Hayat ömürlük tuval, düşler rengârenk boya Yüreğinin sesidir her ressamın fırçası... Yarım kalan tablolar...Ansızın biten rüyâ... Her gizemli kördüğüm bir nizâmın parçası.
Bir nizam ki, âsârı, âşikâr gören göze Sığmaz beşer ufkuna kâinat arazisi Bir nizam ki, cem olmuş, yazılmış otuz cüze Karıncayı gözetmiş adalet terazisi.
Bir nizam ki, Hâlık O; O’dur kimsesize Kim Fenâ fillâh makamda O’dur yeğâne sâhi Düşünmeyi bilene herşey açık, nitekim; Her nesnede O’ndan iz, hep o Mühr-ü İlâhi.
Bir nizam ki, her can çün, dört mevsim açık büfe; Ne mü’minler kayrılmış, ne aç kalmış beynamaz Bir nizam ki, içinde, yer yoktur tesadüfe Rüzgâr emir almadan, yaprak dahi oynamaz.
Bir nizam ki, doğarken, sütü hazır bebeğin Her annenin göğsünden en billur pınar taşar Bir nizam ki, kanadı, "düşün!" der kelebeğin Hakk ve hikmeti idrak aklın boyunu aşar.
Şaşarım, nûr var iken, tercih edip zifiri Şûası sönsün diye güneşe üfleyene. Şaşarım, unutarak, "davetsiz misafir"i Şandan, şereften sayıp, günah istifleyene.
Bir yer var ki, yolu sarp; üstünde ince Sırat Ne akçe fayda eder, ne iltimas ne nüfuz İrâde, lâkin cüz’i, gerisi mukadderât Yazan kudret kalemi; yazılan Levh-i mahfuz.
Bak toprağın bağrına; pürüzsüz olsa da ten Her yol mezara çıkar, diller sükûta, susa Bu handa çadır kurduk, geçici; muvakkaten Ben diyeyim üç günlük, siz deyin daha kısa...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUVAKKATEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUVAKKATEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Herkes bizim gibi bilemiyorum, artik siir yazmak, sitelere girmek gelmiyor icinden. Yorgunluk mu, ülkemizin haline olan üzüntümüz mü, sitelerdeki huzursuzluklar mi, hepsi birden mi tesbit edemedim.
Bazen istisnalar oluyor. Siz degerli dostlarla selamlasmak icin iyi de oluyor.
Senin şiiri okurken aklıma bir belgesel geldi Ceylan doğum yaptı.Yavruyu yaladı,yaladı. Yavru ayağa kalktı.Anne göğsüne koştu.Ayakta zar zor dururken emmeye başladı."Ne hikmet!"dememek elde değil. Kainatta her şey hazır.Selamlarımla..
tabi ki daha kısa abi...yol uzun ömür kısa.... ama her şey bir elden düzen içinde... rüzgar esmedikçe yaprak kımıldamıyor...mevsimler, aylar, haftalar günler hatta ve hatta her an hikmetinden sual edemediğimiz O gücün elindeyken biz ne kadar aciziz değil mi ?
ömür bir nefes derinden, nereden bakarsak bak yolun sonu görünüyor bir gün !