Ölenle ölünmüyor dedi Mustafa Amca ama halimi görüyorsun kızım, buna da yaşamak denmez.
Her anı hatırımda dünmüş gibi bazısı Bir yastıkta kırk beş yıl dile kolay Nadidem Gittiğin günden beri dinmez gönül sızısı Aylar sanki yıl oldu günler bir ay Nadidem
Kasavet sızdırıyor duvarlar oluk oluk Şiltenin neşesi yok perdenin rengi soluk Issız kaldı ansızın eksilince bir soluk Köhnedi viraneye döndü hanay Nadidem
İncirleri topladım çıkardım serdim dama Pantolonumun dizi tutmuyor artık yama Fokurdadı çaydanlık bardak da hazır ama Demliğin boynu bükük akmıyor çay Nadidem
Geçenlerde tarlaya giderken sendeledim Kabakları topladım bir güzel rendeledim Senin yaptığın gibi üstüne un eledim Elinin değmediği mücver yapay Nadidem
Hafta sonu kız geldi sildi süpürdü evi Güzel haberi verdi körüklerken alevi Okulunu bitirmiş başlıyormuş görevi Mustafa’mız azmetti oldu subay Nadidem
Öteki torunlar da maşallah zehir gibi Biri mühendis çıktı biri şirket sahibi Oğlanı soruyorsan gene huysuz asabi Alttan alır susarım emret hayhay Nadidem
Başucuna diktiğim badem çiçeğe durdu Dalları filizlendi tomur tomur kudurdu Onu erkenci bahar beni yokluğun vurdu Dilimden eksilmiyor bir ah bir vay Nadidem
Senden ayrı seninle tamamlayıp günümü Seslenirim her gece duyar mısın ünümü Bekliyorum hevesle ecel denen sonumu Bana yanı başında mezar saray Nadidem
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NADİDE BİR ÖZLEYİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NADİDE BİR ÖZLEYİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Rahmet olsun Nadide teyzeme Mustafa amcaya sabır ve sağlıklar Karısını değil, yarısını kaybeden bir insanın ağzından çağıl çağıl bir özlem. Kalemin müthiş gücünün çıkardığı zirvede dizeler ışıl ışıl parlıyor kutluyorum Selamlar, saygılar
Gözden kaçırdığım başlık için yine ben. Ender bulunan vefa değil vefayı sezecek İnsan nadide. Zira Allah'ın bizlere lütfettiği şeylerin cümlesine nimet denir ve nimetler ancak elden çıkınca değeri anlaşılan şeylerdir. Maalesef hepimizin Mustafa ve her birimizin Nadide olacağı gün gelecektir.Allah cümlemize kıymet bilmeyi nasip etsin. Kimimiz sağken kimimiz öldüğünde kıymeti bilinen olur mutlaka.Esasen Kendi kıymetini bilmemekten daha büyük iflas yoktur. "Kişi sevdiğine sevdiğini söylesin ölçüsüyle" sizi seviyorum kardeş.
Gelen kendine gelir, giden her kes den gider. Nadide ye Rahmet Mustafa Ya sabrı cemil size bolca ecir nasip olsun. Şiire hakim kılınan vefa ve sizde nüks eden hüsnü zan.Olması gerekenleri ne güzel sıralamış şiirin raflarına.Siz mi şiire yakışıyorsunuz şiir mi size bunu anlayamamış olsam da Sizi kendi kalabalığımdan kurtaramıyorum. :)
Canım cok guzelzdi ne guzel bir final Yani basinda mezar bile saray demis yuregine emegibe aaglik aklima cok onceden yazdigin bir hece geldi o da gune gelmisti Kankirmizi sut beyaz
Ayrılığı dağa taşa vermişlerde kabul etmişte insan kabul etmiş. Zor çok zor Anadolu insanıyız tezenenin gölgesinde duygu yüklü şiire şapka çıkardım az biraz da gözlerim doldu Hicran hanım.
Neyse çıkayım sayfadan daha çok ağlamadan tebrikler esenlikler saygılar
Hicran hanım, şiir hak ettiği ödülü almış Çok tebrik ediyor kutluyorum Şii emek ister sen de bu emeği layıkıyla vermişsin Şiir de bir çok duygu var; ne bir eksik, ne bir fazla Tam da hayatın kendisi, böyle vefalı insanlar oldukça her şeye rağmen yaşamaya değer Şiirin bende bıraktığı iz bu Gönül dolusu selam ve sevgiler
Bir ömrü bir ömre katmak. Ortaklaşmak. Birlikte nefes almak. İnsan ilişkilerinin güzel örnekleri de eskilerde mi kalıyor ne... Kutlarım kaleminizi. Sevgiyle.
Köklü bir çınar gibi ser vermiş dalın göğe Buna tebrikler denir gerek yok başka söze Hayata bir yol çizdin yürekten alkış size Çobana çam sakızı hediye say Nadidem diyorum tebrikler ediyorum.
İncirleri topladım çıkardım serdim dama Pantolonumun dizi tutmuyor artık yama Fokurdadı çaydanlık bardak da hazır ama Demliğin boynu bükük akmıyor çay Nadidem
Ne güzel dile gelmiş dizeler,ne güzel söylemiş yürekten,içten.Kutluyorum ,beyaz papatyalar bıkakıyorum sayfanıza,sevgilerimle...sevgiyle
Vay be... Çoktandır bu içerikte olup bu kadar güzel yazılmış bir şiir okumuyordum. Duygu dolu ama duygu sömürüsü yok. Sevgi dolu ama sadece kendisine değil etrafa karşıda sevgi dolu. Harika ifadeler, tam bir konu bütünlüğü. Kavram kargaşası yok, çelişkili hiç bir ifade yok.
Çok hüzünlü, çok gerçek.. Duygulandım..Hepimizi benzer bir son bekliyor.. Kimi erken, kimi geç.. Ama gidenle kalanın hikâyesi hep benzer birbirine. Değil mi ki, yalnızlık en çok o yaşlarda büker belini insanın.. Siz de şiirde öyle güzel işlemişsiniz ki Hicran Hanım.. En gündelik, en rutin işlerde bile bir ok gibi saplanıyor yüreğe yokluğun sancısı..
canlılar için kaçınılmaz son...Yahya Kemal rahmetlinin sessiz gemisinde, dünyada sevilmiş ve sevenlerin nafile beklediklerinin geri gelmemelerini oldukları yerin rahatlığına bağladığı gibi inşallah gidenlerin her biri memnundur yerlerinden ama kalanların memnun olmadığını iyi biliyorum ben... tebrikler ve saygılar sunuyorum.
Tevfik Fikret'in başlatıp Mehmet Akif'in en mükemmel örneklerini verdiği mensur şiir ( Bir diğer adıyla nazmı nesre yaklaştırma) şiirdeki öyküleyici anlatımdır. Bu konuda özellikle Akif'in KÜFE ve SEYFİ BABA şiirlerinin okunmasını öneririm.
Şiirinizi okuyunca bu saydığım örneklerle o kadar birebir örtüştü ki yazmadan geçemezdim. Çok kolay bir anlatım tarzı değildir kompozisyonu koruyup teknikten de ödün vermeden bu türü yazmak. Siz gerçekten çok başarılı olmuşsunuz.
Betimlemeler (tasvirler) ve ruhsal tahlillerle beraber anlatım o kadar canlı ki şiiri okurken zihnimin ekranında da bir taraftan da onları imrenerek izledim sanki.
Heceye hakimiyetinizin çok başarılı bir örneği daha olan şiirinizi ve duyarlı yüreğinizi içtenlikle kutlarım Hicran Hanım.
...Şiir yazmak gönül işi .....Şair duygulu kişidir .......Şiir kalpte bir göz .........Aşkın çok tatlı aşıdır :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: .Sayfaya iz vuran güzel bir şiiri ..Ve bu güzel şiiri yazan usta Şairi ...Tebrik ediyorum ÜSTADIM .....Duygularınız hakikat üzre olup .......Kaleminiz hiç susmasın ...........Başarılar diliyorum
Kırk beş yıl bir yastığa baş koyduktan sonra ne zor gelir toprağa vermek. Birde aralarında sevgi bağı bu kadar kuvvetliyse. Özlem dolu hüzünlü ve çok güzel emek verilmiş dizelerdi. Duygu yüklü yüreğine sağlık sevgili Hicrancığım selamlar.
Olağan ve bir çoğumuzun yaşayacağı duygular bu belki de. Ama şimdiden iç acıtıyor işte böyle... Tam bu kaleme has müstesna bir sesleniş. Tebrik ederim. Selam ve saygılarımla.
duygulaniverdim ya ben az önce de çok sevdiğim bir misafirim vardı bir bir anlatmıştı bir bir dinlemistim eskiden yaşadığı güzellikleri zorlukları hatta ağlamıştı anlatırken. onu az önce uğurladım. sanki üzerine bu hüzünlü baharı koyup gitmis gibi oldu. o kadar güzeldi ki içime uzun zamandır düşmeyen bir şey düştü. Nadide olan da buydu sanırım teşekkür ederim Mavişim seni çok seviyorum ...
😥Hayat dolu koca 45 yılın ardından ... Hüzün dolu mısralar ve bundan sonraki yıllar Rabbim sonumuzu hayırlı eylesin. Esere gelince durumdan şair o kadar etkilenmişki şiirin her bir kelimesinin mimiklerinden anlıyorsun çağlayan duyguları, şiir çok güzel beğeniyle okudum, hepimizin gideceği yön şiirin konusu rabbim yar ve yardımcımız olsun. Kalb-i selam ve muhabbetle tebrik ediyorum.
Gidenlerin yeri malesef dolmuyor .Ömüre ömür adadıklarımız ömürlük oluyor. Ölümüm karşısındaki ölümsüz özlem VEFA SAYGI bu olsa gerek.Sabah sabah duygulandım ki sorma usta. Hele de Neşet ustanın şiirdeki düeti güne taşır bu eseri.
Yüreğinize sağlık
ozan tarafından 2/25/2019 9:49:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mustafa amcanın hüznünü ve özlemini hissetmemek mümkün değil okudukça, üstelik her mısrada daha da katlanarak. İnsanın yanıbaşında hissetmeye alışık olduğu o bir soluk ne kadar değerli, boşuna hayat arkadaşı denmiyor. İlerleyen yaşlarda daha da zor olmalı. Hüzün içime işledi...
O güzeller güzeli yüreğin var olsun Hicran Sevgilerimle
Hep mi güzel olacaksın sen kadın? Tatlı bir tebessümle içimize yağdırdın Nadide efkarını.. Bir yanımız hüzün, bir yanımız aşk, bir yanımız özlemek, bir yanımız kavuşmak oldu. Sevilir mi hiç mezar, bu şiirle o da oldu.
Şair dostu; gönülden kutlarım... Duygu yüklü çok güzel bir şiir, yüreğinize sağlık... Şiir yüce bir duygu... ....................................Saygı ve selamlar.
Mustafa amcaya sabır ve sağlıklar
Karısını değil, yarısını kaybeden bir insanın ağzından çağıl çağıl bir özlem.
Kalemin müthiş gücünün çıkardığı zirvede dizeler ışıl ışıl parlıyor
kutluyorum
Selamlar, saygılar