Dolunaylı GecelerŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Dolunay: Dünya’nın Güneş etrafındaki yörüngesi elips biçimide olup, elipsinin bir odağında Güneş bulunur. Ekliptik adı verilen yörünge düzleminde hareket eden Dünya’nın tek uydusu Ay da, Dünya ile beraber Güneşin etrafında dolanır. Ay’ın kendi yörüngesi tam çember olmayıp elips biçiminde olduğundan; merkezkaç ve uzaydaki kütlerin çekim kuvvetlerinin dengesi gereği; Dünya’ya yaklaştığıda daha hızlı Dünya’dan uzaklaştığında daha yavaş hareket eder.
AY’ın ayrıca kendi etrafında dönmesi ile Dünya’nında kendi etrafında dönmesi, eş zamanlı olduğundan Dünya’dan bakıldığında Ay’ın daima aynı yüzü görünür. Ay’ın yörüngesinde Dolanım süresi: 27 gün, 7 saat, 43 dakika, 11.5 sn. (=27.322 Gün) . Kavuşum süresi: 29 gün, 12 saat, 44 dakika, 2.8 sn. (29.53gün) olduğundan; Ay’ın tam dolunay halini aldığı zaman ile bir sonraki Dolunay halini aldığı zaman arasındaki süre, Yirmi sekizinci günün saatlerine denk düşer. Dolunay: Ay’ın Dünya’dan bakıldığında görünen yüzünün tamamının, gece Güneş ışığını aldığı dairesel görünümlü durumudur. İlk dördün ile son dördün evresinin ortasına denk gelir. İlk dördünden, son dördüne giden Ay; Dolunay safhasından geçer.
|
Gönlünüze kaleminize sağlık.