Zulme sessiz kalamam, susmak hak değil bana Hangi umut çiçeği varıp toplasam sana...
Ey mazlumun diyarı, gök bayrağın ocağı Bağrında Kızıl Ordu yapayalnız Türkistan Zindanların dopdolu gözler görmez şafağı Soykırımı anlatır hangi dilde tercuman Vahşet ki, boyutları günden güne artıyor Yetimdeki çığlıklar asumanı yırtıyor
Ata yurdum, öz yurdum Uygur-Türkün kalesi Baltalanmış kültürün yıkık minarelerin Çinlinin vahşi yüzü palazlanmış hilesi Vicdan suça bulaşmış, kan akar derelerin Toplama kamplarında hunharca kıyar cana Toplanıp uyanalım! Ders verelim çiyana
Yetmiş seneden beri süren Çin Mezalimi Öz yurdundan insanı haince koparıyor Aileler dağılmış herkes yaşar elemi Ağlarken bebeleri toprak ana sarıyor Zalimin kucağında solar binlerce kurban Kurbanlar can verirken dayan sen de; Türkistan
Bahar açmayan yerde sırtlanlar var insafsız Her evde çinli erkek soysuzluğun peşinde Urumçine aç sefil kalmış dükkân esnafsız Midesi bulananın öfke yatar döşünde Vahşete dünya sessiz, saf belli taraf belli Belli ki Alp Arslanlar bekliyor Turan eli
Şerefli tarihinden susar Tanrı Dağları Yürekler mahşer yeri Allah diyen kalp taşkın Atlı var zihinlerde koşar vadi bağları Hürriyet destanında düşman şeytandan azgın Olsa da barikatı yaracaktır inşallah Bir sabah özgürlüğü görecektir İnşallah.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TURAN ELİ - TÜRKİSTAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TURAN ELİ - TÜRKİSTAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Benim oturduğum mahalle Doğu Türkistan'dan gelen kardeşlerimizin merkez üssü.Hepsi ezilmiş,zulum görmüş,terbiyeli ve çok masum insanlar.Onların ahvalini çok güzel bir şekilde anlatmışsınız.Ben de bir Ahıska Türk'ü olarak değişik duyguyla okudum.Yüreğiniz ve kaleminiz dert görmesin.Selamlar saygılar
Ah Türkistan Türkistan kanayan yaramız.Doğu Türkistan Kızıl Çin'in kırbağı altında kan ağlıyor.Yüreğinize sağlık.Unutma ki şairleri haykırmayan bir millet sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir.(Mehmet Emin Yurdakul) Şairler susarsa millet susar.
Allah tüm din kardeşlerimiz Türk milletini milletimiz tüm Türk soydaşlarımızın canlarını,mallarını namuslarını vatanlarını korusun .Allah düşmanlara fırsat vermesin inşaallah.Allah için hak yolda tek bilek olsaydılar hiç bir canlı gözyaşı dökmezdi insanlar neden hala gafletteler ..İzleyip gördüklerimiz duyduklarımız içler acısı..Yürek sesiniz kaleminiz daim olsun Selam ve dua ile.
Henüz gün doğmuş henüz sabahın erken saatleri, telefonumda bu acımasızlığın bu zulmün bir kaç fotoğrafı. zulmün yüzü yüzüme çivi gibi çakıldı. gün boyu o görüntülerle dolaştı gözlerim, dedim doğmasın böyle bir güne böyle günler.
Tanrı tarafından ebedi hükümranlık bahşedilmiş bu temiz soyun içinden daha nice kutluk(İlteriş)lar çıkacaktır. Sabır ve inayetle bekleyen bu temiz neslin kutlu sınavı turan elinde söken şafakla bağımsızlık zaferiyle müjdelenecektir. Anlam teşkil eden duyarlı kalemine saygılar.
Şerefli tarihinden susar Tanrı Dağları Yürekler mahşer yeri Allah diyen kalp taşkın Atlı var zihinlerde koşar vadi bağları Hürriyet destanında düşman şeytandan azgın Olsa da barikatı yaracaksın inşallah Bir sabah özgürlüğü göreceksin İnşallah.
Güzel şiirdi. Beğeniyle okudum. Şairimi KUTLUYORUM. Nice şiirlere...
Zalimlerin elinde, inliyor öz kardeşin Bak düştüğün zillete, bize yapar işkence Ey yiğitler yiğidi, Türklüğüm neredesin ? Yürüyelim Kürşat'la, durmayalım el pençe Vahşete karşı biriz, bileceksin töreni Allah Allah deyip de, kurtaralım turanı.
Çin vahşetine karşı yükselen, bu anlamlı sedayı ve değerli kardeşimi bu güzel ulvi amaçlarında, yürekten tebrik ederim.