Tek değilim yolda yürüyen Gölgem kaldırımla oynuyor Önüne gelen taşları arkaya atıyor Dönerken toplayacağım Şimdilik ayağıma batmasın O da öyle düşünüyor
Bazen gökyüzüyle oynamalıymışım gibi geliyor Zehirli aşktan solan sarmaşığı kurtarmalı Çare bulmadan uyumamalı diyorum Bazen de gece sökünce gölgemi bekliyorum Geç kalıyor ama işi var Sokağın tavanını söküp gelecek
O olmasa da yürümeliyim Çok taş var üstelik yol engebeli Olsun düşsün ayağımın tabanı Asfaltta gizli süzülmüşlüğün gizemi
Ezanın okunmasına daha var Geceden zehir akmasına yani Mumda telgraf teli kadar uzun Yol uzadıkça uzayan gizemi Ve aydınlatır bizi
Ne görüyorum benden sen geliyor Korkmuş gibi Etrafın kızıl vurulmuşsun sanki Yine içmişsin yürüyemiyorsun Yaslandığın yaşlı ağaç -senden asilim dedi
Aylaklığın ayıklığa korkusu Şarap sarhoşluğu Son kez yolda adam vuruldu Gölgemden, daha derinden gölge koptu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aylak Gölge şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aylak Gölge şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
insan aylak dolaşınca,gölgesi de aylaklaşıyor:))giz doluydu şiiriniz.hepsi,ayrılığın bir başına kalmış haykırışı dizesi bana göre şiirin özünü anlatmış.kutlarım.saygılar...
bir iç gölgeyi bekleyiş var aslında şiirde..özdeşleştirme yitip giden sevgiliyi, gölge ile.. kırgınlığın kızgınlığıyla yazılan küçük değiniler var bir de bana sevimli gelen.
Geç kalıyor ama işi var Sokağın tavanını söküp gelecek...
ve final karar! onca içsel hesaplaşmadan ve öngörülerindeki eminlikten sonra..
''Aylaklığın ayıklığa korkusu Şarap sarhoşluğu Son kez yolda adam vuruldu Gölgemden, daha derinden gölge koptu ..
en iyi kadınlar anlarmış kadınlık hallerini.. yer yer gülümsedim, buruldum ... sevdim ben bu şiiri...
dipnot: ha birde şu dize... Yaşlanmış koca ağaç senden asildir belki''
yaşlı ağaçlar hepimizden asildir ! hani belki demişsin ya dizede..bir tek bu imgelemi hassasiyetle gözden geçirmeni dilerim.( imgede mantalite hatası olmaması açısından)...
sevgiyle....
sema güler tarafından 3/13/2008 11:42:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
sema güler tarafından 3/13/2008 11:46:21 AM zamanında düzenlenmiştir.