Şehirlerin köylerin üzerinde parlayan ay Sabah oldu bak uçuyor kuşlar Köylüler çoktan uyandı tarlalarda Şimdi inekleri sağıyorlardır Kuzuları koyunları otlatıyorlardır Eskiden bu vakitlerde tütünler kırılırdı Çat çat çat! Üstümüzde urbalar kat kat kat! Öyle tallı uykular gelir geçerdi gözlerden Geceden sabahlara kadar Bu mevsimde bu saatlerde kara kara paslı ellerle Ekmek arası tulum peyniri Marlyn ince belli bardakdan sabahın serinliğinde çay içmek Dalından koparıp pembe domatesleri Şalvarlara sürtüp parlatıp kemirerek yemek ne tatlı gelirdi..
Mis gibi kokusu gelirdi Domatesin dalına dokununca sarardı etrafa kokusu burcu burcu Bak yine o mevsim geldi lakin devir değişti..
Kuşlar cıvıldaşıyor bahçeler sulanıyor fıskıyelerden geliyor su sesi Uyanıyor dünya bozuyor sessizliği Nasılda özlemişim seni sevmeyi Uykuyu terkettiğim gecelerin sabahında İçime çekiyorum doya doya doğan günü Merhaba uyunan gün; Yoldaşım oldun geceme bu gün Merhaba ay Merhaba sabah Merhaba ağaçlar merhaba kuşlar Merhaba börtü böcek Merhaba mavi gök Merhaba yeşil yaprak, uyanan toprak Seni kalbimin duvarına çizdim Çünkü; özüm toprak ben bir köylüyüm!!
Merhaba balkonum merhaba masam defterim kalemim Merhaba hava su toprak Merhaba dünya merhaba dünya evim Merhaba dağlar taşlar bulutlar uzaklar yakınlar Merhaba guguklayan kumrular vızıldayan arılar sessiz kelebekler Merhaba küçükler büyükler ve insanoğlu Merhaba köylüyü hor gören zihniyet kentliliği erdem sayanlar Merhaba annem; kardeşlerim, çoluğum , çocuğum Merhaba köyler kentler soytarı düşüm! Merhaba dostlarım, düşmanlarım bu günde ölmedim yaşıyorum..
Merhaba iki gözüm gönül sözüm aklım fikrim Bana bu güzellikleri, kötülükleri ayırt etme farkındalığını bahşettiğin için! Şükürler olsun! Merhaba rabbim; Hayırlı sabahlar... İki cihanda iki dünyam! Canlı cansız varlıklara günaydın!!! Seni kalbimin duvarına çizdim! Ne ırk , ne dil,ne ten rengi, ne köylü, ne kentli ayrım etmeyi bilmem! Çünkü, ben artık her ikisiyim..........
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞAFAK SÖKTÜ!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞAFAK SÖKTÜ!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
harika bir uyku çekmiş gibi geldi bana şair yüreği. umutla sevinçle dolu geçmişi özlediği kadar geleceğe huzurla hoş görüyle bakıyor baktığı her şeyin bir sevimli yanını hisseden yüreğini şiire taşımış kutlarım.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim . Ferda hanım, uzun zaman oldu bağlar bahçelerle bağımız kalmadı artık! Çocukluğumuz gençliğimiz tarım işleri ile geçti. İşte böyle zaman zaman egenin esintileri geliyor.. Marmaraya eskiye özlem duyuyoruz..
Bursa İnegöl' den sevgilerle.. Selamlar.sağlicakla kalın!!