Anadolu.. bir yanı Halide Edip bir yanı Ayşe hanım
çağın koynunda büyüyen engerek zulüm kanayan düşlere delik deşik duvar oldu kurşun seyirli ölü kadınlar dirildi ölümsüz macerasıyla
ağıt yakılmış kayıp zamana yitik kentlerle başkaldıran koynu bahar kadınlar
hangi iklim göğsünde saklamaz hangi coğrafya gizler cemreleri
Meysa’nın vuruşunca aklıma yürüdü yine kağnılar siyahbeyaz fotoğraflarda tülbentli anaların avucunda renkli karelerle Berivan’ı Dilan’ı gördüm
duvar dibinde bardağında çayıyla gülüşüne inat saklanmış zafer gözlü Rojda adına dolmuş mana güneşin doğduğu an
ki Karadeniz yeşilinde erkeği eşekle kahveye bırakan dağlara sürgün kadınlar çayın çiğ kavgası alın teri sırtında küfe çocuklara ana kocaya karı hayata uçurum kadınlar
hep bir dağ öyküsü elleri satılan çocuklukları körpe analıkları hiç bitmeyen küfür gibi piç bir kulluk güne
yinede göğüste çapraz fişek umut özlemleriyle asarlar yaşama düşleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KADIN ADLI ÖZGÜRLÜK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KADIN ADLI ÖZGÜRLÜK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Göğüs kafeslerinin altında sakladıkları cesaret ve adımlarında ki dirençle toprağı yaran kadınlar. Sırtında koca bir dünyayı taşıyan kadınlar... Memleketin her yanında isimleri yazılı...
''ki Karadeniz yeşilinde erkeği eşekle kahveye bırakan dağlara sürgün kadınlar çayın çiğ kavgası alın teri sırtında küfe çocuklara ana kocaya karı hayata uçurum kadınlar''
Üç kız babası olarak azgelişmiş ülkelerde kadın olmanın, dik durmanın,yaşamı birlikte yürütmenin ne kadar zor ve güç olduğunu bilenlerdenim. Ya biz erkekler? Kendi anamızı bacımızı kızımızı bi kenara koyarak diğerlerine erkeklik gösterileri.. Kardeşim benim şiir çok çok güzel.. Ama bu ülkede kadın olmak zor. Kaleme yüreğe selam olsun..
Ve isimsiz Anadolunun dağlarında, yollarında izleri kalanlar, Emine'ler, Ayşeler, Fatmalar.
Bir yönden bakmayalım Anadolu'ya her yönüyle Anadolu insanının çilesi aynıdır. Ankara'nın göbeğinde de yaşanır, sizlerin çokça yazdığı doğu, kadını ve erkeğiyle..
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle
glenay tarafından 2/9/2015 1:27:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
anlıyorum sizi gerçi bu şiir üzerinden bir bölge ismi geçmiyor..kurtuluş savaşı kadınları kobane kadınları karadeniz kadınları hayatı nasılda ayakta tuttular ve tutuyorlar...doğunun bir özelliği şudur..çok zengin kültürü var kürt türk ermeni yezidi suryani ve dinleri..arkadaşım midyatta ve konuştuğum zaman telefonda kilise çanını duyuyyorum başka zaman ezanı..bu insanlar bu kültür içinde mutlu ama dışarıdan yabancı yada terli bozguncular bunlara rahat vermiyor.demek istediğim ben yalovada bunlşarı yaşamam ki bir devlet görevlisi kimseye zarar veremez..artık bun insanlar çok çekti..bakın sertliklerine kaba yanlarına zencilerle kızılderililerle farkları yok bunun yanında onlar gibi misafir perver..yani bir toplumu ne kadar ezerseniz o kadar vahşileşir..kızdığım inanın babam olsa karşı çıkarım..şimdi ankara yalova sömürülüyor evet..ama karşı çıkan azınlık..oralarda ise çoğunluk buda bir faktör..yoksa ben latin amerikayıda yazıyorum..herkes bir bende..yüreğinize selamla hızlı yazdım şiir asıcam karıştı biraz..)
Ben az çok kaygısı duymuyorum. Kaygım bir yörenin özelleştirilip ayrıştırılması. Bu şiirini gerçekten severek okudum çünkü bütünlük sağlanmış, insanlar arasındaki ayım kalkmıştı.
Size bir örnek vereyim kardeşimin Varto'da yaşadığı ve gördüğü. Buralarda açıldığı gibi orada da dikiş, nakış kursları açılmış. Kardeşim de oğlunun yanında kalırken bir uğraş olsun diye katılmış. Orada bedava kumaşlar gönderiyormuş devlet. İsteyen alıp istediği gibi işini görüyormuş. Hatta belki de bilinçsizlikten. Olmadı at, silbaştan kesip, biçiyorlarmış ve Türkleri farklı görüyorlarmış. Bizde Türk, Kürt, laz ayrımı yapılmaz.
Burada kurslarda yetişmiş biriyim ben. Bize kumaş yardımı filân gelmezdi. Biz iki kız babamızın memur maaşıyla kıt kanaat devam ederdik kursa.
Yani doğuya her zaman bir öncelik var ama burası Ankara'nın yakın bir ilçesi ama zor koşullar burada da geçerli. Ayrım yapılmamalı. Ülkemizin her yeri bizim.
merhaba her zaman onurdur gelmeniz..lakin ben babası Trabzon'lu olan bir vatandaşım.ve ben karadeniz doğu Ankara İstanbul ayırmam..tek yön yok bende..tek yol devrim vardır..ama ben Yalova'dayım bir polis çocuğun kafasına sıkarsa kurşunu Ankara'da dere kenarında kadına tecavüz edilirse insanlar canlı gömülürse inan kıyametin ilahı kopar..tek yön değil en çok ezilen yönden bakalım..ben çokça doğudan bahsederken sizde azca doğudan bahsedin mesela..yüreğine selamla..
Kutluyorum kalemini
Yüreğine sağlık
______________________________________________Saygılar selamlar