Dönüp dönüp kendimizi bulamadığımız bir çember gibi dünya, yuvarlak ama yine de dikdörtgen yahut üçgen ve sözleri ile sesi ile flu bir masalın harfleşmiş hâli veyahut şiirlenmiş birkaç keder destesi aklımızın raflarında kalan.
Bir türlü dünyaya yaraşmayan düzmece hayatlar planlı kaderler hazır paket kederler falan.
Derin sanki bu mevzu O yüzden şiir ve kahve b’öldürsün kurulu düzenleri mütemâdiyyen hayal değil yaşamak istediklerimiz içimizde yeşeren bahar öncesiyiz unutmayın ve günlerden pazar canlanacak sabır ile kar altında kalan selâmetler gülümseyin..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bahar öncesi. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bahar öncesi. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Biz; dışı sahra-yı kesrette, içi umman-ı vahdette” olan kimselerden olmak isteriz lâkin Ne dış dünya buna müsaade eder ne dış dünya ile meşguliyet.
"Biz insaların gönül âlemlerini bulandırmaktan kaçarız. Ki iç âlemlerinde vahdet ile teneffüs etsinler."
Bu sebepledir ki Nâr zikir, kalbi şeffaflaştırır. Ona letafet kazandırır. O kalbi, ilham esintilerine duyarlı bir alıcı haline getirir. Bildiğim bu, inandığımda. Düzmece hayatlardan uzaklaşmalı kesmeli "merhaba"yı dahi. Problem ağır gelen acılar mı, tutmayı beceremediğiniz balonlar mı?
Velhasıl evet, ben de çoğu kez düşleri havaya uçurmak isteyenlerdenim. Ama işte...
zeynn tarafından 2/19/2017 4:14:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğime hep binlerce damla ferahlık veriyor gelişlerin ve anlayarak okuman ve dahî yorumların sevgili şairem. Zikirler ve dua dilimin ve kalbimin yoldaşı.
Nasıl güzeldi'n yine gelişinle. Duâ gibi... amin gibi... (Keşke bir yorumu daha etkileme hakkı'm olsaydı)
Ey Nâr En Nâr Yürekli; şimdi yüksek sesimle dünyanın umursamaz dönüşü ile çokça acımasız bir o kadar merhametli zıtlar girdabında kıyamet boyunca dönüyor dünya. Herkes kendi telaşında sürüklenip gidiyor...
"sözleri ile sesi ile flu bir masalın harfleşmiş hâli veyahut şiirlenmiş birkaç keder destesi"
Düş dünyamız ne kadar boyutlu üçgen ve kimi zaman dikdörtgen hayatın prizmasından görüp gördüklerimiz ne kadar çok şey olsa da oysa bunu bir anlama döktüğümüzde veya bir kağıda duygu deniz öyle sınırlı kalıyor hayatın kelâmı dilimizde sadece birkaç harf...
Harf denizimiz oysa ne çok sürükler sahile boylu boyunca şiiri işte bu yüzden sevmeli diyorum kaleminin muhatabı şiir yürekler ve şiiri büyükleri...
Bazen olur kader der geçersin bazen olur keder deyip ağlarsın. Öyle ortak bağları var ki bazen kederin kader kelimesinden geldiğini düşünüyorum. belki haklıyımdır... belki de.
Şiir öyle çok anlam ki kahve telvesi zerreciğince tortusunca öyle çok ifade...
"kahve b’öldürsün kurulu düzenleri mütemâdiyyen"
Düzen değil de bu kurulu düzensizlik yüzünden başımıza kaza taşlarından başka birşey yağmıyor!
Oysa pahalı bu mutluluk... Tanzimat şairi Ziya Paşa ne güzel demiş;
"Âsude olam dersen eğer gelme bu cihanâ Meydana düşen kurtulamaz seng-i kazadan"
Zira kaza taşları, bela yağmurları hiç üzerimizden eksik olmuyor
Oysa yine de bir umut kapısı bir umut aralığı bırakmış değerli yüreğin Nâr.
"canlanacak sabır ile kar altında kalan selâmetler"
Kim bilir uzun sürecek bir tundra iklimi misali sabır... Sabır ile birlikte düşler ve düşlerin barındırdığı neşe ve huzur elbette bizi birgün bulacak.
Öyle güzelsin ki şiir Sevdim seni hem de öyle böyle değil çok.
Selamın kelâmın üzerimizden eksik olmasın güzel insan.
bahçede bir çocuk var, kendi etrafında dönüyor; dans ediyor. söylediği şarkının adı "yaz gelmiş" sözlerini az önce kendisi uydurdu. sevinçli, çünkü az önce çiçeklere konmaya çalışan bir arı gördü. pencerem açık, ben bunları yazarken kulaklarımda onun sesi "yaz gelmiş yaz gelmiş..."
Çok çok mutlu dileklerimle kutlarım…
Şiirinizi canı gönülden Beğendim…
………………………………. Saygı ve Selamlar…