(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
bu'n şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
bu'n şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Z'amansız şiirlerin sekizinci varyantından düze kıvrılırken, asfalt yoldan bir şoseye, veya bir stablizeye düşer miyim dedim; tali kalır mı JD marka şiirler.. Fakat Ve Ki Ben yine başımı Her iki yana hayran hayran Ben yine başımı Gıbda ile salladım!
Büyük oğlumun sıkca kullandığı ve farkında olmadan dilime yerleştiğine şahit olduğum bir yeni nesil türkçe ile selam bırakayım şiire : "Hayret bişey yaaa!.."
z'amansız şiirler devam edecek ve fakat bir kitapta toplanacak; bu sebeple yazılmaları daha geniş bir zamana yayılacak, yani serinin son şiiri b'un değil;
bu seriyle ilgilenen, duyarlı ve derin yorum ve duygularını bu şiirlerin altında benimle paylaşan bütün şiir dostlarıma gönül dolusu teşekkürlerim ve sevgimle...
Inandiginiz bir seyi desteklersiniz ve bilirsinizki hayalinizin kirikligi olmayacaktir, desteklediginiz asla.. Nedeni basit, kisi destekledigini, ölcüp bictiginde.. Mantigi ve yüregi ayni noktada nufz ediyor ise dogrudur..
Dogruyu yakaladimi ki zordur yakalamak, vazgecemezsiniz.. Vazgectiginizde yarim kalacaktir inanan yaniniz..
Inandim, mantigim ve yüregim ayni noktada bulustu her defasinda, dalisimda dizelerine, ŞIIR KADININ..
Bu duygu seline cok kolay dalmiyor insan, ben Şiir kadini, okurken, misralar dansediyor ruhumla..
Çok anlamlıııı,çokkk derinn,çok ateşşş,çok yıldızzzz... Bu şiirin üstüne başka şiir okuyamam...susar giderim Karadeniz in enginliğini seyre... Dostlukla
efeler gibi kimselere hesap vermeden, çok sevdiğim yüzüğüm parmağımda, saçlarım yine hep dağınık, yüzüm usuldan 40 yaş kırışık
sonra hiç veda etmeden, paçalarıma su değmeden, arkaya bir kere bile dönüp bakmadan... gideceğim...
bir gece bir telefon kızın olmuş diyecekler... anam alel acele toplayacak yazmasının ucunu bağlayacak, ağlayacak yollara düşecek... ve ben boylu boyunca ... utanacağım / anam boylu boyunca ilk defa kapıda karşılamayacak beni, gurbete lanet edeceğim / ilk defa kalkmayacak / yine ben utanacağım... tutamadım..
sevgili jale bir gün kimbilir belki bu gün bir telefonla düşülecek yollara, kandıracaklar önce beni ağır hasta diye, ben bileceğim gurbettekilere hep öyle derdik köyde biz ya.. bileceğim yalan işte... ölmüş anneciğim diyeceğim ama içimde garip gizli bir umut doğrudur belki telaş etmeyeyim derken ben yine ağlayacağım doğru bile olsa sevgili jale senin yıllar önce yaşadığın o kıyametin provasını yapa yapa dağları aşacağım, vardığımda... ne olur Allahım ne olur...
Anneler ölmez kayıt defterinden bu dünyalık silinirler şair yürekte çocuğunun belleğinde yaşar şiir olur çıka gelir her hecende anneler ölmez ölen bedenin gitmesiyse bıraktıkları ruh gözlerin ardındaki mağrada şırıltı verip çağlayan düşürür yüreklere anne ölmez senin mısralarına çıka gelir bir serap gibi bir ılgım yalaz yada kırağı kaplatır alev atar düşlerine anne ölmez şair ölür gibi yapar birilerine senin gönlüne dizelere diz üstüne seni kendini tüm bu olanları misafir yapar anne ölmedi şair orda bir yerlerde bir fidanın tomurcuğunda bir bebenin gülücüğünde esmer gecenin uyku öncesinde gizli
annen ölmeyecek şair orda ta da derinde durmadan zihninin üzerine vuracak her defasında anneler ölmez ki
üstelik on dakika sonra dışarı çıkacakken kürtçe bir türküye henüz ağlamışken mozart’ı daha sabah sabah anmışken ahmet abi’m gibi efeler gibi ananem gibi mahmut dayım gibi senin gibi ölmüş gitmişken barış manço başımı fî tarihinde okşamışken anne bir asansör kapısının önünde bi vakit... sezen ölmesin için dua ederken son kasetindeki şarkı dilime daha yeni yeni dolanmışken anneciğim; olan olmuşken biten bitmişken hiçbir şey bitememişken içimde bir gün telefon çalacak ve küt diye diyecekler ki
ölüm ne ki zamanından bize ne... gelir dayatır kapıya şiir, adı ölüm olur ölüm sevda olur sevda zaman alır karışıktır yani şairin ölümü her gün ölür her şiirinde dirilir dize dize ölümsüzdür yani şair... bir kıvılcımdır yürekte şiir...
Kyrie.... Dilini, yüreğini, sesini bile belki akıttım gözlerimden... Bugüne kadar içimi böyle derinden yakıp ağlatan başka bir hayat okumadım şiir dizelerinde.
Belki yazdığından, Belki avuntusuz yarandan, Belki bunca siyahtan, Beki dimdik duran acından. Bilmiyorum... Hiç sebep yokken, Tanımazken, bilmezken, hiç kelam etmemişken seni seviyorum... Amansız şiirlerinde, Zamansız yediğin acıları benzetir gibi kendime...
Asuman...
Sağlıcakla kal. Allah seni sevdiklerine bağışlasın. Kaleminin tadını, acısını, sızını, kırığını bize...
hani diyorum şiirin iki yerinde "kızın" kelimesi geçmese bu şiirin cinsiyeti ortaya çıkmazdı oysa bu tüm anneye özlem duyanların şiiri olmalı erkekler de haykırabilmeli sesli okuyabilmeli
gel bu şiiri insanlığa armağan et. dilden dile dolaşıp dursun.
ben niye sevdim en çok maviyi - ne çoktur mavi nefesimizde- dilim varmazken her şeye rağmen ölüm demeye..
kendi kurşunlarımı beslerken kurt düşmüş yaralarımda ve çare yerine en katranlı hüzünlerime sarılıyken arka yüzünde seyhanın yalnız bir ağacın konukseverliğinde
yüz şiirlik ömrüme koyacaktır kaçınılmaz o son noktayı zaman ki zaman bir jale şiiridir şimdi..
sevgi, saygı ve hayranlıkla.
sudengi tarafından 5/31/2008 9:38:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
sudengi tarafından 5/31/2008 9:39:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bugün hep ömrüme değen büyük şairlerden başladım okumaya... Ve sıra sana geldi Jalem sıra sana.... Deseler ki bana, öl Elif yeniden geleceksin başka bir vücutta dünyaya, Jalem olmak isterim, onun gibi Ege topraklarında şiir kokmak isterim, ömrümce kanamak isterim bir yalana...
Bir gün küt diye deseler ki Jale'n öldü, şiirlerinden uçurtmalar yapar, girerim Tanrı'yla arana. Sana yollarım Jale'm kızın kokan, dertten bıkan, umuda tutunan asaletini... Sana yollarım içinde pek çok ben olan kelimelerini. Buyur eder sunarım önüne, derim ki daha fazla yazma, geri vermeyecek bu şiirleri okuduktan sonra seni bana, Tanrı bile...
Hem pek çok şairi usandırırsın sen orada bilgeliğinle. İki kadeh içer, şiirlerinizden denizler yaratır, boğulursunuz görkeminizle.
Kal Jale'm kal... Sen sakın gitme ... Oradakiler tüm ölülere yeter, sen bizi doyur kelimelerinle...
Ne rahat bir soluk aldım, ne huzur buldum, Yine de sevdim bu acı dünyayı, gitmedim durdum..demis ya Sezen, Sen de sakın gitme emi, dur, n'olur... Sevgimle...
Denizheval tarafından 5/31/2008 1:14:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fakat
Ve
Ki
Ben yine başımı
Her iki yana hayran hayran
Ben yine başımı
Gıbda ile salladım!
Büyük oğlumun sıkca kullandığı ve farkında olmadan dilime yerleştiğine şahit olduğum bir yeni nesil türkçe ile selam bırakayım şiire :
"Hayret bişey yaaa!.."