Okuduğunuz şiir 1.7.2017 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Sıcak rahle
Putların da damarlarından akar kan bayat sular her cismin geçer içinden boynumuzda daimi yastık izleri şerit şerit çocukların ceplerinde saklı ölüm su,ateş ve toprak anlaşılmayacak yazgılarımız itilecek babamdan başlayıp ben ağzımı açsam haykıracak gibi sus diyor biri,susturuyor biri kar yağarken kirlenip,sular boyunca paslı biletler satılıyor şu gişede en önden biz gideceğiz!
Tutmak için belinden bükük kollar ürettik eğdik,eğildik daimi sancağında karanlık dişler,beyaz kıyafetler mücadele,mücadele! kırlangıçlar uçuyor tepemizden
Asım okuyor bugün hatta nefes bile alıyor içten kahverengi çantasında bir kitap bir cüzdan hurma çekirdeği saklıyor Asım inanıp bereketine bağlantı kuruyor düz ve sade uzak iklimlerin kokusu,baş dönmesi uyandırıyor parçalanıyor her oturduğunda üstüne düşman uyumuyor Asım hatta bileniyor üstümüze buz toz bulutu ondandır parlak ve medeni
sabah kusuyor üstümüze Haluk! uyan taze vakit bu manalı uçurumlardan şahlandı o atlar o kısraklar geçti içimizden hızlı hızlı kaynıyor fokurdayarak fısıldıyor,üflüyor birileri üstümüze rahlen düz değil,hatta kemirilmiş köşesi okudukların akıyor Haluk üstümüz kirleniyor!
Kundağımız sıcak hala doğurduğumuz her çocuk yanacak yasak düşüncelerin üzerine kurulmuş yatakların altı sert ve düz kıvrımlarını hissediyor omurlarında katlanıyor ten üst üste belki bir cüz sürecek bu
su ısınıyor Asım korkuyor musun yanmaktan cebinde kaç para olduğunu bilmeden karıştıran adamlar gibi istikrarsız ve bir o kadar da yaman duruyorsun gün doğacak,gün batacak ve biz gideceğiz ayaklarımızdan uzatılıp dik dur,korkma vaktini bekle aşkın aşk gelir,aşk başkadır bir güzelin tarağında kalan iki saç tel seçkinlerin küllüğünde iri bir kül yeri de belli değil zamanı da bu su kaynayacak,fokurdayacak bizi isli yerlerimizden öp Asım!
broşu göğsünü parlatan bu çocuk kuduz olmuş duygularıyla iğne batan boyununu iyice dikiyor feminist kızların kadınlaşması kadar gür sesi istikrar,istikrar,istikrar bir nazi kadar sadık ve karanlık mevlitte verilmiş yemek kadar buruk
en önündeyiz şu sıcak rahlenin ağustos sıcağında akıyor başımızdan önümüze çetinleşiyor ve anlamsızlaşıyor artık kelimeler şu adam da bizim bu adam da bizim diyor çıkıyor çocukların cebinden ölüm kavga en onurlu hale geliyor bir kadın gözleri iri kaşları çatık ve kahvemsi onunla çekiyorum bir nesli onunla kirleniyorum bu kışta ileri daima ileri gidiyoruz boynumuzda siyah bir muska.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sıcak rahle şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sıcak rahle şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mimarı ömrün sanırım kehanet yüklü o duygu yumağı. bizler ki mecalsiz; bizler ki korunaklı dünyalarımızda yaşamak adına cebelleşirken ve önemsemez iken haricimizde yaşamaya ve yaşanmaya dair hangi acı ise... susup güncellerken iç sesimizi hele ki en yüksek tınıda raks eden melodi fırtınasında konuşlu olduğumuz kıblenin rahlesinde... zor aslında ama nedir zor olan? boyutsuz belli ki hele ki yaşam ırmağında bir salda salınan ruh ve cümbüşü duyguların. susuyorum aniden zira bu güzel şiirin ahengini bozma kaygım depreşti. kutluyorum tüm yüreğime. sevgiler, selamlar... teşekkürler yaşattığınız duygu fırtınasına.
Ben teşekkür ederim çok güzel bir şekilde benimsemişsiniz şiiri benim manzum yazdığımı mensur aktarmışsınız.Hayat öyle bir hayat gibi o hep aynı da biz değişiyoruz hep.
Hala aynı fikirdeyim.Okunamayacak bir şey yazmadığımı düşünüyorum.Yani tekrar tekrar okudum açık ha tabi nasıl açık dersen yorumda da belirttiğim gibi belli bir bilgi ile açık.Haklı olduğunuz nokta 'şak' diye başlaması bu konuda evet haklısınız ama bu da bilinç dahilinde olan bir durum.Tekrar teşekkür ederim iki şaire de dikkatinizden dolayı.
Bence şiirin ilk kıtada anlaşılması gibi bir zorunluluğu yoktur ki benim üstat gördüğüm bütün şairlerin neredeyse hiçbir şiiri tam olarak anlaşılmıyor.Sizlik bir şey tabi ki yok ama tabiri caizse anlamı kuvvetlendirmek için spolier vermem gerek.Özet olarak da ilk kıtada yaşadığım duyguların ben de uyandırdığı etkileri ve bu yolda karşıma engel çıkacağını aynı zamanda da bunların beni yıldıramayacağı yazıyor.Teşekkür ederim yorumun için.
Şiir klasik diyebileceğim kadar iyi olmuş.Nitelik bakımından fevkalade dolu.Hem Akif hem Fikret zikredilmiş bir dünya görüşü doğurmuşsun bir nevi.Uzundu ama bir marşı okur gibi bir sefere çıkar gibi o coşkun ruh hali hiç bitmedi.Uzun yazman bu bakımdan çok iyi olmuş.Sen şiirlerini ilk buraya yazıp sonra düzenliyorsun bu bu kadar etkiliyse tam halini tekrar okumak isterim.Mükemmeldi.
Yüreğiniz kalpten gelen duygularla yuğrulmuş…
Çok Beğendim...
............................................Selam ve Saygılarımla..