Okuduğunuz şiir 24.5.2021 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BAHAR DUVAĞI
Hadi bana rençper ol Uzaktaki özgürlüğü yeşerten Yarın, o gün henüz gelmedi Hadi bana evsiz kuşları getir Biz olalım merhamet atlıları
Söyle bana ey yük taşıyıcısı Avucuna topladın mı günahsızları Susamış öğlendeki hava Su ver derin uykumun rüyasına Çöl sıcağı denize dönsün Üzümlerin silelim terini
Hadi gel gözlerime yolculuk Tut ellerimi kırk günün ortası Hazirana söyleyin başını eğmesin Karanfiller sevinci giydirecekmiş
O düş doğarken yeryüzüne Doğrulup, kalkacağım ayağa Ve ben yeniden geleceğim dokumacı Baharda, duvak dokuyan gecede Yıldızların altı; sırlarımızı tutacak Aşk kalacak, laf satanlara inat Tut ellerimi kutsansın sadakat Asa ile ölçelim ömrümüzü yeniden...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAHAR DUVAĞI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAHAR DUVAĞI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğine emeğine sağlık sayfanızda yine o güzel eserlerinizden birini beğeniyle okudum duygunun ve düşüncenin iç içe geçmiş harmanıyla sürükleyici bir eser düşmüş sayfanıza yüreğine sağlık nice güzel eserlerde buluşmak üzere kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi selam ve saygılar sunar başarılarının devamı dileğiyle kalın sağlıcakla
Bizim oralarda kalbi içten ve cömert nenelerimiz vardı. Bizim oralarda nenelerimiz saygı gösteren annelerimiz vardı. Bizim oralarda çelik çomak oynayan, dut ağacının en tepesine çıkıp dalını tutarak sarka sarka toprağa inen çocuklar vardı. O çocuklardan biride bendim.
Gökyüzünü daha yakından görebilmek için ağacın en tepesine çıkardık. O en tepede ki meyve yemenin zevkiyle, taaa uzaklara denize doğru bakardık. Durgun olduğunda gözümüzde mücevher gibi parladı. Saatlerce inmezdik ağacın üstünden. otururduk dalında, küçücük kuşlardık.
Gecenin karanlığı bastığında annelerimizin sesi -inin aşağıya düşeceksiniz Sırf asilik olsun diye inmezdik, inmezdik ama okkalı şamarı da yerdik.
Bugün benim için şiirimin güne gelmesinin güzelliğinin çok üstünde, canımdan çok sevdiğim arkadaşımın yoğun işine ara verip çay içmeye geliyorum demesiydi.
İnsan sevdikleriyle güzelleşir mutlu olur, zenginleşir.
edebiyatdefteri.com’un değerli yöneticisi, sevgi ve saygıdeğer seçki kurulu; size şiirler vermeyi ve sizden mutluluk almayı öğreniyorum.
edebiyatdefteri’nin, birbirinden değerli üyeleri; sayfamı ziyaret ederek yorumlarınızla vermiş olduğunuz desteğe ayrı ayrı teşekkür ederim.
Ümmühan Yıldız tarafından 5/25/2021 10:47:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşamı değerli ve anlamlı kılan saf, derin ve yüce duyguları bahar duvağının altındaki sırlarda gizleyen ve mahçup bir gelin edasıyla dizelerine saçan güzel şiirinizi kutlarım. Sevgilerimle.
yüreğime kazımıştım ilk okuduğumda şimdi yeniden düştüm şiirin o kucaklayan kollarına. ne güzel bir esinti ve güzellik kalplerde de hep saklı olacak. çok çok tebrik ediyorum güzel yüreğinize en içten selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Üzümlerin terini ve o kekre tadını duyar gibi oldum... Her şeyin vakti gelince kokusu, tadı da dimağımıza geliyor Huzur mesela , hüzün fırtınasından sonra. Şiiriniz de umut ve güneş vardı ...
Hani demiştin ya bir gün '' Baktığımda yıldızlar bana el sallıyor, ne çok şey barındırıyor bünyesinde.'' Haklısın...
Yıldızların kıpraşımlarında ne çok ayrıntı saklı. Bütün evrenin dilini gizeminde çoğaltırken insanın doğumundan itibaren gönül burcundaki yükselişte tavan ve taban arası tüm duygularımıza da eşlik ediyor. Tabiat ise turap olan özümüze fırça atıyor, bin bir renk nakşediyor. Tek bir mühendis de gelip her birini dizayn ediyor, ediyor...
Ömründen, ömrüme köprü kuran Ümmüşüm, o nazenin dil ve yürek sende olduğu müddetçe nice güzellikleri sende görüp hep şaşkın hep hayran hep baktığım güzelliklerinin daha da çoğalması için dua edeceğim.
Bil ki, göremediğim güzelliğin benim yanılgım, benim bilmediğimdir.
Yüreğimdesin....
Nezahat Yıldız Kaya tarafından 5/24/2021 7:29:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Alacakaranlığımı aydınlatanım. Elimi hiç bırakmayanım. Annem kokulum
Bil ki insanlığınla, merhametinle, dostluğunla, kardeşliğinle, arkadaşlığınla, annene ve babana olan derin muhabbetini, saygını örnek alarak ardından sana senin gibi olabilmek için bakıyorum
İlk "Hadi bana rençper ol" Mısra kendi içinde derin ve koca bir şiir. Buradan yola çıkan yazar , koca bir roman, birbirinden anlamlı hikaye ya da masal yazar. Şairde zaten roman kadar derin, hikaye kadar içten şiir gibi şiir dünyaya getirmiş. Alkışlıyorum şapkam elimde. Saygılarımla.
Çocukluğum yaylada nenelerle dedelerle birlikte geçti. Onların doğaya insana, hayvana, kendilerine olan saygılarını görme güzelliğini aydınlığı yaşadım.
Bu yüzdendir ki gölgem peşimde hep sevgi ve saygı dolu olacak
Umutlar var oldukça ümitler fesleğenler gibi daima koku salar sevdalara yüreğinize emeğinize kaleminize sağlık Ümmühan Hanım Allah yolunuzu açık etsin.
Yazdığınız eserler güzel ve duygulu hakketmiş olanada hakkını vermek lazım diye düşünüyorum. Ben her zaman güzel olan ne varsa alkışlamışımdır. Gönlünüz rahat olsun bizde dostlarla muhabbet mezara kadardır
Her güne her ömre yakışır güzellikte bir renkti şiir Hem akıcı hem doyurucu üstelik düşündürücü Özümüzün dili ruhun arzusu olan çok güzel bir sesti şiirdi Yürekten kutluyorum Bazı şiirler denizin derinliğindeki inciler gibidir Bulması zor ama değeri yüksek üstelik insana çok yakışan Bu şiirde öyle bir güzellikteydi
Harikasınız.....
Sevgiyle.