Bir ses kadın mı erkek mi anlamıyorum güz kapakları düşüyor esen rüzgara karşı uykusu geliyor bir mevsimin daha çalıyor ninnisi uzaklardan,çok uzaklarda bir ses geliyor kadın mı erkek mi anlamıyorum
yoldan geçerken bir gündüz yarısı insanlar gördüm sırtlarında küba puroları devrimcilikleri memleket aralarında son bulmuş gibi hareket edecek halleri bile kalmamış önde bir adam elleri cebinde ağzında purosu şarkılarını okuyarak çekiyor sürüyü insan dediysem kalıntılarını gördüm sadece bir adam şapkasını takmış eğik özgürlüğünü düşlüyor bütün topraklara hala basabiliyorken
Platon’u düşlüyor bir genç ütopyasında deviriyor bütün geceyi bir dumanda şapkası eğik kadın mı erkek mi anlamıyorum konuştukça dağılıyor anka kuşları hayatımda ilk defa ürküyorum dönüp,durup aynı şarkıda kaldığım gibi düşünüyorum seni başka dillerde kimsin bu mevsimi saçından okşayıp bir şarkıda uyutacak kadar güçlü olan sesinin sıcağında ısınır belki bir kaç aile sen puro dağıtıyorsun ellerinle arkadaşlarına
yeni bir güne kalkıyor güzel ülkem denizler soyunur dalgalarını üzerine üzerine kırmızı utanır kendinden dudaklarımız kaşınır zor olur yaşamak suyun altında balıklama ıslanır ağzımız bir puroyu daha içemeden sonra bir kaç arkadaş şiirlerden bahseder biz uzaklaşırız gizlice sadece sen ve sen kalır ilerledikçe uzaklaştıkça çocuklaşıyor sesin biliyorum başın okşanır ormanlar tarafından,kulaklarını bir balon çeker bende sizin bana inandığınız kadar kendime inanıyorum yağmur yağar ıssızlaşır her taraf herkes ıslanıyor ama ben kayboluyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Küba'da yıllanmak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Küba'da yıllanmak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Konuştukça dağılıyor anka kuşları" dizesinden itibaren, o dizeye kadarkinden farklı bir duygu emzirmeye başlıyor şiir. Milka'nın kuru üzümlüsü gibi. Güzel.
Küba ya,Che ye Fidel e ve memlekete dair pek çok şey yazmak isterdim bu şiire..Fakat işbilmezlerin,hayasızların, cehaletin hüküm sürdüğü zaman dilimindeyiz.. Kıblesi köşedönmece olanların onurlu insanlara dönük kirli bir dil kullanmalarına ilk defa tanık olmuyoruz elbette.. Oysa yavuz-hırsızların dünyasında Che neki,kadın gülüşüne, ve çocuk düşlerine ve börtü böceğe düşmandırlar.. Birileri yaşamı öğütür olanca kiniyle,birileri yaşamı örgütler en sevda haliyle..
Yazılacak çok şey ama ne yazarsan o tarafa düştüğü için yazamıyor insan vuctor hugo'nun bir şiiri var insan gülerken ağlayamaz mı diye özetimiz bu aslında.
Şiir tam bir klasik olmuş o özgür ruha ithafen ama şiirin resmindeki iki kadın şiirinde üstünde kalmış o sorgulayıcı bakışı başka bir bedende zor bulunacak cinsten.
dumanını üfleyim şiire
Külleri dağılsın anka kuşlarının
Şiir kafa yapıyor
Şair sırlarını veriyor usul usul.