sorular, sorular, duygular, hepsi buydu aslında atılacak bir yerden yoksun, bir el bombasıydı içimde karşılıksız bir çekin ödenmemiş sayfaları gibi senetsiz sepetsiz verdiğim, yürek parçacıklarıydı hepsi..
dilsizdi suskunluğunda, süresiz, sonsuz ve sorgusuz aşkı sen, aşkı ben sandığım bir zamandı arananlar acının en doyumsuz hali, ham, katıksız ve katkısız keskin bir kılıçla tek celselik bir duruşma salonunda şahittir Rabbim, ben ise, yoksunum sensiz dualarımda..
soyundan mıdır bilmem, sonuçsuz bir delil çöplüğü hepsi nefsi müdafaa sandığın melankolik bir karşılık bu tatlı bir siteme bürünen öfkeli bir toprak bütünlüğü nasıl sorulur ki uzaktan, nasıl görülür bilemem ama en verimsiz taş yığınlarında saklı, kayadan bir nefret yani görünen bu aslında, senin hiç bir zaman görmediğin..
şuramdaki yazıtların başkenti, sürekli cinayetler değil mi? sorular, sorular, başyapıt duygular, şimdi hepsi bombalı saldırı içimde çekilmeyeceğini bilsem piminin, atacağım bir tarafa da olmuyor işte, her defasında yenildiğim vicdanım var içimde sırf bu yüzden her defasında başımı koyuyorum toprağa..
bir anlamda da şunu diyebiliriz, mevcudiyetimi koruma seni de, sessiz sakin uzak bir kente bırakmak gibi bir şey olduğum yerde binlerce parçalara ayrılmadan bedenim içimden çıkabildiğin kadar çıkman ve terk etmen kalbimi buna da eyvallah, git de ne zaman gidersen git artık nasıl olsa ben, boşluğa bakıyorum..
cevapsız aramalı aromalı geceler, sessizce ay ışığında sigarasını terk eden bir kibrit, yanmayan bir çakmak nefes nefes çektiğim seni, dumanımdan bile gönderemedim ki kadeh kadeh yudumladığım sarı sarı şaraplar, haraplar sarhoş bile olsam yokluğunda, unutamadım ki..
ahirette olsam şimdi, bu kadar soru kalmazdı içimde mahşerde bile olsam, bu kadar hesabı vermezdim meleklere kısa ve öz, cennet veya cehennem, yan gitsin işte ya da sar gitsin acıları sök yüreğinden varsın gökyüzüne içimde bir şey var ama bilmiyorsun işte bir fırtına, bir gök gürültüsü, yada bir bomba hadi git artık uzaklaş, yemin ettim ben yokluğunun üzerine bir şeyler var içimde bilmiyorsun her an bir yerde, bir yerlerde patlamak üzere..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sorular şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sorular şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
offf dedirttin bana yürek kocaman olunca kalem neylesinn sen hep yaz sen hep yaz ben zamanımın katili olurm yüregin varolsun huzur ve sukunet yakana yapışsın şairrr
Ah o cevapsız sorular hep belimizi büken değil midir zaten. Kendimiz sorar yine kendimiz cevap bulmaya çalışırız sonra. Aklımızla yüreğimizin savaşıdır bu, çoğu kez yüreğimize yenik düşsek de lal olur dilimiz. Akıl 'git der' Yürek 'kal biraz daha' bekleriz.. Dağdan ses gelir de yardan gelmez, boğsa da sorusuz cevaplar çöplüğünün kokusu gidemeyiz. Sevmek bu işte; her defasında empati yapmak her defasında vicdanımıza yenilsek de giden değil kalan olabilmek. İçimizde pimi çekilmiş bir bombayla yaşamaktır asilce sevmek..!
Beğeniyle okudum yürek sesinizi, sonra tekrar okudum ki anlamlı yorum yapabileyim, bilmem ki anlayabilmiş miyim.? Emeğinize, yüreğinize sağlık harika bir şiirdi can-ı gönülden alkışlar usta kaleme.. Saygılarımla...
Bir şiir olmak isterdim Hece hece dudaklarından dökülen Her sabah yüreğine günaydınım diyen Arsız, şımarık,çocuksu gözlerinde gülen... Ve Baharları Renk renk dökülüp kuş seslerinden Kelebekleri nağme nağme dans ederken. Yüreğine sağlık şairim kalemin daim Olsun gönül sesin hiç susmasın hayırlı günler Diliyorum
her an bir yerde, bir yerlerde patlamak üzere..
SORULAR – Mawish Şiirleri – Mert Zafer Cansever
Edebiyat defterine taşmış duygu selinizi bildim, güzeldi emeğiniz yüreğiniz var olsun,tebrik ederim,değerli şairi.