İpliklerin gün batımına dolandığı saatlerde çıkıyordu ay işleniyor bir hayat tüm zenginliklerin üstüne daha ergenliğini doldurmamış ellerini hep bakire kalacakmış gibi oynatıyor adamlar böyle kadınları sever saatlerin ve ayların unuttuğu insanları yaşamak bazen bir terzide unutulur daima sökük kalır ağızları ve cam kırığı kelimeler batar her konuşmada ne konuşmaya ne de susmaya halin kalır
her şey geçiyor efendimiz dedi gözlerimin önünden geçer mesela bir gençlik tütün sarmayı hayata sarılmak zanneden bir orta çağ geçer yıllar geçer gözleri pusmuş bir hain yatağa deliler geçer,dahiler geçer bir millet geçer özünü unutmuş sesi daha önce hiç duyulmamışlar geçer bir keman geçer hızlı hızlı tellerinden dünyanın bir şarkı geçer sonra oturarak göğsümüze bir gün geçer,ay gider bir adam geçer bir kadın geçer her şey geçiyor efendimiz dedi bu da geçer.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Therese Levasseur şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Therese Levasseur şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Benim şiirimi ne kadar çağrıştırdı bana. JEAN-JACQUES ROUSSEAU hayatinda ki kadin. Bir filozofun Therese Levasseurla birlikteliģi yani ilginizi çektiģine göre daha fazla bilgi edinmişsiniz. Sizi etkileyen nedir merak ettim tam hikayeye ulaşamadim. Güzeldi saygilar.
Evet şiirlerimizin arasında bir köprü var bende senin şiiri okurken farkettim bunu. Beni etkileyen bir resim oldu aslında bu kadının resmine uzun süre baktıktan sonra yazdım şiiri,hikayesi ise rousseau'nun bu kadından 10 yaş büyük olması ve kadında en beğendiği şeyin yoksulluk olması,sosyete hayatından uzak olması bir nevi mütevaziliğine ve saflığına duyduğu sevgi bu.
Kabullenmek zorundayız çoğu kez isteyerek veya zorunluluktan gönüllü bağımlı isen mutlu olduğun kadar güzel kalırsın ve bağışlaya bildiğin kadar kendini
iyiydi ajna özellikle bu saatlerde yorgunluğun ardından