bir gecede bin ağır kapı bekler açmamı paslı harflerle yazılı adımı okurum her birinin üstünde hangi kapıyı kırarak yaslı eşiğinden geçsem aynı odaya çıkar, uzandığı taş yatağında taşa dönmüş toprak yüzlü bir mumya kadın çeker beni kendine, sevmeden sevişiriz ruhumu emip ağzıma kusana dek çürük havada; bir cenin ağlar karnında iç çekerek sevmek için elimi attığımda rahmine gülerek kendi göbeğini yiyen bir piç doğar.
sefil! yüzünün izbe çukurlarında iki aç fare gibi gördüklerini kemiren gözlerinin babası ben değilim, kalbinden akan salyalarını kendin sil, bu yılan dilinle yalayarak ellerindeki kanı irin akan damarlarını kopar keskin dişlerinle; senin özünü öldüremedi insanlık, atılma sakın kollarıma bana çevirme gömülemeyen o çirkin yüzünü, bilsem ki kıyametleri durduracağım ve yeni dünyalar kurulacak benim bir emrimle yine de almam kötülük dölünü kucağıma, ben bendekini öldürüyorum her gün uzun uzun bakarak aynadaki adama.
_______
bilesin sevdiğim ak olmalı aşk, sevgi kötülüğü sevmez; ben sana arınıyorum kalbimin kutsal kitabına uyarak her sabah sevda duaları okuyarak başım yolunda eğiliyor, alnım açık yüzüm ak, bugün olmasa yarın yüreğine değecektir sözüm; unutma, şafaklarda koynuma alıp yatıyorum kelimeleri en güzelleri yastığım acıtanlar yaslığım oluyor, yine de sarılıyorum onlara sen diye kanatsa da uykularımı…
ö.n
Fotoğrafı şiirime öneren ve fotoğraf üzerindeki çalışmasını esirgemeyen Sevgili NESLİHAN YAZICILAR’a çok teşekkür ederim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ak olmalı aşk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ak olmalı aşk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili kardeşim Ben şiirlere yorum yazarken sadece duygularımı yazarım gün içinde ama gün geride kaldı bugün ve şunu belirtmezsem içime sığmaz içim bu şiirin çok özel olarak kaldı hatıram da kurdela sözü etmek istemiyorum hiç biryerde o da kirli çok böyle asil bir şiiri bozar sevgile
beyazı, yeşili, turuncusu, kırmızısı... şiirimin değerini ne artırır ne eksiltir; hangi renk olrusa olsun, sayfamı ziyaret edenlerin, -hele ki sizin- bir beğeniniz kadar bile olamaz.
'... ak olmalı aşk, sevgi kötülüğü sevmez; ben sana arınıyorum kalbimin kutsal kitabına uyarak her sabah sevda duaları okuyarak başım yolunda eğiliyor, ...'
unutulmaz bu dizeler.. şairim.. kulaklarınız çınlayacaktır.. çok..
ben bendekini öldürüyorum her gün uzun uzun bakarak aynadaki adama.
... en etkili dizeler...
bilesin sevdiğim ak olmalı aşk, sevgi kötülüğü sevmez; ben sana arınıyorum kalbimin kutsal kitabına uyarak her sabah sevda duaları okuyarak başım yolunda eğiliyor, alnım açık yüzüm ak, bugün olmasa yarın yüreğine değecektir sözüm; unutma, şafaklarda koynuma alıp yatıyorum kelimeleri en güzelleri yastığım acıtanlar yaslığım oluyor, yine de sarılıyorum onlara sen diye kanatsa da uykularımı…
Sevgili Ömer Nazmi...
Şiir insanı hayatın çirkinlerinden arındırarak huzura götüren anlatımla yüklü… İmgeden, simgeye, anafordan, betimlemeye uzanan bir hayat yoluydu dizeler. İnsanın kendisiyle içindeki kötülükleri kabullenmeyip hayatın sevgiye adanan yanında yüreğindekilerle aklaşmacı ne güzeldir.
Yaşam hatalar ve keşkeler evreninin yörüngesinden çıkarak kendi kurduğu dünyanın yörüngesine girmesi. İstek ve arzularla bütünleşen sevginin yanında kendini buna adaması ve sadakatle yine dizelerinde yaşattıklarına bağlanması.
bilesin sevdiğim ak olmalı aşk, sevgi kötülüğü sevmez; ben sana arınıyorum kalbimin kutsal kitabına uyarak her sabah sevda duaları okuyarak başım yolunda eğiliyor, alnım açık yüzüm ak, bugün olmasa yarın yüreğine değecektir sözüm; unutma, şafaklarda koynuma alıp yatıyorum kelimeleri en güzelleri yastığım acıtanlar yaslığım oluyor, yine de sarılıyorum onlara sen diye kanatsa da uykularımı…
güzel yüreğinizde dökülen doygularınızı yürekten kutluyorum ve devamını diliyorum. Bir daha 2 temmuz lar yaşanmaması dileklerimle ve sizi pir sultanın direnciyle selamlıyorum güzel insan…
bilesin sevdiğim ak olmalı aşk, sevgi kötülüğü sevmez; ben sana arınıyorum kalbimin kutsal kitabına uyarak her sabah sevda duaları okuyarak başım yolunda eğiliyor, alnım açık yüzüm ak, bugün olmasa yarın yüreğine değecektir sözüm; unutma, şafaklarda koynuma alıp yatıyorum kelimeleri en güzelleri yastığım acıtanlar yaslığım oluyor, yine de sarılıyorum onlara sen diye kanatsa da uykularımı…
Harika.. en güzelleri yastığım acıtanlar yaslığım oluyor, yine de sarılıyorum onlara sen diye kanatsa da uykularımı…
ben bendekini öldürüyorum her gün uzun uzun bakarak aynadaki adama. ....... Güzel bir hiciv....kendini eleştirerek..."kötülüğü" beirtmen. Kaleminize sağlık.
Unutma sevgilim... Yolumun sana çıktığı her noktada.. Telli duvaklı bir gelin bekler önünü.. Beyazı yüreğidir,kekik kokar avuçları.. Ne zaman bir gül düşse omzuna.. Kıvrılır hayat uçları.. Serilir göğsüne cümle kuşlar.. Her sevdâ mutlaka Ak düşleri kucaklar...
Sevgili kardeşim kendimce birşeyler karalamak istiyorum bu istisna şiirinle ilgili ama hata yapma olasılığım karşısında bile hoşgörü ve olgunluğuna tam olan güvencim ve içtenliğimle yazıyorum duygu ve fikirlerimi
Şunu da içtenlikle belirtmek izliyorum. Yorumumu izleyen arkadaşlar için. Bu sitede birbirinden değerli ve şiiri dünya çapında araştıran kişiler var. Bu yüzden yaptığım tüm yorumlarda kendi algılamam ve kültürel birikimimin sınırını aşmamaya özen gösteriyorum.
Müzikten yola çıkarak şiirine gelmek istiyorum. Müziğe gönül veren insanlar baştan basit müzikleri sever ve sonra daha zorlarını dinlemeye yahut izra etmeye başlarlar. Aşırı populer ve hiçbir kimliği tadı tuzu olmayan basit müziklere alıştırılan halkımızın Klasik Batı Müziğini ve Türk Sanat Müziğini sevmemesi veya dinleyecek kapasiteye erişememesi bundan dolayıdır. Şiir de böyledir ve harika bir şiir arabesk dinleyen bir adama Mozartın senfonisi gibi anlamsız gelebilir.
Sevgili kardeşim ben şiirini çok iyi anladım ama zor olduğu oranla harika ve güzel bir şiirdi. Ama unutmamak gerekir ki sanatı her zaman düz bir mantıkla değerlendiremeyiz. Bazen basit sandığımız şiirin de meydana gelişinin çok zor olduğunu vurgulamak istiyorum.
Ben iki bölümü iyi anladım 1. içimizdeki kötü çocuktu 2. si ise içimizde aşık olan ve aşkla arınan çocuktu
ve muhteşem bir kurgu üzerine bina edilmiş mükemmel bir şiirdi ve ben çok haz aldım okumaktan
milyonlarca kez bu güzel yüreğe sağlık olsunn