Gök çatladı kalemin belinde Yazan söz kırık az heceli Sen teni ikiye ayıran Hera Gözlerin kedi bakışlı şimşek çakarken Nasıl ayırdın içimizdeki saklıyı Kanathos ırmağında yıkansa da tenin Geri veremez kadınlığını.
Senin ayırdığın tenleriz Ölümüne suskun matemli Nar ve zambak kokarken nefes Şimdi, Mevsimsiz göçlerdeyiz.
Gür saçların hüzne kızıl Güzelliğine yenilen Zeus Yer gök yarıldı her yer aşk hendeği Geriye kalan düş salaşı bir yüz Bilendikçe acının usturası köreldik
Bölünmüşlük acıtırken teni Ne Hera ne Aphrodite olabiliriz Fırtınalara yağmura mevsime karşı gelemeyiz Güzellik fanisindeyiz ezbere bakarız İnsan olamadık biz ki tanrı olalım.
Aşk çatladı derininde Deprem sayısız canda kurtulan olmadı henüz Ne öykü ne öykünme İnsan ararken aşkı şaştı Ne çok söz ayyuka kaçtı Gök patladı yer yarıldı Kalem ortadan çatladı Söz kaos kısırı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kaos Çatlağı.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kaos Çatlağı.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Gök çatladı kalemin belinde Yazan söz kırık az heceli Sen teni ikiye ayıran Hera Gözlerin kedi bakışlı şimşek çakarken Nasıl ayırdın içimizdeki saklıyı Kanathos ırmağında yıkansa da tenin Geri veremez kadınlığını." MEVSİMSİZ GÖÇLER harika bir dize... şiirin çok samimi akıcı ve hoş bir öykü tadında.. tebrikler... şiirle kal
Bu biz hanımlara bir armağanın olsa gerek sevgili dost zira latince: hanim. era, domina karşılığı Hera'nın. Ve kadınların koruyucusu aynı zamanda.
Hera... evlilik tanrıçası ve doğum esnasında koruyan kadınları evin, evliliğin, ailenin de koruyucusu
Cronos dünyaya getirdiğinde büyük kızını ve süt anne Markis korurken her adımında gelinlik kız olmanın duygularında bir kış, ilk yalnız kalabildiği anda soğuktan titrerken göğsüne konan bir kuğuydu Zeus.
Kuğu sanarken onu ısıtmaya çalışırken göğsünde dile geldi kuğu Olimpos'ta tahtta kraliçesi olmasını diledi
Olimpos tanrıları ve tanrıçaları, göklerin perileri hazırdı törende Gelmeyen tek bir peri idi ki cezası kaplumbağaya dönüşmekti tembelliğinden Khelone'un
Hera Zeus'un elinden tutunca, yaldızlı bulutlarla çevrelenerek, Olimpos'un tepesindeki sarayına götürdü Onu Zeus ve ilahi otoriteyi paylaştı eşiyle
O'da Zeus gibi bazen göğün en yüksek yerinde gürler, öfkeye kapıldığı zaman rüzgarın zincirlerini çözer, denizleri altüst ederdi. Denizlere sözünü geçirir ve bazen ayaklarının altında parlayan yıldızlara bile karışır, onları idare ederdi. Mevsimleri yönetirdi.
Karı-koca adeta tek bir tanrının iki yüzü gibiydiler.
Olympos'ta oturan bütün tanrıçaların en güzeli, en çok saygı göreni idi. Kocasının sarayında toplantı salonuna girdiği zaman, bütün tanrılar ayağa kalkarak selamlarlardı Onu.
Tavuskuşunu Hera yaratmıştı.
İnek de doğurganlığın simgesinde kutsaldı.
Ve zambak ile nar da simgeleriydi.
Hera, Aphrodite'ten sonra en güzel tanrıça olduğu halde bunu hiç bir zaman kullanmamış, kendisine aşık olan erkekleri hep redetmiş ve Zeus'a sadık kalmıştır. Güzelliğini Zeus'a hep sunmuş,her yıl Kanathos ırmağının kutsal sularında yıkanarak bekaretini geri almıştır.
Bu arada Troya savaşının da sebebidir ki, orası ayrı bir muamma...
Her şey burda. Peki " io " nerede? Haliçte mi:) Belki de sihirli kelime bu dur kimbilir?
Sevgilerimle Neslihancım
Yine çok güzeldi dizelerin. Kutlarım.
öznur karayumak tarafından 2/6/2007 4:55:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aşk çatladı derininde Deprem sayısız canda kurtulan olmadı henüz Ne öykü ne öykünme İnsan ararken aşkı şaştı Ne çok söz ayyuka kaçtı Gök patladı yer yarıldı Kalem ortadan çatladı Söz kaos kısırı...
Çok güzel bir şiir okudum sevgili dostum yüreğine sağlık öncelikle ne denli kaoslar olsa da sözcüklerde ve duygularda yine de aşk yüzyıllardır güncelliğini yitirmeden devam ediyor üstelik heyecanını da ilk günkü gibi muhafaza ederek.. Sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..
Aşk çatladı derininde Deprem sayısız canda kurtulan olmadı henüz Ne öykü ne öykünme İnsan ararken aşkı şaştı Ne çok söz ayyuka kaçtı Gök patladı yer yarıldı Kalem ortadan çatladı Söz kaos kısırı...
Yetmez mi yüzyıllarca çektiğimiz acı…
Ne kadar güzel sözler bunlar nesli,yetsin ki yetsin artık çektiğimiz bazı acılarımız.Sevgilerimle can nesli.
şimdi,
mevsimsiz göçlerdeyiz.
tebrikler!...