Kalmış gencecik yaşta, gariban yetimiyle Şehit haberi gelmiş,yine de bekler posta. Gece erken yatarlar, güneşin batımıyla Bulgur aşı içerler,beraberce bir tasta
Severek evlenmişti, aşık olup erine. Yarım kaldı mutluluk kızmıyor kaderine Bundan sonra kimseyi koymaz onun yerine. El açıp dua eder, garip gönlü hep yasta.
Başlar geçim kaygısı,hayat yolu pek çetin Oğlunun geleceği, elbet sırada ilkin Çok kazanmak gerekir okul masrafı için Kış günü ne yaparlar oturulmaz terasta
Ateş düştüğü yeri, yakarmış derler ama Küçücük bir yırtığa, vururlar ufak yama Yaptıkları gösteriş, hepsi de göz boyama. Balta kesmez buz olur fakire Ağustosta.
Bu öyle bir ateş ki,küllenmeyen bir hardır Yürekleri dağlayan,dayanılmaz bir kordur Kalbindeki acıyla, yaşamak ne de zordur. İnsan böyle yalnızken ihtiyaç duyar dosta.
Adaletsiz dünyada,ne çekerler bilinmez. Havanda su dövülür, bir teselli bulunmaz Düşündükçe bunları,asla mutlu olunmaz Ruh sağlığı bozuldu, inanlar hepsi hasta.
Yıllar sonra bakarsın,şanlı bir asker olmuş. Ay yıldızlı bayrağın aşkıyla görev almış Şehit babanın ruhu,göklerden ona gülmüş Sunmuş anacığına,beyazgülden bir deste.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yarım kalan mutluluk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yarım kalan mutluluk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cefakar türk anasının değişmeyen yazgısı; titizlikle kaleme alınmış duygu yüklü bu şiirde o kadar güzel dile getirilmişki;okuyupta duygusallaşmamak, hüzünlenmemek elde değil.. Türk olmanın gururunu yaşamak, ama karşılığında da böylesi ağır bedeller ödemeyi göze almak..! Çok etkilendim ben bu anlam yüklü güzel şiirden.. Emeklerinize, yüreğinize sağlık Öğretmenim..Yürekten kutluyorum sizi..
Duygusuyla anlatımıyla son derece hüzün kokan güzel ve etkileyici bir şiirdi.Ve resimde çok güzel di şairem.Tebrik ediyorum. Yürek sesinizi daim kaleminiz kavi olsun. Selam ve sevgilerimle.
Çok güzeldi çok acıklıydı, yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı sevgi ve özlem vardı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla her daim.
Anadolu toprağı şüheda yurdu olunca geride kalan dulların ve yetimlerin de sayısı belirsiz. Duyarlı yüreğiniz ile hece hece şiirlere nakşettiğiniz hayatın gerçeklerinden yüz çevirenlere ne demeli? Rabbim şehitlerin dul ve yetimlerine sabır ve metanet, etrafındaki taş kalplilere merhamet versin inşaallah. Kaleminizi kutluyorum hocam. Muhabbetle selâmlıyorum.
Esen kalınız...