuyla çok güzel anlatımlı bir şiir'di. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlik dilerim.
Yine hayatımızın acımasız gerçeklerini yansıtan hüzünlü duygularla sarıp sarmalamış, güzel şiirinizi,başarılı yorumunuzu, değerli kaleminizi ve sizi yürekten kutlarım değerli öğretmenim.
Hoşca kalın Saygı ve selamlar.
Mahmut Mücahit Özdemir tarafından 11/27/2021 11:08:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikte bir yürek sesiydi şiiriniz kutluyorum tebrikler efendim. Seslendirme mükemmel olmuş. En içten selam ve saygılarımla.
Sayfanızda her zaman görsel ve edebi şölen yaşadık. Kurak yine değişmedi. Yine muhteşem eserlerin uyumu bir arada. Güzel şiirinizi beğenerek, emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak ilgiyle okudum. Kalemin duygulu ve vurgulu gücünü gözler önüne seren bir eserdi. Tebrik eder sonsuz başarılar dileriz. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Sevgi ve saygılarımla.
Duyarlı yüreğine sağlık sevda ve özlem vardı, en büyük şair diye düşündüm, ibret vardı,çok Acıklı çok güzeldi Harikaydı,,kutluyorum Üstadem Dua ve selamlarımla her daim
Mektuplar yazılır, cevabı beklenirdi. Küçük Ağa, Perihan Abla, Kara Şimşek gibi kimyamızı bozmayan diziler merakla izlenirdi. Kapılar kilitlenmez, herkes birbirini tanırdı. Bir yaş büyük olsa da o kişiye saygılı davranılırdı. Zamaaaan.... İnsanlığımızı törpüledi. Orhan Baba nın bi şarkısı geldi şimdi aklıma.
Neyi değiştirdik ki sevgililerden başka Neyi geliştirdik ki bencilliklerden başka Sevgisiz bir dünyanın yalnızlıklarındayız Neyi eleştirdik ki yanlışlıklardan başka
Maziye bir dönüp baktım, neler neler bırakmışız. Tebrik, takdir ve saygılarımla sayın Hoca m. Çoook güzel bir şiir daha eklendi sayfanıza. Sağlıcakla kalınız, vesselam....