Gün oldukça esmer tırnak aralarıma kadar kısa bir aşk molasındayım senden oldukça uzak ince bir tülden izliyorum bedenini elimde küçük bir ayna yaşamak bu olsa gerek saçlarıma düşenler kadar kurak gün oldukça esmer ellerimde bir tutak
II
kendime olan korkumun bir bedeli yaşadığımız beyaz sevişmeler bir soytarının elinde konuşturuluyor bir yobazın elinde buruşturuluyor dudakların kadar kırmızıyız üşüyen ellerimiz kadar soğuk bu sabah dokunduğum yerlerin acıyacak belki de korkuyorum bu aralar kendimden zamanın kurduğu salıncakta başım dönüyor günden güne ve ellerimde kalanlar sen tutulması yaşıyor
III
gözlerim bir hüznün istilasında gömleğimin düğmesi gibi yükseliyor alaturka yaşıyorum artık belki gerçeklikten de uzak göz bebeklerimin dehşetli üşümesi korkularımın somutlaşması belki de ellerin vardı öpülesi bir şehre köprü olabilecek kadar pürüzsüz hoş geldin dünyanın gökyüzü bırakma artık nisan yağmurlarını buz olalım tekrardan eriyelim toprağa bu bir iniş değil yükseliş olsun prangalar bırakacağım kapına
IV
yüzüm mekke ellerim medine dilencisi bugün ilk defa korktum kendimden bu yeni bir facia sanırım aynalar iki yüzlüymüş seni görünce anladım ben yıllar önce annemin sıcak suda haşladığı çocuktum hangi ara piştim hangi ara yandım korkuyorum her adımdan bana ne oldu bunca rehavet neden en sen yine korktum aynada kendimden.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gün oldukça esmer şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gün oldukça esmer şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şairem şiirinizi bir nakkaş gibi motif, motif işlemişsiniz. İnsanın kendinden korkması, hayattan korkması, sevgiden, aldanıp, aldatılmaktan, kaymetmekten, kısacası hayata dair herşeyden duyduğunuz korkulardan bahsetmişsiniz. Zamanın hızından artık hepimizin başı dönüyor. Hayatta herşeyi tadarız. Ayrılığı, acıyı, hayâl kırıklığını ve kaybetmeyi. Aslında kaybettikçe de güçleniriz. Aynalar insanın sadece yüzünü yansıtır. Gülüşünü gösterir, hüznünü gösterir. Ama aynalarda gerçeği yansıtmaz. Ağlarsın gözyaşlarını silip, yüzüne bir sahte gülümseme yerleştirirsin onu gösterir. Aynalar biz neyi görmek istersek işte tam da onu gösterir. Çok zevk alarak okudum şiirinizi. Yüreğinize kaleminize sağlık.
Hayata işlediğimiz gibi şiirleri de işliyoruz hayatımıza.Evet genel olarak şahsi korkuları ele aldım.Her şeyi öyle güzel anlamışsın ki şiirden bir daha zevk aldım bende.
Gün oldukça esmer derken ve hayatı parmak aralarından akıtırken benim de içime pare pare korku doldu.Duracağımız en önemli şey yine biziz.İlk kez sevmeye de korkmaya da kendimizden başlıyoruz ve bunu aynalardan aktarman nefisti.
Kendimizden korkuyoruz hemde bu en büyük korku sayılıyor acılar o koynumuza soktuğumuz acılar ne de güzel dile getirmişsin.Harikaydı şiirin günümün şiiri kendimden korktuğum bir günde birde..