BAHAR YURURKEN
bahar yuruyor agaclara....çiçeklere....yapraklara....yapraklar aklara.......aklar yesillere yavas yavas....lokantalar sokaklara sacılıyor....binbir renkli oyun bahceleri acılıyor çocuklara....insanlar sokaklara atıyor kendini baharda sanki kanatlanıyor...iyisi...kötüsü.....binbir cesidi...her biri bir an baharda barışıyor....umarlı.... umarsız....yasamsa her birine göz kırpıyor.... ayrı ayrı....kendi bildiğince....insanlar dudaklarında acı mı tatlı mı bir gülümseyiş...belli belirsiz...yasam kırıntısı belki....istese de istemese de ...küçük bnir çocuk adımını atıyor....bahara tıpış tıpış....patikleri yeni süren çimleri okşuyor......hani gelmesz diyorlardı......geldi işte..tadını cikar tepe tepe....kuşlar günler ılıdıkca.....daha da neşeli....taklalar atıyor ak güvercinler.....daha hıorcın alakarga....kediler bir baska azgın....serceler sanki birer deli....bahar yuruyor agaçlara.....agaçlar birer kısır döngü....kışın döker ...baharda.... açar yapraklarını..bahçelerinde küçük kızlar top oynar....erkeklere özenti....annemin mezarında da mutlaka agaclar çiçek açmiştır....bir duaya muhtaç....sagolsun uzakta olsak da dostlar eksik etmez ki....babamın ki ise kayıp yıllardır kendimi bildiğim gündenberi....ablamı da bir mayısda kaybetmemişmiydim.....sanki bahara küs gibi....bu acı ayrılıkllardan sonra belki benim de yüregime düşer hissetmesemde bahar azar azar....yaşamak var yaşamak ne ise yaşayabildiğimiz yere kadar kör topal....korksak da korkmasak da ...sonumuz kara topraktan bir yatak.....bilinmez mi ki her yerde yaşam var....ates de yaşar yakdıgı müddetce...düştüğü yeri yakar ...isyan yaşımı çoktan gectim ama bu yıl bana da ugrasana be bahar.....
|