Okuduğunuz şiir 30.11.2017 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ülkü Ahıska
Gönül Sazı Çaldıkca
Tahta köprü başında,buluşurdu aşıklar Fısıldardı sevdayı,turnayla esen yeller. Şimşek gibi çakardı, gözlerdeki ışıklar. Gönül sazı çaldıkça,titrerdi hazin teller.
Hüzünleri dökerdi, akıttığı yaşında. Kavuşunca ağlardı sevdiğinin döşünde. Acı soğan yese de, bal tadardı aşında. Konuşurdu bakışlar, lal olurdu o diller.
Kuytusunda ormanın ,hiç kimseler olmazdı. Yeşil renkli çamların, yaz kış rengi solmazdı. Henüz bahar gelmeden, çay yatağı dolmazdı. Havası çok güzeldi, bazen gelse de seller.
Süzülerek güneşin, dağ ardından batışı, Ömre değer bir andı, dizlerinde yatışı, Sessizliği bozardı , serçelerin ötüşü. Sevenleri kıskanır, gıybet ederdi eller.
Bülbül güle zar eder ,firak ile ağlardı. Vefalı beyaz çomar emniyeti sağlardı Berrak akan dereler,şırıl şırıl çağlardı. Veda vakti gelince,aşkla sarardı kollar.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Dalıp gittim maziye,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar.
EDEBİYAT DEFTERİ Seçici kuruluna ,yorum ve beğenileriyle, duygularıma ortak olan değerli arkadaşlarıma teşekkür ediyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönül Sazı Çaldıkca şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönül Sazı Çaldıkca şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
7 + 7 durakları, abab. cccb. dddb... Koşma uyak düzeni 14 lü heceyle kaleme aldığınız günün şiiri olarak taçlanan şiirinizi tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Geçmişe özlem duyan, vefalı kalemin gözyaşlarıyla ustalıkla kaleme alınmış, Kalemin duygulu şiirler konusundaki kudretini gözler önüne seren, güzel bir sayfa düzeniyle okurlarıyla buluşan muhteşem bir şiir olmuş. Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum. Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
sevgili öğretmenim şiir ve resim her zamanki gibi harika birde seçki alması ballı lokma olmuş tabi..ama sanki şiirde seslendirmede bir sıkıntı var..dolayısıyla yorumdaki o buğulu sesinizi duyamıyoruz..benim cihazda mı sorun var diye düşündüm ama başka müzik yada sesleri alıyor..selam ve saygımla..
Ben çırağım sen usta kesme sakın hızını Başkaları çekemez ben çekerim nazını Tahmin etmek güç değil şiir denen sızını Karşı gelirse çırak kafasını kır usta Eksik hece gördün mü çek silahı vur usta
Güreşsin kalemimiz er meydanı burası Heceler yazılmadan alınmalı darası Doğrular söylenmeli gelince hep sırası Frenin mi patladı hızlı gitme dur usta Şiire hem kale ol, ara sıra sur usta
Meyve veren ağacın dalları hep taşlanır Övgü almazsa usta aniden telaşlanır Konu komşu kim varsa hece ile haşlanır İçimdeki yarayı artık sen de gör usta Susma Allah aşkına sesin çıksın gür usta
Şiir şarkı bahane maksat muhabbet olsun Namluya gül takalım gönüller neşe dolsun Kimine kardeş bacı kimine elsin kolsun Öyle şiirler yaz ki içimi kavur usta Avuç avuç mutluluk göklere savur usta
Deftere ilk üye olduğumda baktım ki sayfa usta dolu. Dedim ki , bu kadar bilmişler varken biz burada tek bir hece yazamayız .GERÇEKTEN KALEM ERBAPLARINDAN ZİYADE ÇÖMEZLER YORUM SALLIYOR .Ben de çırak olarak bu şiiri yazdım sırf günün şiirlerine usulünce ve bilgileri nispetince yorum yapılsın diye( sözüm sonradan usta olma çabasında olanlara ).Sırf gündem meşgul edip beni de görün, duyun gibisinden defter meşgul olmasın.
Kusura bakmayın değerli kalem hiç tarzım değil şiirle yorum yapmak başka türlü meramımı anlatamadım. Dileğim odur ki, tartıp ,ölçüp sonra sayfada yerimizi alalım yorum için.Dostlar bizi de pazarda görsün diye yorumdan kaçınalım.
Güzel şiirinizi ve seçkin kaleminizi tebrik ederim hak ettiği yere çok yakışmış şiiriniz.
Ruhu derinden derine öze indiren; doyuran, dinlendiren ve bunu şahaser bir resimle taçlandıran şahane hecenizi canı gönülden kutluyorum. Eserinizi, içli , sevgi ve şefkat dolu sesinizle yüreğe dokunarak yorumlamanızdan çok etkilendiğimi paylaşmak isterim. Beğeni ve takdirlerimi iletir, sayfanızda yaşadığım huzur ve mutluluk için teşekkür ederim. Sevgi, selam ve saygılarımla.
Tahta köprü başında,buluşurdu aşıklar Fısıldardı sevdayı,turnayla esen yeller____.Burada virgül turnadan önce kullanılmış. sevdayı fısıldayan turna mı? turnayla esen yeller mi? turnayla esen yeller ise mana yok Şimşek gibi çakardı, gözlerdeki ışıklar._____MANA BAKIMINDAN ÇOK ZAYIF Gönül sazı çaldıkça,titrerdi hazin teller.titrerdi hazin teller. Burada teller zaten hazinmiş de titrermiş manası var. doğrusu ile hazin titrerdi teller olması gerekirdi...
Hüzünleri dökerdi, akıttığı yaşında._____bir üst satırda ki hazin ile , burada ki hüzün aynı şeydir. Kavuşunca ağlardı sevdiğinin döşünde.____üst satırda ki yaş akıtmakla, ağlamak aynı şeydir. Acı soğan yese de, bal tadardı aşında. Konuşurdu bakışlar, lal olurdu o diller.____ hangi diller. o diller derken bir önceki satır veya dörtlükte o dilin geçmesi gerekir.
Kuytusunda ormanın ,hiç kimseler olmazdı. Yeşil renkli çamların, yaz kış rengi solmazdı._____renk iki defa kullanılmış Henüz bahar gelmeden, çay yatağı dolmazdı. Havası çok güzeldi, bazen gelse de seller.____ ilk dörtlük ile mana yakınından uzaktan yakından alakası yok.
Süzülerek güneşin, dağ ardından batışı, Ömre değer bir andı, dizlerinde yatışı,___DAĞLARIN DİZLERİNDE Mİ? Sessizliği bozardı , serçelerin ötüşü. Sevenleri kıskanır, gıybet ederdi eller. Dörtlüğü yazan okusa eminim bir şey anlamaz.
Bülbül güle zar eder ,firak ile ağlardı. Vefalı beyaz çomar emniyeti sağlardı Berrak akan dereler,şırıl şırıl çağlardı. Veda vakti gelince,aşkla sarardı kollar.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Dalıp gittim maziye,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar.
cevabınızdan sonra ben başka bir şiire mi eleştiri yaptım diye yeniden baktım. doğru şiire doğru eleştiri yapmışım. benim büyük babam şiir yazmazdı. ben edebiyat öğretmeni de değilim. Lakin şiir okurum. Okuduğumu da anlarım. Ben eleştirdim. Siz kendinizi ister düzeltin, ister düzeltmeyin. Bu sizin bileceğiniz bir şey. eyvallah...
Zaman harcayıp güya şiir analizi yapmak istemişsiniz.Önce bu konuda gerekli bir edebi bilgiye ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum. Şimdi burada size bir edebiyat öğretmeninin öğrencilerine anlattığı gibi bilgi vermek çok zamanımı alır.
Edebiyat türleri hakkında okumanız lazım.Sizi bu konuda yeterli görmüyorum.
Eleştiri ve tenkit en doğal hakkınızdır.Yeter ki yerinde ve yapıcı olsun.
Şiir analizi nasıl yapılır. ----------------------------------------------- İlk önce biçim yönünden incelenir; - Nazım birimine bakılır, - Birim sayısına bakılır ( dörtlük,beyit) - Ölçüsüne bakılır, - Kafiye ve redifler gösterilir, - Kafiye şeması gösterilir, - Söz sanatları bulunur, - Ve nazım şekline bakılır.
İkinci olarak içerik yönünden bakılır; - Anlamı bilinmeyen kelimeler ve deyimler açıklanır, - Şiir bölümler halinde anlamları açıklanır, - Temasına bakılır, - Üslubuna bakılır, - Şiirin türü hakkında bilgi verilir, - Zihniyete bakılır, - Hangi şiir geleneğinden oluştuğuna bakılır, - Şiirin şairle ilişkisine bakılır, - Şiir hakkında düşüncelere yazılır.
Benim büyük babam da şairdi.Aruz vezniyle yazardı.Ben de altı yaşından beri şiir okur şiir yazarım.
Bülbül güle zar eder ,firak ile ağlardı. Vefalı beyaz çomar emniyeti sağlardı Berrak akan dereler,şırıl şırıl çağlardı. Veda vakti gelince,aşkla sarardı kollar.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Dalıp gittim maziye,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar................// Bazen "ah be şu dünya ya erken gelmişim,keşke şimdi genç olsaydım" diye bazen hayıflandığımız olur..Ama bu şiir beynimdeki o saçma düşüncelere,o yersiz pişmanlıklara son noktayı koydurdu..Şimdi diyorumki "ne mutlu bana ki tıpkı şiirin anlattığı o riyasız,yapmacıksız,o katkısız,tertemiz bes berrak güzel günleri doyasıya yaşamışım..Söz sana şiir,bundan sonra hiç yakınmayacağım..Sevgili öğretmenim,bu mükemmel ötesi şiirinizi,o güzel resminizi,sihirli sesinizle seslendirdiğiniz yorumunuzu ve değerli şahsınızı canı gönülden kutluyorum..
Merhabalar Hocam.. Güzel dizelerin sahibini, Canı gönülden kutlarım. Nice güzel eserlere İnşaallah Kocaman yüreğiniz hiç susmasın efendim. _________ Selam ve Duâ ile ._________
Şiiri okuyunca bir hayatın bir ömrün hikayesi diye düşündüm değerli dost. İnsanı içine alıp götüren köşeli bir şiir diyeceğim ben buna. Köşeden kastım dört dörtlük bir şiir olmasıydı. Harikulade çok güzel bir şiir. Kutluyorum sizi.
Faruk Nafiz'in ( DÜN GİBİ ) şiirini anımsadım: ''Seneler geçmemiş sanki aradan. Gezmişiz burada daha dün gibi. Ne varsa; Ağaçlık , akar su , meydan. Hepsi ta o zaman gördüğüm gibi.
Değişen bir benim bu bahtı kara. Yadırgar sanırım beni manzara. Yabancı kalmışız aşinalara. Köyüne geç dönen bir sürgün gibi...''
Güzel şiirinizi kutluyorum değerli arkadaşım. 'Eskiden sevdalıklar yürektendi yürekten. Şimdiki sevdalıklar hep dönüyor direkten' Resim de harika olmuş. Ellerinize sağlık. Esen kalınız...
Anıları yerinde yad etmek çok değişik bir duygu. Taşır insanı maziye İşte bu güzel şiirde olduğu gibi. Çok harikaydı. Yüreğinize sağlık. Tebrik ediyorum; selam ve saygılarımla.
şiir ve yorum fon ile birleşince muhteşem bir eser meydana gelmiş yüreğine emeğine sağlık çok değerli ülkü öğretmenim.kalemin daim yürek sesiniz var olsun efendim. selam ve saygılarımla ellerinizden öpüyorum..
Nasıl elleri varıyor nasıl kıyabiliyorlar ağaçlara anlamıyorum. Maziye özlem duyan bir yüreğin dile gelişi okuduğum şiir. Şahane bir tablo eşliğinde bu seslenişe kulak vermek çok güzeldi.
Evet, dinleyebilmiştim, şimdi de dinleyebiliyorum Ülkü Öğretmenim. İlk olarak fon müziği ekleyip sonrasında ilk yüklediğinizi silip seslendirme dosyasını yükledi iseniz sayfayı yenileseniz de kendiniz yeni yüklediğiniz ses dosyasını dinleyemiyorsunuz. Bende de olmuştu aynı sorun.
Geçmiş zaman akla düştükçe yada geride bıraktığımız her şeyin ne kadar çok değiştiğini görünce gönül sazı böyle dertli dertli çalar durur.Mazisini hatırlayan Muhteşem bir gönül sesiydi şairem.Yüreğinizin sesi daim olsun.Çok güzel bir şiir okudum ehli kaleminizden.Canı gönülden kutluyorum...
Anılar,hatırralar unutulacak gibi değiller...Geçmişin sevdaya dönüşen aşkları şimdi yok sanırım;herşey üçbeş günlük.Bizi geçmişe götüren bu güzel ve anlamlı şiirin kalemini yürekten kutluyorum!Selam ve saygılarımla.