"Ve (Habîbim Ahmed) seni âlemlere ancak rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ Sûresi, âyet 107)
Mevlit Kandilimiz Müberek Olsun...
Bir yol ki sana doğru , menzil uzak, dil yakın Yorgun argın yürekler geliyor akın akın Gaybın son habercisi mübarek rehberimiz Ey ezelden ebede fahri ismet erimiz Simalarda dolaşır yüzündeki tebessüm Kereminle hicranlar çözülür düğüm düğüm Rahmet vadilerinde, sen; gönüller efesi İyilikler durağı, güzellikler küfesi; Ey Allah’ın Resulü; kâinat halifesi
Sen olmazsan olmazdı, pervaz eden şu gönül Ne de gül bahçesinde aşkınla öten bülbül Sen olmasan olmazdı, hava , deniz, su, toprak Olmazdı Dünya ehli, açmazdı tek bir yaprak Pirüpak kokun ile sarhoş gezinen yelin Zikri düşmüş cemreye, amber kokuyor ilin Ravza’daki evinin kıymetlidir mimberi Güne düşen her vakit senle açar çemberi Hasılı bahtiyardır kalubeladan beri
Kul olan aslın ile arka çıktın mazluma Ahlâkınla ashabın örnek oldu topluma Kevser suyundan tatlı kelâmın cana ilaç Sersefil ümmetin çok, şefaatine muhtaç Merhametin nam saldı, gözyaşı sildi tek tek Masum kızçocukların gözü bakmadı ürkek; Nefesler ferahladı, kan kokmadı kum, zemin. Yoksulun sahibiydin, adaletinden emin Minderin etrafında toplandı saf saf mümin
On sekiz bin âlemde ruhun yüceden yüce Selam sana ey nebi, selam; ihlâslı güce Sen ki; Arzın hatibi, sen ki; insan kâmili Fânilik sıfatınla ümmetinin hamili Abdullah’ın yetimi, Amine’nin serveti Ayşe’nin gonca gülü, Hatice’nin himmeti En güzel isimlerin en muhterem sahibi, Aşk kapısından gelen ayetlerin hatibi, Yıldızlar hayâ eder Ey!Allah’ın habibi
Şefaat havzasının iki cihan serveri Hakk’tan ilmini almış Kur’an’ın başyaveri Arş’a haber taşıyor melekler bölük bölük Putlar yüzüstü düşmüş küfrün ateşi sönük İslam’da büyük şahit, peygamber dostu, Cibril; Allah’ın kudretiyle etmişti vahyi temsil. Peygamberlik mühründe saklanır binbir hikmet Ağır yüklü nefisler sende buldu selamet Âlem; senle övüldü, parlak yüzlü nur Ahmet
Çağırsak gelir misin yeryüzüne yeniden Müşriğin elleriyle bölünmüşüz geriden Nedamet nidaları yükselir her ağızdan Şeytan safında güçlü geçit vermiyor buğzdan Bölsen gaflet uykusu, kalplere dolsa revnak Âfaktan rahmet nuru dökülse sağnak sağnak Dudağı kurumuşlar ismin ile durulsun Gölgende bir yer bulup güven ile kurulsun ’Şefaat Resulallah’ diyenler felah bulsun!
Nezahat YILDIZ KAYA
Edebiyat Defteri’ne ve sayfamı ziyaret eden herkese teşekkür ederim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EFENDİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EFENDİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Sen olmasaydın âlemleri yaratmazdım" diye buyuran Yaradanın habibim diye seslendiği sevgililer sevgilisi peygamber s.a.v efendimiz için adanmış ne kadar hoş ve ne kadar güzel bir şiir.İçinde O' nun adı geçer de dokunduğu, anıldığı her mekana güzellik gelmez mi hiç Elbette gelir.
Peygamber ((s.a.v.).) dünyadan ayrılacagı sırada Cebrail (A.S)'e:
"Benden sonra ümmetim kimin elinde kalacak" diye sorar. Ulu Allah (C.C) Cebrail (A.S) 'e bildirir ki. "Sevgili Rasülümü müjdele ki. O'nun ümmetini yüzüstü birakmam. O'na müjdele ki, insanlar yeniden dirilirken ilk defa mezarının başına O çıkacak ve Mahşer toplantısında ümmetinin başında bulunacaktır. O'nun ümmeti içeri girmedikçe cennete girmek, diger ümmetlere yasaktır" Bunun üzerine Peygamberimiz "Şimdi gözüm arkada değil" diye buyurdu ve emanetini teslim etti "
Ne mutlu bizlere ki böyle bir peygamberin ümmetiyiz.Salat ve selam olsun.
Allah razı olsun Nezahat hanım.İçtenlikle kutlamayı borç bilirim.
Sizden de Allah Razı Olsun Ramazan Bey. Allah bu güzel günlerin tekrarını nasip eylesin. Çok teşekkür ediyorum bu güzel nadide yoruma. Saygımla selamlıyorum.
Ne güzel bir doğum günü armağanı Huzur dolu satırlar okurken bambaşka duygularda dolandık. Eksiklerimiz çok olsa da umudumuz var çok şükür. Rabbim bizi bu güzel peygamberin şefaatine nail olanlardan etsin. Kaleminiz hep nurlara aksın değerli şairemiz.
Yaptığın her hareket kendinde saklıdır sanırsın as olan zamanı geldiğinde tartıya konulacak paragrafındır... Her şiirin derinliğiyle günü hak edecek güzellikte... emek ve alın teri en önemlisi sevgi...
Haklısın Bacım. Üzerinde hem sevgiyle hem de korkarak acaba yanlış bir şey yazar mıyım, uygun düşer mi dediğim ve günlerce uğraştığım bir Naat’tı. Allah bize nice kandiller göstersin inşallah. Kocaman kucakladım.
Söylediğiniz iki isim de ne güzeller, Efendimizi görmeden çok sevenler, Kabeye doğru ayaklarını uzatıp yatmayanın edebi ve aşkı başka oluyor. Allah rahmet etsin onlara da. Ve bizlere Allah bu güzel günlerin tekrarını nasip eylesin. Çok teşekkür ediyorum Hüdayi Bey. Saygımla selamlıyorum.
☾✫ Merhabalar Değerli Kalem. Keleminiz yüreğiniz var olsun. Tüm İnsanlığa kandilimiz kutlu olsun Hayrlara vesile olsun.İnşallah. ............... Selâm ve Duâ ile.
Tebrik ediyorum gönülden yazılmış güzel bir naattı. Mevlit kandiliniz mübarek olsun. Selam ve saygılar...
Seni yaratan övmüş, şanın yüce biliriz. Methetmeye yeter mi bizim aciz dilimiz. Bu mübarek günlerde coşar duygu selimiz. Şefaat umuyoruz günahkâr halimizle. Hak’tan medet bekleriz birçok vebalimizle.
Çağırsak gelir misin yeryüzüne yeniden Müşriğin elleriyle bölünmüşüz geriden Nedamet nidaları yükselir her ağızdan Şeytan safında güçlü geçit vermiyor buğzdan Bölsen gaflet uykusu, kalplere dolsa revnak Âfaktan rahmet nuru dökülse sağnak sağnak Dudağı kurumuşlar ismin ile durulsun Gölgende bir yer bulup güven ile kurulsun ’Şefaat Resulallah’ diyenler felah bulsun!
Bu güzel günde, bu güzel şiiri, yazan ve bizimle paylaşan, "Çağırsak gelir misin yeryüzüne yeniden" diye seslenen Şairimi Kutluyor, Kutluyor, KUTLUYORUM...