Okuduğunuz şiir 27.1.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Yüzleşme
Ah su beklentimizle takipte kalan zaman Belirsizliği sarıp bilmem neyi arzular Gönül kuyusu derin düşler gölgede harman Vadisine estikçe yer yer çekilir sular
Suskun ise dilimiz bazen hâl uğurlarız Büküldükçe yokuşlar aklımızda incelir İliklenir hayata bazen kal ağırlarız Uzun soluklu günde cana can liman gelir
Hissizlik uykusunda miadı dolan ömrün Menziline çekilen ayak düşman misali Bir nevi adım adım öne sürülen özrün Üstünde göz nazarı masal sevgi masalı
Sığınakta hevesler tıkırtısı tükenmiş Hassas çocukluğunu taşıyanlar var nice İnsan dünya yüzünde bir tek geri bakanmış Kimbilir duygularla yüzleşiyor sadece...
Nezahat YILDIZ KAYA
Başta, seçkiye layık gören Edebiyat Defteri’ne ve sayfamı ziyaret eden herkese teşekkür ederim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüzleşme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüzleşme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok ihlaslı bir kalemsiniz. Her mısra bir bir sonraki mısraya kapı açıyor .Şiir bitiyor ama daha yok mu biraz daha diyesi geliyor insanın. Derin bir tasavvuf kalemi kendine özgü şiirleriyle farklı ve güzel bir çizgisi olan USTAMIZI YÜREKTEN TEBRİK EDİYORUM.
Şiirlerinin gölgesinde demlendiğim gönlü güzelim yine şiirle demlenmek için geldim koşa koşa "ne erken geldin amma" deme emi. ATO kitap fuarı, üç tane birden roman hikaye türü kitap çıkınca 24 saat yetmiyor bana. Sevgilerimle günün şiirini ve günlerimin şairini kutluyorum.
Ablacığım yine bir mükemmele imza atmış, şiir ve tekniği kusursuz zaten... Şiir sanki kelimelerin arkasından fısıldıyor ki ben mesela dedik diye yazılmadım, bir gerçek bende sırlandı. Diyor ki ilahi adaletin tecelli korkusuna kapılan birisi şairin affına sığınmış... Şair en güzelini bilir.
yüreğime kazımıştım dün şiirinizi hele ki günde görünce daha da sevindim. kaleminizin ne hoş bir tınısı var ve yüreğe de insana da iyi gelen. tüm sevgimle sevgili Nezahat Hanım. kutlamak ve yeniden okumak adına geldim gönül sayfasına. var olun kıymetli gönül dostum.
Ah şu beklentimizle takipte kalan zaman Belirsizliği sarıp odur yürekler yoran Gönül kuyusu derin düşler gölgede harman Hatırlatandır rüzgâr esip kasvetle soran
Suskun ise dilimiz bazen hâl uğurlarız Büküldükçe yokuşlar aklımızda incelir İliklenir hayata bazen kal ağırlarız Uzun soluklu günde cana can liman gelir
Hissizlik uykusunda miadı dolan ömrün Menziline çekilen ayak düşman misali Bir nevi adım adım öne sürülen özrün Üstünde göz nazarı masal sevgi masalı
Sığınakta hevesler tıkırtısı tükenmiş Hassas çocukluğu taşıyanlar var nice İnsan dünya yüzünde bir tek geri bakanmış Kimbilir duygularla yüzleşiyor sadece... Nezahat YILDIZ KAYA
Değerli şaire'm,şiirinizin herbir mısrası oldukça anlamlı ve insan hayatında yok denmeyecek sıkıntılar,kasvetler,beklemler ve sonu gelmeyen umutlar var ama biz herşeye rağmen umutsuz olmadanda yaşanacağını bilmeliyiz.Günün şiirinin kalemini kutluyorum!Başarılarınızın devamı dileğimle saygı ve selamlar..
Maziyle yüzleşebilmek , sıkıntıları defedip yarına sağlıklı yürüyebilmenin ön koşuludur. Zira menzili belirlenmeyen yolda doğru adımlar atabilmek, güvenle yürüyebilmek olası değildir. Şiir etkili bir şekilde dokunuyor bam tellerimize. Kelamın ve kalemin gücüne eyvallah
Sığınakta hevesler tıkırtısı tükenmiş Hassas çocukluğu taşıyanlar var nice İnsan dünya yüzünde bir tek geri bakanmış Kim bilir duygularla yüzleşiyor sadece...
günün şiiri ve şairini kutlarım Üçüncü dizede bir kelimesi olması şiir daha akıcı olmaz mıydı Son dörtlük olduğu için okurken sanki dile takılan kelimeler var . Veya İnsan dünyada bir tek geri bakanmış gibi bir söyleyiş Elbette şairin önceledikleridir önemli olan. sağlıcakla kalınız
Kendisi ile yüzleşmenin bir diğer adı muhasebedir ve mutlak ihtiyaçtır. Muhasebesiz bir ömürden arta kalan hüsrandır. Kaleminizi kutluyor, esenlik diliyorum.
Genelde akşamları oda ışıklarını söndürüp,mis kokulu mumu yakıp,kendi ellerimle yaptığım sade Türk Kahvemi içerken müzik veya şiir dinlerim.Hatırladıklarımı ve bu günümü kendimi yormadan sorgular,yad ederim. Şiirinizi tesadüf bu ortamda tekrar tekrar okudum.Orta yaşlarda yok ettiğim sonra çok pişman olduğum anı defterim geldi aklıma.Neredeyse her sayfasını hatırladım. Şiiriniz Işık oldu. Yüreğinize sağlık Şair..
İnsan kendı durgun limanına sığınıyor zaman zaman ve geriye dönüp baktığında kendi ile yüzleşiyor. Sonrasında, uzaktan bakıp insanları seyrediyor ve olayları irdelerken insanın ne kadar muğlak yüzlerden olduğunu fark ediyor.Geride kalan ise sadece zaman kaybı...Tebrikler çok güzeldi "Yüzleşme" sevgilerimle.
Geriye dönülen zamanları da olur insanın elbet. Bazen hüsran, bazen yenidenliği güzellikle kuşanarak. Bazen bayram Arife’si zannı Bazen ömrün Sonu sayarak.. Olsun ... Hayatın her merhalesi birazda derin bir imtihan..
Sığınakta hevesler tıkırtısı tükenmiş Hassas çocukluğu taşıyanlar var nice İnsan dünya yüzünde bir tek geri bakanmış Kimbilir duygularla yüzleşiyor sadece...
Hassasiyet belki de en yorucu lakin hayatı da doyasıya yaşadığımız: hüznü de mutluluğu da en dibine kadar hissettiğimiz yine insanlığımızın izdüşümü ve hisseden bizlerin bazen yorgun düşüp sindiği lakin sığındığımız sevgi ve dostların da hicvi hele ki yazdıklarımız...
İnsanların aslında çok zor yaptıkları bir olgu yüzleşme. Anlamlı dokunaklı maziyi bugüne bağlayan bir şiir. Çok güzeldi dost. Kutlarım sizi. Yüreğine gönlüne sağlık.
Sığınakta hevesler tıkırtısı tükenmiş Hassas çocukluğu taşıyanlar var nice İnsan dünya yüzünde bir tek geri bakanmış Kimbilir duygularla yüzleşiyor sadece... Kaleminiz susmasın şairem sevgilerimle
Selva Durmaz Emir tarafından 1/28/2018 11:45:05 AM zamanında düzenlenmiştir.