İnkârı ne mümkün, gösterip kârı Gönlünün tahtına bey etti bir dost. Ameli çelimsiz bu günahkârı Hasletin hasıyla eğitti bir dost.
O’ydu her adımda aradığım iz Ârifti gözümde, ben ise âciz Muhabbet bağında sohbet-i veciz Değeri biçilmez öğüttü bir dost.
Cevapsız kalmazdı saldığım selam Neşemiz dâimdi, huzurumuz tam Kaleme mürekkep, şiire kelam Aruzdu, dizeydi, beyitti bir dost.
Her kim ah çekerek mâziyi ansa Samimi dostluklar kalmadı sansa Sözünde ısrarlı, inat insansa Aksine isbattı, teyitti bir dost.
Kaderim olsa da bahtıma hasım El verir, çiçeğe, durmazdı yasım Vefayı tarifte ölçüm, kıyasım Turnusol misâli kağıttı bir dost.
Yoluma ışıktı, elime âsâ Canımdan parçaydı, candı hülâsa Ne zaman gam çeksem, içim sızlasa Feryâdıma sesti, ağıttı bir dost.
Gıybete sağırdı, kibire kayıp Sabrına örnekti Hazreti Eyüp Payıma düşende, payı var deyip Yoksula, muhtaca dağıttı bir dost
Ruh ikizim, eşim, yaz güneşimdi Yoluma yoldaşım, can kardeşimdi Kırılmış, incinmiş... darılmış şimdi Dostluğu bitirdi ve gitti bir dost Haklıydı... hakkıydı; ve gitti bir dost
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BiR DOST şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BiR DOST şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aynı zamanda yaşayan iki ülemadan birisi hac yapmaya gider... Dönüş gününü bilerek diğer arkaşı olan ülemaya bildirmez ki, beni şehrin girişinde beklemesin kendini yormasın diye...Fakat yinede diğer ülema şehrin giriş bölgesinde günlerce bekler, hacdan gelen ülema dostunu şehrin kapısında karşılar...Ve aynı gecenin sabah namazında ise o hacdan gelen ülema, kendisini kapıda karşılayan ülemanın namaz kıldırdığı camiye gider arkasında saf tutar...Selam verdikten sonra arkasını dönen ülema hacdan gelen dostunu arkasında namaz kılmış olduğunu görür ve dışarı çıkınca sorar: sen neden geldin buralara kadar? dün seni karşıladım görüştük ve ben bugün yine yanına gelecektim sen hacdan geldin der....O hacdan gelen ülema cevap verir: "o benim hakkımdı bu da senin hakkın".... Arkadaşlık dosluk böyle bir şey işte: vaktiyle başka bir ülema diyor ki: "Fazla arkadaşım olmasını istemiyorum" ...Nedir bu sözünün manası diye sorduklarında, onların hakkını ödeyememekten korkarım der.... İyi insanlar çok eskide yaşadı, bu dünyadan birer birer ayrıldı o yürekler....Şimdi bizler kendimizi tarif etsek "aciz" sözü aciz kalır halimize. Nerde o güzel insanlar?. Tabir caiz ise bizler birer döküntüyüz....Bu dünyaya zerre kadar kalbini bağlayan ahretinden çok şey kaybeder...Rabbim sonumuz hayreylesin ve yüzüne baktığımızda bize Allah taalayı hatırlatacak arkadaşlar, dostlar kazandırsın...Ve aramızdan ayrılan vefalı, yürekli insanlara Rabbim gani gani rahmet eylesin.....Selamlar, saygılar üstadım...Allaha emanet...
Bir dostun bir dosta yapacağı en güzel iş dostu doğru yola teşvik ve sabitkadem olmasına yardım etmektir. Ne mutlu böyle dostluklar tesis edebilmiş olanlara. Ne mutlu böyle dostlara. Rabbim, dostun düzgününü nasip eyleye. Muhteşem şiir için kalbî tebrik ve takdirlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.
DEMEK Kİ ÜSTADIM DOSTUNUZ KÖKÜNE KADAR DOSTMUŞ Kİ BÖYLE DİZELERİ HAK ETMİŞ. ZİRA DİZELER HAK EDENE YAZILIR. SON DÖRTLÜKTEN ANLADIĞIMA RAHMETLİ OLMUŞ. ALLAH RAHMET ETSİN, GÜNAHLARINI AFFETSİN. SAYGILARIMLA...
Merhaba Nuray Hanım Bir vesileyle yolumun düştüğü bu sayfada yorumunuzu tekrar okuma fırsatı buldum. Eski tarihli bir yorum olsa da ilk günkü gibi ışıldayan güzellikte. Hatırıma uzun süredir sayfama uğramadığınız geldi. Bilerek olmasa da, istemeyerek incitmiş olabileceğimi düşündüm. Şayet yanılmıyorsam; eleştiriye açık bir "kardeşiniz" olarak sebebini öğrenmek, hatam olmuş ise özür dileyerek telafi etmek isterim. Hayırlı Ramazanlar, iyi günler dilerim.
Siz benim kardeşimdiniz haberiniz olmadı :)) ki şiirlerinizi ve sizi ben zaten takip ediyordum yayınlarımda yorumlanmış olanları çok paylaşıyordum gıyabınızda severek dinliyorduk dostlar ve ben iyi ki varsınız hayırlı geceler Rabbime emanetsınız kardeşimmmm..
Yürekten kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.