Kuş dedi ki "Bir iş için gönül sıdkı gerek. Yoksa yâr için yâran eksik olmaz."
Mesnevi
Bu şehrin kıyıları dünyaya açılsa da Muallâ içimizde bitmeyecek bu sürgün Bu telaş ruhumuzda dört yana saçılsa da Sessizlik ömrümüze yetmeyecek dün-bugün
Raptolunan zamanda susmanın volkan adı Muallâ içimizde yaralı kuş kanadı Sakınıp hayasından sızıp gönle kanadı Düşen damlada hicran cana ediyor sökün
Gölgeler ürkek inip adımlar varoşları Muallâ içimizde ihtiras yarışları Özümüzü kuşatan müphem yakarışları Söz sahibi gizliden kime yolluyor yekün
Kulakta tiz bir üslup, hatırda kalan çağrı Muallâ içimizde dolup boşalan ağrı Kervan arayışları, yele tutulan sağrı Daha ne kadar bizi ödünç alacak hüzün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUALLÂ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUALLÂ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hoş geldiniz, şeref verdiniz Güzide Hocam. Edebiyat Defteri yolunuza hasretti desem doğrudur. Buralar yokluğunuzu hayli hissetti desem yine doğrudur. Belki de hissettiniz mi ne, Muallada'ki son kıtamın üçüncü mısrasında ''Kervan arayışları, yele tutulan sağrı'' ile artık ben de geciktirdiğim yavaş yavaş göçe hazırlanma, mola verme arayışlarındaydım ve bunu iki gün önce kızkardeşimle paylaşmıştım. Eskimeyen eskiler başımın tacıdır Mehmet Emin Hocam. Hürmetlerimle selamlarımla.
Hocam mualla nın bizleri her zaman yüceltmediğini aksine sorumluluk hüzün, hasret. ayrılık olduğunu ne güzel de anlatmış şiiriniz. Belkide üzerine basan sevgiliden ayrılmanın adı mualla Teşekkür ederim selamlar saygılar
Kulakta tiz bir üslup, hatırda kalan çağrı Muallâ içimizde dolup boşalan ağrı Kervan arayışları, yele tutulan sağrı Daha ne kadar bizi ödün alacak hüzün.
Güzel bir şiirdi. beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...