Boğazın esintisinde Rüzgâr bükülür limana Göç yollarında kuşlar Çatlamış denizin sesi Süzülür ince uzun yelkenler
Ta ezelden beri yanıktır Uzaklara bakan men direği Denizciler dümenin başında Son sözü bekler Havariler Onca kalabalık avutmuyor Kopar dolanan eller birbirinden
Dalga dalga yayılan Yol yorgunu yaşantılara Dilsizdir buruk kervanlar Sıraya giren ürpermeler Gökyüzünde hüzünlü şarkılar Yeryüzünde alıkonulur Göğsüne akar kızıl dereler Hiç kimse konuşmaz Susar kanat sesine İçimizde kalır kölelik
Ölüdür çadırların taş artığı Son kırlangıçlar geçer üzerimizden Kimi kırık seslenir Kimi yola bakarak yön alır Sabahın son seheri Sen gülümsediğime bakma Gülerken tek başımaydım Ağlarken de Ben hazırım gel al beni Göç mevsimi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Engine ve Denizlere şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Engine ve Denizlere şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli kaleminizden okuduğum güzel eseriniz sayfanıza renk katmış baştan sona kadar okunması gereken yüreğinizin sesi anlamlı eserinizi ve sizi canı gönülden kutlarım daha nicelerini yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Denizi, dalgaları martıları seyretmeyi çok seviyorum. Okyanuslar ötesinde seyrüsefer yolculuğundaki gemileri. İçerisinde taşıdığı canları malları.. Mersin taşucundan Kırbırs' a emi yolculuğum olmuştu. Çok yürekli değilim çok çok korkmuştumm sağ salim karaya varacakmıyız diyee çok korkmuştumm. Bir daha yolculuk etmemmm :) Doğduğum memleketimde deniz yoktur sonradan sonraya men direğide gördüm, öğrendim. Denizi seyretmeyi hayal kurmayı seviyorumm. Şiir bana deniz yolculuğumu ve Şile de severek seyrettiğim denizi hatırlattıı.. Çok güzeldi.. Tebrikler, mutlu yıllarr, selamlarr :)
Hani bazı şiirler vardır, okudukça derinlere dalar, yüzeye hiç çıkmaz istemezsiniz ya,
Bazen de lirizmin doruğuna ulaştırır, enginlere inmek istemezsiniz ya..
Bazen bir sulukta okutur da, dinlenmek istemezsiniz, yormaz aksine bir huzur verir ya ..
Ümmühan Yıldız kelamı öyledir derim ben. Keilmelere Yıldız makamından bir hükümdar edasıyla hükmeder.Zaten isminin anlamına bakarsanız bu özelliğin kendisiyle müsemma olduğunu görürsünüz. ....
Şehrin insanı boğan şatafatından mıdır, yoksa sırtımızdan bir türlü inmek bilmeyen telaşesinden midir, çilesinden midir nereye giderse gitsin taşımak zorunda kalıyoruz herhalde.
Gitmek istemek ya da gelecek olan her ne ise onu beklemek ..
Ve içimizde azadı bekleyen köleler sanırım bu gidişle zor olacak gibi özgürlüğü ama, mutlak bir yol vardır elbet. Ve bitecektir, devrilecektir elbet tekbaşınalığın krallığı.
Ne güzeldi şiir Hep güzelliklere yazılsın inşallah Tebrikle ve selamla.