Okuduğunuz şiir 30.5.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
mustafa kemal serhatlı
Ezher 2
.............
Yine ben Ezher.. Ya da yine sen.
Çok uzaklardan sesleneceğim sana Gözbebeklerinden Aşkın doğduğu yerden.
Kalbimin kıyametinden, Savaştan ve aşktan arta kalan acılarımla Kelimeleri yalnızlığa sürgün edilmiş Yitik bir lisanla konuşacağım seninle.
Zamanın silemediği, ölümün öldüremediği Bir acıyla dokunacağım sessizliğimi Son nefesimi senden önce verdiğim dudaklarına Dudaklarımla
Gün geçmez ki, Şu yorgun zamanın mihrabında kalbim Çilesine âşık bir dervişin vecdi ile Sana rabıta etmesin. Ve gün geçmez ki Bir elimde itaat Bir elimde isyan Hüzünle yıkadığım yüzümden Parmak izlerini silmesin.
Oysaki.. Aşkın onurumu aşan cüretini Anladığım günden beri Ellerimle boğup öldürüyordum Varlığına isyan eden bütün kelimelerimi.
Ama sen Kalbimin içinde Kendi lisanımla konuştun benimle. Sana sus diyemedim.. Hece hece bölsen de beni ayrılığa Sana sus diyemedim.
Horasan taşlarını kırdın Sır hazinelerimin. Hiç aman vermedi orduların. Bana adını söylemedi Ne senin.. Nede, Yokluğuna sürgün edildiğim zaman Gelip geçtiğim yerlerin.
Yakılmış şehirler gördüm gözlerinden geçerken Issız geceler, Ruhundan soyunmuş cesetler gördüm Hiç birinden korkmadım Senden korktuğum kadar. Elinden tutup, Kapına getirdiğim çocukluğum kadar Sevmedim hiç bir çocuğu Ve incitmedim hiç kimseyi onun kadar.
Ezher! Adımı hiç öğretmemiş olsan da dudaklarına O gül rengini hiç soldurmadan dokunacağım Ölümün soğuk nefesini tutarak içimde Mavi bir buse ile bırakacağım ruhumu Ruhunun kıyısına.
Ve susacağım sonra Sen bu ıssız mısralarıma Gözlerinle dokunup Ruhunla dolana kadar Seni sevmeyi neden terk etmediğimi Asla söylemeyeceğim sana, asla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ezher 2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ezher 2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aşk ,kendisinden geldiğimize açılan en güzel kapıdır..bu yüzdendir ki Allah kalbinde kabiliyet bulunan kullarına kapıyı hep açık bırakır...canı yanar da gelir diye.
Duyguların sesi şiir olup, insana tatlı nameler fısıldamakta...
................................................... Saygı ve selamlar..