Ben çok iyi koşarım, Koşta bir görelim Ama ayaklarım acıyor, O zaman nasıl anlayalım; Ne bileyim iyi koşarım da, Bir görelim yatırım olur mu, Varsa cevher alırız ayakkabı, Yapma be abi; Sanki toprak daha merhametli, Ayaklarımı acıttığında da kanatmadı, Ama sen yüreğimi kanattın abi! Boşa harcayacak göz var mı bende Abi ancak boş bakan göz var sende, Doluya bakan göz anlardı halimi Senin göz dünyaya meyilli, Neyin boş neyin dolu olduğunu, Anlamadığın her halinden belli, Yüreğimi kanattın be abi, Koşucu olarak yazmasalar da ismimi, Yüreğim, acılar olsa da yürümeye azimli, Babamın görmesini istemezdim bu günleri Her sohbetimizde yüreğime yazdığı öğütleri, Senin gibi gafil nereden anlasın ki, "Geçme namert köprüsünden, Koy götürsün sel seni, Yatma tilki gölgesinde, Koy yesin aslan seni!" Acılar içinde bu öğütler beni biledi, Bilenen yüreğim acıları kesip yol eyledi, sakın ha dökülmesin dilinden acıma sözcükleri, Öyle söyleme yoksa üzersin şimdi beni, Üzülmenin ne olduğunu nereden bileceksin ki, Yatırımını kar üzerine kuran senin gibi biri, Alnıma inci gibi dizilen korkusuz kuheylan izini, Okuyacak merhameti yüreğinden çoktan sildi, Sen bilme abi nereden gelip nereye gittiğimi, Acılarımı katık eyledim ben yüreğime, Acı duyan yüreklerde koşarım her gece, Ahdim var namerdin yolundan geçmemeye, Bahtıma yazılan eğer kara toprakta koşmaksa, Yalın ayakta olsa koşacağım bu dağları tepeleri Mertte olsan asla kanatamayacaksın acılı yüreğimi! İyi koşarım koşmasına da ama sen anlayamazsın beni! Senin işin yatırım yapmak bense yolların gece süvarisi, Konaklamadım hiçbir handa kendimi bildim bileli, Öğle değil mi abi, ne sen beni aldat ne de ben seni... Çektim üzerime uyumak için buzdan yorganı, Seherde kalkarsam aşınır yolların geri kalını Gidiyorum hoşça kal kanıyor yüreğimin her yanı, Dikkat et boşuna koşucuya yatırma yatırımını!... Ama şunu bil ki yüreğim acımasa iyi koşardım bu yolları, İşte geldim gidiyorum istemiyorum vereceğin çarıkları!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Küçük Koşucu! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Küçük Koşucu! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.