Ölüm korkusu yoktur Mehmetçiğin yüreğinde Tertemiz kanayıp akan kan şehit kanıydı, Ölürken taşıdı sancağını gönderine. Bayrağım şehit kanıyla ala boyanmışdı.
Yıl Bin dokuz yüz yirmi iki, yer Kocatepe... yeni silahlar alınmıştı, asker hazırdı. Yirmi altı Ağustos’du, saat beş olmuştu, artık gelmişti büyük taarruzun zamanı…
Ordu bir sel gibi aktı, geldi Sakarya’dan, Erzurum’dan, İstanbul’dan, Doğudan, Batıdan... Uykusuz geçti sıcak Ağustos geceleri. Tüm düşman mevzileri hızla el değiştirdi.
Türk ulusunu esir etmek isteyenlere, Yayılmacı, istilacı tüm güçlere karşı; Bu, Gazi Mustafa Kemal Paşanın zaferi, Adı da Başkomutanlık Meydan Savaşı…
Başkomutan Mustafa Kemal’in önderliği, bu cennet parçasını yeniden vatan kıldı Düşman kuşatılıp çember altına alındı, Esirlerin içinde Trikopis’de vardı.
"Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir. İleri!" Diye emretti Başkomutan Mustafa Kemal Süvari taktı çelik kanatlarını, uçtu Köpürmüştü dizginler, tere kesmişti atlar..
Vatan sevgimiz karşısında dünya titredi Dokuz Eylül’de, Mehmetçiğim İzmir’e girdi, Gemilere sığmayıp döküldüler denize, Yurt topraklarından düşman böyle defedildi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZAFER DESTANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZAFER DESTANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Vatan sevgimiz karşısında dünya titredi Dokuz Eylül’de, Mehmetçiğim İzmir’e girdi, Gemilere sığmayıp döküldüler denize, Yurt topraklarından düşman böyle defedildi... Gönül kaleminize sağlık şiirli geceler saygılar
Vatan sevgimiz karşısında dünya titredi Dokuz Eylül’de, Mehmetçiğim İzmir’e girdi, Gemilere sığmayıp döküldüler denize, Yurt topraklarından düşman böyle defedildi.
yüreğine sağlık dost şair milli duyguları işleyen yüreğin dert görmesin.....
Vatan sevgimiz karşısında dünya titredi Dokuz Eylül’de, Mehmetçiğim İzmir’e girdi, Gemilere sığmayıp döküldüler denize, Yurt topraklarından düşman böyle defedildi...
Aynen döküldüler denize harika bir anlatımdı kemal bey yüreğinize sağlık kutlarım saygılar.
İzmir'e giren süvariler arasında annemin dedesi de vardı. Bu benim için büyük gurur.
Tebrikler Türk milletine bir önder gerekti o zamanlar. Şimdi de böyle bir önder gerek ki, bu içinden çıkması zor gibi görünen karmaşık günlerden çıkalım.
Zafere nasıl gelindiğini anlatan anlamlı bir şiir.
"Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir. İleri!" O başkomutanın devri bitti. İlk hedef ihaleye git, Köşeyi dön müteahh-it... Devri geldi. Birlik beraberlik bombalandı. Din maskeli soygunla haramzadeler çoğaldı. Yüreğine sağlık üstat.
MEHMETÇİK SEVGİSİ
ANCAK BU KADAR USTACA ANLATILIRDI
TEBRİK EDERİM DEĞERLİ ÜSTADIM ...