Okuduğunuz şiir 24.6.2019 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mustafa Kemal Serhatlı
Azelya
AZELYA
Kavimler göçüyor steplerimden Yeni bir çağ bu
Tar neşesi yok artık dudaklarımda Tekinsiz bir cellat mezarlığındayım Gaydaların feryadını duyuyorum uzak iklimlerden Avcumda sular ürperiyor Bir garip korkudayım.
İmbatlara karışıyor mezarını arayan ruhlar Albatroslar bulur derlerdi oysa Babil kulesinden kanatlanan kuşlar Umut yok diyor Umut yok Yıkılacak asma bahçelerinin üzerine sütunlar.
Elbruz dağlarında saklı cennet Haşhaşilerin kınında suskun hançersin sen Azelya Uzakta durma öyle.. Gel, Ya istila et beni, Yağmala bir bakışınla, Yada bitir artık bu savaşı. Dokunma topraklarıma.
Ey kır çiçeği mavisi Gelincik kırmızısı,papatya beyazı Seni bir ölümlünün Ölümsüz kalbinden seyretmek ne acı. Saçlarıma tutunuyor hüzün Şakaklarımda duruyor. Ah Azelya Bu ne korkunç bir güzellik ki Beni yedi kat zırhın içinden vuruyor.
Cennet benim içimde olmalı Cehennem içimde Yoksa nasıl meczederdim Aşkı ve azabı Aynı kalbin içinde. Bir garip muammadır bu Lahuti bir sır Bilmem ki Sadece bir bakış içinde Koskoca bir kainat nasıl saklanır.
İhtimal ki, bir sonsuzluk özlemi Sana olan bu seyrim Mukaddes,derin Yada bir deniz hülyası Uçsuz bucaksız,masmavi ve serin.
Bilsem ki Hiç terketmeyecek beni ümitlerim Bütün fırtınalara yelken açar Yine de sana gelebirdim Yansın isterse bir nefesinle Bütün gemilerim.
Aşk hiç bitmeyecek biliyorum Ne güller vazgeçecek renginden Ne de bülbüller imtina edecek çileden. Mukadderat bu, Bir sevk i İlahi Aşktan geçmeyen kalpler Özleyemez çünkü visali.
Ben yine mavi olacağım, Sen yine deniz Usul usul içine çekecek beni gözlerin,kaybolacağım.
Bana kim olduğumu sakın sorma Lisanımı duy ama anlama Sana aşkın sırrını söylersem eğer Bir daha asla gelmem Gelemem Azelya.
Şimdi susuyorum Bir yol buldum, Yoksunluğumun bir ucundan Yalnızlığımın bir ucuna giden Usul usul yürüyorum.
Senden habersiz kalacağımı sanma sakın Benden sonra martılarım gelecek yanına Deniz kokusu ve yağmurlarım Onlar anlatacaktır hergün seni bana.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Azelya şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Azelya şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir bir dökülüyordu kanatlarından göz yaşlarında tırmanıyordu çiçekler daha konmamış ber mercan kurusunda say hadi durma kaos gelmeden inmeden kalbime yanında önceleri daha belirgindi görürken hayalin sülüetinden ibaretken öyle belirginken sende kahroluyorum gözlerinde sana bakarken kendimde inemem öyle değil adın azrail konmuşsa taşa toprağın da cebrail sözle kanıtsanmışsa iliklenmişken sana berdelliğim
Tebrik ederim Saygı ve selamlar
Türk Kızı(Emine Sezek Akb tarafından 6/25/2019 11:00:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Azelyanın kim olduğunu ben de bilmiyorum:) Bildiğim tek şey ruhumuzda ki aşkın resmi olduğu.Değerli ziyaretiniz ve nezih yorumunuz için teşekkür ederim efendim
Şiiriniz muhteşemdi sevgili şair. Nadirdir bir şiiri iki kez üst üste okumam. Hüzünlü derin ve romansıydı. Uzun olmasına rağmen şiirin temasından sapmamış olmanız kaleminize ne kadar hakim olduğunuzu gösteriyor. Nicelerine....
Murat Elter tarafından 6/25/2019 3:24:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
☾✫Merhabalar Saygı değer Kalem. Güne Düşen bu güzel ŞİİR in sahibini kutlarım İlhamın bol Kalemin Kavi olsun.İnşallah. Canı gönülden kutlar tebrik ederim. .......................... Selam ve Duâ ile.
aman tebrikler ne iyi oldu sizi burada gördük hatta günümün şiiri tabiikine bunları da söyleyebilirdik eğer biz hiç şiir okumamış olsaydık ama bu işi iyi yazanlar var tavsiyem şiiri yazdıktan sonra yani gerçekten şiir olması için mümkün mertebe onu fazla ve gereksiz sözcüklerden arındırmak lazım
bu bizim şiir hakkında bildiklerimiz bence şiiriniz zaten adı itabari ile çok sevimsiz azelyanın babilin asma kuleleri ile alakası herneyse benimde bu alakaya kel duruşum
haddizatında bazı fiilleri "ki" eki yerdi bunun da inanın şiire faydası olurdu kutluyorum!
Deniz hanım bence çok büyük haksızlık etmişsiniz. Şiir son günlerde değil son yıllarda okudum en güzel şiir. Damak tatları gibi sanırım insanların şiirlere bakış açısı da farklı oluyor. Biraz insaf. :)
Sizi temin ederim bu rezilliği görüp rahatsız olmanızı istemezdim ama tamamen site yönetiminin suçu.Günün şiiri seçmeseler di sizde okuyup zaman kaybetmezdiniz.Sizin gibi vaktiyle şiir okumuş, değerli eleştirmenlerin olduğunu bilmek ne güzel:) iyi ki varsınız teşekkür ederim 🙂
Dilim tutuldu girişe çok güzeldi hatta benim şiirlerimde de arada Azelya adı geçer ama finali girişi kadar vurucu gelmedi bana. Belki de girişi bu kadar güzel olduğunu için öyle hissettim. Elinize sağlık efendim saygılar
Şiiri ve şairini canı gönülden alkışlıyorum…
Beğendim…
Şiir yüce bir duygu...
....................................Saygı ve selamlar.