Hani hep benimleydin gölge gibi takipteydin Ey vefa neredesin? Leyla için boşuna mı dağları deldi Mecnun Şirin uğruna Ferhat’a kum tepelerini aştıran duygu neydi Dipsiz kuyularda kalmak Yusuf misali Boşuna mı sevmişim seni Ey vefa neredesin?
Vefa neydi sahi? ’Sözünde durmak, Sevgi ve dostlukta sebat ve devamlılık Birbirimizle kaynaşıp bütünleşmek Seni, beni, bizi, hepimizi kucaklayan Yüce bir duygu muydu vefa?
O yüce duygu, aşığın maşukuna Maşukun aşığına sadık kalması değil miydi? Aşk meşk ne gezer Sevda beden tezgâhlarında satılığa çıkarılınca Vefa zıt kutuplu mıknatıstır adeta…
Aşk acısı gibidir vefa… Derin manalar bırakır seven gönüllerde Gün olur hem duygular Hem de duyguları açıklayan kelimeler Veda bile etmeden gurbete çıkar.
Taht kursa da gönüllerde Hasretin özlemiyle yanıp tutuşur yıllar boyu Vefa dilimizden düşmeyen türkülerin tınısı gibidir Taht kurduğu yüreğe hasret kalmanın hicranı ile inler Vefa da bir gariptir, vefasız insanlar kadar
Hepimiz etten kemikten yapıldık Allah’ın kuluyuz. Söz vermedik mi ona Ruhlarımız yaratıldığında Verdiğimiz sözün gereğini yerine hangimiz getirdik Vefasızlık örneği vererek insanlığımızı bitirdik…
İyi iken Allah rızasını alıp Darda kalınca mı son görevimiz vefa borcumuz olacaktı Hepimiz insanız, girmişiz çıkmaz sokaklara Gezerken o sokaklarda vefa’yı gördüm. Ağlamamıştım hiç o kadar, gözlerim doldu Saf tutmuşlardı insanlar ardı sıra Sarıp sarmalamışlar Musalla taşına yatırmışlar Gözlerinde korku hâkimdi vefasızların Kim bilir kalkacağından korkuyorlardı belki de…
Sessizliği safların önünden gelen bir ses bozdu “Nasıl bilirdiniz?” İşte o an tanıyanlar tanımayanlara “iyi bilirdik iyi” diye anlattılar vefayı “Ama eksik gitti” dediler…
Vefa, vefasızca çekip gitmişti sessizce Saf tutanlar da “vefa borçlarını” ödemek için Dizilmişlerdi sicim gibi! Öyle ya insanlık ölmemişti Son görev diyerek tuttular ucundan… Vefanın yanından dahi geçemeyenler El üstünde taşıyorlar şimdi “o”nu Öldürdüler vefayı Mekânı cennet, toprağı bol olsun Boşalınca elleri açtılar semaya Ruhuna el-fatiha…
Adettendir bizim insanımızda gıyabında konuşmak Merak etme ey vefa! Kaybettiklerimizin değeri kaybettikten sonra Ruhu şad mekânı cennet olsun El-fatiha dedikten sonra anlaşılırmış…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Vefa Ölmüş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Vefa Ölmüş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Adettendir bizim insanımızda gıyabında konuşmak Merak etme ey vefa! Kaybettiklerimizin değeri kaybettikten sonra Ruhu şad mekânı cennet olsun El-fatiha dedikten sonra anlaşılırmış…
Çok anlamlıydı abim yüregine saglık vefa vicdan gibidir insanda olmalı vicdanda vefada yoksa insanda merhamet zaten olmaz düşündürücü bir şiirdi saygılarımla...
Vefa nın İstanbulda bir semt oldugu kesin Ayrıca isimden ibaret, günümüz insanı genetigi bozuk bitkiye döndü unut gitsin vefayı vefasızları kıymet bilmeyenler için sızlanmamalı kendi yarana kendin merhem ol hocam saygılar
Merak etme ey vefa!
Kaybettiklerimizin değeri kaybettikten sonra
Ruhu şad mekânı cennet olsun
El-fatiha dedikten sonra anlaşılırmış…
Çok anlamlıydı abim yüregine saglık vefa vicdan gibidir insanda olmalı vicdanda vefada yoksa insanda merhamet zaten olmaz düşündürücü bir şiirdi saygılarımla...