Okuduğunuz şiir 30.7.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
8:2=0
Konuşurken büyük harfle başlayamıyorum zaten büyüğünü sevmiyorum harflerin sen şimdi c’nin kulağını çekip büyütsen a’nın yanında ne kibarlığı kalacak en azından karizması var bazı harflerin kurtarıyor kıyıdan köşeden
benim gözümde dilci olmak hata değil ama edebiyatçı olmak üstte kalıyor bülbülün boğazını kesmektense sesini dinlemek daha doğal geliyor
mantığın koptuğu yerden geliyoruz biz mantığa can katıyoruz biz
sekizi böl diyor bana matematik sarrafı bölüyorum ellerimle bakıyor bana öyle bir de şöyle çarp dedi çarptım bende anlamadığım bir kaç husus vardı anlatamadıklarım bir de neyse ki iyiyim efendim iyiyim kelimeler bende
sana bir ülkenin izdüşümünü anlatamam binaların temelinden anlamam ay’da nasıl yürüyorlar onu da bilemem blokaj nedir pek iyi bilmem sana yeni bir ev de çizemem ama kalemlerim var çok iyi yazarım karikatürleri konuşturur gülleri kuruturum insanları izler kendimi avuturum benim ellerim kirlenmez efendim günde birkaç kere şiirlere bularım
kara kaplı defter düştü masaya anlatacaklarımız var birbirimize hepsi farklı meslekten bir düzüne insan gözleri yeni doğmuş güneş kadar sert ve taze herkes birbirini izliyor içten hesaplarla acaba kim kimin kalbini çaldı yıllar yıllar önce
sonra toplanırız bir araya herkes sevgisini anlatır ben anlatmam herkes şakır bülbül gibi ben konuşmam onlar bakıyor bana öyle edebiyatçıyım efendim bizde ne hacet söze.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
8:2=0 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
8:2=0 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
8:2= 0, şiir hiçlikten ziyada simgenin simgesi '' ayna ile konuşmayı anlatıyor.. Oysa bir anlam ve ilişki dünyası simgeler aracılığıyla kurulur, düşünmenin ise olmasa olmazı 'dil'dir. Ve dil simgelerin dizgesidir.. Ve der ki Eliot şiiri şiir yapan ritimdir... Şiirinde çok serbest anlamda bir ritim yakalayamadım. '' kalıyor, geliyor,yazarım ,kuruturum, avuturum şiirin ritmini ve ruhunu bozuyor gibi..
Dil ise simgelerden uzak normal bir konuşma anlatımında ilerliyor. Çağdaş şiir gündelik bir dil ile yazılan şiir değildir..Şiirin neyi anlattığından çok, nasıl yazıldığına bakıyorum..ve ruhuna.. sevgilerimle.
Siir kotu demedim..kendi icinde var olan eksikligi dile getirdim..benim ilham perilerim bu ara renkler uzerine...olur tatilden donunce yazarim dostum..
Evet dil düşünmenin olmazsa olmazıdır ve insanın tek yansıyış biçimidir mimikler hariç.Ritimden çok şuurdur şiiri şiir yapan Nazım Hikmet'de ritimden çok bir şuur bir etki alanı vardır onun çizgisinde anlatılır ve karşıya etkili geçer ama ritminde etkisini göz artı edemem.Çağdaş şiir gündelik dil ile yazılan ama gündelik dilin üstünde anlatılan şiirdir yani kelimeler olabilidiğince içerden insandan olur ama anlamları öyle değiştirilir ki insanı da o vurur.
Sekiz beni hep etkilemiştir :) Sekizi ikiye bölersen tam ortadan iki sıfır elde edersin; lakin sekizi yan yatırırsan bir aşka eşit olur...selam ve muhabetle
ben bu şiiri sevdim sevmek bağlamımda iyiydi bana göre ama içinde olmak görmek bağında içinde değildim şiirin.
uyumsuzun sözlerini biraz inceltirsem ruhu tamamlanmamış bu yüzden bütün görünsede parça parça aslında şiir eleştirisinde matematiksel bölüm hesaplarına girmem.
iş güzel iş gerçekten iyi ama sağlaması yok. herkesin beğenebileceği bir şiir bu peki sen herkesin beğenmesini istiyormusun mevzu bu.
bi başka şiirinde de demiştim yeni bir dil ve keşfetmesi uzun zaman alacak keşfet ki sen biz okuyalım saygılarımla
Şiire olan yaklaşımını çok beğendim,içinde olmamanı da. Detaylı eleştirmek eline çatal bıçağı alıp yemeye başlamak gibi nereden götürürsen oradan gidiyor.
İnan ki dil üzerinde yoğunlaşıyorum umarım yakın zamanda adımını atar bu dil yeryüzüne.
Videoyu izledim çok güzeldi o da ayrı ironi yapmış yaklaşım esas olan burada. Ses akıp giden bir nehir aslında ses bittikten sonra boşlukta kayboluyor sonu yok. Mantığı bir kaleye yaslarsak eğer gelip geçen yıkıp durur :)
Susmak hem cevap olan hemde karşılıksız kalan ayrı bir güzellik.
Kuralları yıkan ve ezberleri bozan bir şiir dünde okuduğumda demiştim hele şükür kopyadan uzak bir gönül sesi En kocamanından tebriklerimi bıraktım sevgili Gökçe, şiir hakettiği yerde..
Anlatamam derken sair, aslında şiirin fonksiyonel bir özelliğine parmak basmış. Elbette şiirin tanımı yüzyıllardır hâlâ tartışılıyor olsa da onun anlatma, ispatlamaya çalışma, gibi bilimsel bir yükümlülüğü olmadığı ; anlatmadan çok hissettirmenin, duyumsatmanin siirin asil konusu oldugu ,kalemi yillara meydan okuyan nice şairlerce kabul görmüştür. Bu yüzden zaten benzetme ler, tesbihler, edebi sanatlar hiç bir yazın türünde şiir de olduğu kadar onemsenmemiştir . Bu çerceveden ve anlatım daki dolaylı ustalik merkezinden değerlendirildiğinde kesinlikle güçlü ve ne yaptını , söylediğini bilen güçlü bir sairle karşı karşıya olduğumuzu söylemem yersiz sayılmaz.
Teşekkürler paylaşım için. Selam ve saygılarımla.
Şükran AY tarafından 7/31/2016 12:51:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirin tanımı tam oturtturulamıyor çünkü neye hizmet ettiği karışık sanat sanat için diyende var sanat toplum için diyende neyse ki biz sanattan yanayız daha da içine girmiyoruz.Ama şuur şiirin kelime kökünden gelen bir kelime yani şuursuz şiir olmaz olursa eğer o şiir olmaz o yüzden bazı şiirlere şiir değil düz yazı derim. Selamlar teşekkür ederim..
Edebiyatı çok sevdiğim halde lisede Fen bölümünü seçmiştim. Oysa ne matematikten, fenden anlardım ne de hoşlanırdım. Üniversite sınavında da Türkçe sorularının hepsi doğruydu ama matematikten 1 doğru 2 yanlış, fenden 7 netim vardı. Üniversitede de sevemedim gitti. Ben edebiyatçı doğmuştum oysa. Matematiğin mantıksal kesinliklerini bile edebiyat yönümle çözdüm. Bazen de çözemedim.
Konusu değişik, anlatımı hoş ve edebi bir şiirdi. Başarılarınızın devamını diler, kutlarım.
Tartışılabilecek bir şiir var şu an burada. Tartışılmak da başarıdır. Herkesin aynı veya birbirine benzer şeyler yazdığı bir ortamda farklı çalışmalar yapanlar mutlaka yadırganır. Ben bu kardeşimizin bu tek tipliğe, aynılığa deneysel şiiriyle itiraz edip hem dilde hem anlatımda ve hem de biçimde farklı şeyler yapma çabasını kutluyorum. Emeğini görebiliyorum. Okuyucuya da okuma keyfi verdiğini düşünüyorum.
Hissettirmek de benim için bir başarı.Umarım bu verdiğim hissin kuvveti gittikçe artabilir.Yadırganmaya kötü gözle bakmıyorum ben çünkü eksik görenler ya da eksik olanlar yadırgar bir şairin diğerlerinden daima farkı olmalı eli,ayağı,gözü değil tabi bu.Beğenmenize sevindim. Teşekkür ederim.
mantığın koptuğu yerden geliyoruz biz mantığa can katıyoruz biz Bu güzel şiirin özeti gibiydi yukarıdaki iki dize. Harika bir anlatımla, hoş bie serbest eser okudum. Kaleminize sağlık. Kutluyorum güne düşen bu usta kalemi. Selamlarımla.
hazir yeri gelmisken bir iki lakirdi da ben edeyim..
simdi bazi seyleri yazamadigini yazmissin ya, bende diyorum ki neden bunlari da yazmiyorsun ?
cevabi ben vereyim de seni yormayayim o gúzel kicini kipirdatma sen, cunku bilmiyorsun.. insan haliyle bilmedigi seyi yazamaz, gormedigi bir seyi ozleyemez.. son bir kac siirini okurken siirlerine girmekte zorlaniyor zihnim, neden dersen yapay duruyor, ruhu yok.. bunuda asmanin yolu gunde uc siir yazip tribun yapmak degildir.. burada ucbes kisinin gotunu kaldirmasi seni mutlu kiliyorsa buyur devam et.. goruyoruz ki aktarmakta sorun yasamiyorsun, ama aktardiklarin eksik.. daha cok bilgi sahibi olmalisin ki ufkun acilsin yoksa bizi boyle sikindirik islerle avutur durursun..
ha ne okuyayim neyi bileyim diye soracak olursan, onu ben bilemem, neyi eksik goruyorsan ona bakacaksin, ogreneceksin anlatacaksin, madem edebiyatcisin onlari da bileceksin.. "sevgili șairem"den "iște bizim șairimiz" kelimesine giden ince yol budur..
Senin gibi düşünüyorum eksiklerimi tamamlamadan bir anlamı olmaz ve sevgili şaire de olmak istemiyorum zaten.Avunmuyorum ama bunu söyleyeyim önüme bakıyorsam arkamda da ne var hep merak ediyorum bunu o yüzden ister istemez sürekli araştırıp okuyorum.Aktardıklarımı daha da keskinleştirdiğim zaman uzar belki boyum ama şunu biliyorum ki okudukça küçülüyorum insan bir şey bilmediğini o zaman anlıyor.Destekleyici yorumun için teşekkür ederim bazen itilip kakılmam gerekebiliyor bir daha yoluma girmem için.Küçük baş hayvan değilim ama küçük başım bende.Arada gel boyle boyumun ölçüsünü al :)
çok konuşan kimse görmedim ki yazsin, tersi de geçerli.. geçen arkadaşla bu bahis geçti hatta, dedim "nasil yazmadan yaşayabiliyorsun?", "e ben de konuşuyorum" dedi. insanlar konuşarak rahatliyorlar, ev çizemeyen dilbilimci olmayan edebiyatçilar ise yazarak. kalemini alsalar elinden gözlemlediklerinle ve sustuklarinla sana en büyük ceza...
değişik bir tarziniz olduğu mutlak.. arada okuyorum, ama hep arada kaliyorum. belki alişmasi zaman alacak..
küçük bi itiraf o halde, her şiirinizi okuyorum aslında, çok azdır okumadığım.. ama dediğim gibi alışamadım işte, tam adlandıramadığım bir şey var. izmir güzel tasvir edilmişti bu arada.
bi de.. sanırım aynı şeyden farklı şekilde bahsediyoruz. yoksa kim becermiş tamamen susmayı:)
Susmaktan kastım tamamen değildi içeride bir dünya yaratmak gibi ruhsal bir hastalık kıvamına gelmeden tabi şöyle özetlyim iki arkadaşın konuşur sen ellerini birbirine bağlar onları izlersin ya öyle susmak gerekiyor bazen,tersi de geçerli dediğin gibi. arada sırada da olsa uğrayın :)
sekizi böl diyor bana matematik sarrafı bölüyorum ellerimle bakıyor bana öyle bir de şöyle çarp dedi çarptım bende anlamadığım bir kaç husus vardı anlatamadıklarım bir de neyse ki iyiyim efendim iyiyim kelimeler bende
bu kıtada bir sakinlik var konuşuyorsun da sesin kulağımda gibi betimlemeden de farklı dil yapıyor sanırım bunu,günümün şiiri çünkü şiir için gereken şuur fazlasıyla içinde.
Akıcılık denen şeyi pek sevmiyorum aslında doğallık daha mantıklı olabilir ama şunu söyleyeyim her şiir sahibine tutulan ayna gibidir sen ne kadar geliştirirsen kendini (okursan) o kadar iyi oluyor şiir.
Birincisi çok beğendim dilini •Acaba kim kimin kalbini çaldı Yıllar yıllar önce
Burası bile şiir için yeterliydi Doğru yazılmış şiir Okuyan kişiyede kendini doğru okutur Ses tonlamasını bile Şiir yazarı ayrıntılı bir biçimde sunmuştu bize Günün şiiri olur mu bilmem Ama gün içinde şu ana kadar okuduğum En iyi şiirdi .......f.s.m
Bu dil hakkında daha önce de farklı olduğu adına yorumlar aldım.Esas amacım kendi dilimi oluşturmaktı zaten bu yüzden bazı şeyleri plana bazı şeyleri akışına koydum.Artık konuşur gibi yazmıyorum,yazar gibi konuşuyorum. Teşekkür ederim..
gerçek insanın dayanamadığı bir kaçış. bizim tarihimiz de bir adam, topyekun bir çöküşe de sebep olabilmiştir daima. çünkü biz, aşk dahil, hayata dair ilişkilerimizde karşı taraftan her şeyi bekliyoruz. savunacak kelime bulamıyorsun sonra. ne gerçeği, ne aşkı. ama gerçek hiç ummadık bir yerden sonra çağırıyor ona inananları: gelin! sevin, sevdirin, yaşayın, öldürmeyin.
Gerçek kaçış değildi ama kaçış oldu artık çünkü bütün gerçeklikler sırasıyla yıkıldı.Sevmek güzel üstadım daima sevmeli,sevdirilmeli yoksa çiçek değil kurşun akar göğüslere..
Akıl ile mantığın,mantık ile kalbin,kalp ile sevmenin farkı bir arada böyle anlatılırdı.Başlıktaki o ince ayrıntı ise süperdi hatta anlayana bir başyapıt bile olabilir. Harikaydı anja şiir böyle yazılıyor işte aşktan ibaret değil..
Evet buse aşktan ibaret değil hayat yanmak odunla olmuyor biliyorsun küllerimizden de doğabiliriz. Aklı severim mantığı da ama çoğu zaman bana ikisi de 'mantıksız' gelir.