Susarız; içimizde halvette bütün âza Susarız; yüreğimiz tüttürür yanık koza Susarız; kaybımızla bilip eğri doğruyu Susarız; cana mihnet yen saklarken ağrıyı
Susarız, sustukça biz; günahımız kör olur Susarız; özümüzde insan ki; nankör olur Susarız; yudumlarken gönüle serilişi Susarken yaşarız biz lâlede dirilişi...
Nezahat YILDIZ KAYA
***
Susarız; sükûtumuz, boğazda düğümlenir Susarız; ve bedeli bin çileyle ödenir Susarız; kahrımızdan, gönül darlandığında Susarız; haykırarak, yürek harlandığında.........Ozan Aksi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sükût şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sükût şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
susarız geçemeden cümle kapısından haneye han olmak azaplı bir rüyanın yokuşundandır izansız savrulurken hayallerimiz dört yana kıyamdayızdır ecele karşı
susarız, d'inleriz dardır bedenimiz ruhumuza bir ninni düşer kulağımıza sarılırız yine suskunluğumuza ki yalnızlıkla kankardeştir suskunluklarımız...
Hocam yine değişik, yine çok güzel harmanlanmış heceler okuduk kaleminizden. Tebrik ediyor ve daha nice hece şiirleri bekliyoruz sizden.Selam ve saygılar sunuyorum.Sağlıcakla kalın.
Hocam! Sükut, Şiirinizi dikkatle ve düşünerek okudum. Tırnak içine aldığım, "Susarız; özümüzde insan ki; nankör olur" mısraya gelince gözlerimin önünde bir anım canlandı. Önce o sahneyi paylaşmalıyım ki ne dediğim daha açık anlaşılsın. Bir cuma günü, müftü yardımcısı çıkmış yerine, ders anlatıyor cemaate. Elbette dersi okuyor, hazırladığı metinden. Uzun uzun anlattı. Lafı dolandırdı getirdi , İnsan Nankördür diye derse son noktayı koydu. Ben kur'anı anlayarak 7 kez değişik isimlerin meallerinden okudum. Biliyorum ki hocanın Nankör ifadesi ayet olarak Kuran'da mevcut. İçimden bir ses, Hocayı biraz sıkıştır dedi. Cuma Namazı kılındı, Cemaat dağılmaya başladı. Ben ders veren Müftü yardımcısı camiden çıkmadan, yolunu kestim. Hocam, Ders verirken İnsan nankör dediniz. Allah (CC) Ben insanı Halifem olarak yarattım içine ruhumu üfledim buyuruyor. Allah'ın ruhunu taşıyan insan niçin nankör olsun diye sordum. Hoca yüzüme baktı, ben bu soruya şimdi cevap veremem. Araştırayım sonra cevaplayayım dedi. Bende kabul ettim. Kaç yıl oldu bilmiyorum hala cevap verecek. Bunları sizi eleştirmek için yazmadığımı açıkça ifade etmek isterim. Şiir güzel ve anlamlı bulduğumu da söylemeliyim.
Kaleminizi yürekten kutlarım. Saygılarımla.
Necati Kavlak tarafından 4/17/2020 9:11:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
içimizde ateşler yumağı
kıyısındayızdır bir uçurumun
ahımız ervahımızla yoldaş
bakışlarımız ziyade diyarlardadır
susarız
geçemeden cümle kapısından
haneye han olmak
azaplı bir rüyanın yokuşundandır
izansız savrulurken hayallerimiz dört yana
kıyamdayızdır ecele karşı
susarız,
d'inleriz
dardır bedenimiz ruhumuza
bir ninni düşer kulağımıza
sarılırız yine suskunluğumuza
ki yalnızlıkla kankardeştir suskunluklarımız...
ne güzeldi şiir
hiç bitmesindi..
teşekkürler ve tebrikler Nezahat hanım...