-Acılarımı kucaklamaktan aciz ellerim öyle ağır ki! Umut türküsünden yoksun bedenim düşmeye hazırken toprağa rüzgârın ıslığıyla derinden susmalıyım yüreğim... Yüreğim çığ altında- *** Ey suratından hayatın kıymıkları dökülen ruhum! Adem ile Havva’nın kovulduğu Cennet’ten Sürgün mü yedin sen de? Nedir bu kasırgaları önünde sürükleyen Cehennem yanığı pişmanlığın? Oysa... Hiç kimse bilmezdi, Duymazdı Bir turkuaz renginde gülerken sen Gözlerinin can kırmızısı bir nehir olup taştığını, Mahcup bedeninin avaz avaz yandığını...
Ey avuçlarından karanlıklara çivili ruhum! Daha kaç kez çarmıha gerileceksin? Hatırla... Bir zamanlar mutluluk taşardı gözlerinin perçeminden Tarandıkça evrenin altın saçaklı aynasında. Ahhh! Nasıl da dilinde şahlanır dörtnala yol alırdı ’Kendimi çok seviyorum“ Diye haykırdığın taptaze özgürlük kokan şarkıların.
Şimdi... Ölüm ertesi, Sırat köprüsüne uzanan sığ bir yolculuk. Belki de son serçe yürekli dua’n Son kez iç çekişin serzenişlerine Hep günübirlik ayakların sıra dışı tekmelerken bedenini...
Ey gözbebeklerine mil çekilen ruhum! Musalla taşındaki kaderine teslim olup “Ölü candan doğar mıyım" diye sorma! Belki günün birinde Göğsünü emdiğinde ak umutların, Ölümsüz aşk üflenecek iliklerine, Ne biliyorsun?
Hadi... Hadi üflenecek nefes boyu şımart kendini, Aydınlat matemin hudutsuz karanlığını, Silkele yosun tutan acılarını Dosta düşmana karşı Çünkü… Nagehân-i tebessümler sunma vaktidir şimdi!
Nagihan ERGÜL Ağustos/2014
Şiirime nefesini üfleyen sevgili Funda Sağlam’a en kalbi teşekkürlerimle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ey avuçlarından karanlıklara çivili ruhum! Daha kaç kez çarmıha gerileceksin? Hatırla... Bir zamanlar mutluluk taşardı gözlerinin perçeminden Tarandıkça evrenin altın saçaklı aynasında. Ahhh! Nasıl da dilinde şahlanır dörtnala yol alırdı ’Kendimi çok seviyorum“ Diye haykırdığın taptaze özgürlük kokan şarkıların.
Her ömür gelgitler yaşar ve sonunda feraha erer.
İki güzel yürek cancana verip bir araya gelirde şiir ziyafet olmaz mı.
Hadi... Hadi üflenecek nefes boyu şımart kendini, Aydınlat matemin hudutsuz karanlığını, Silkele yosun tutan acılarını Dosta düşmana karşı Çünkü… Nagehân-i tebessümler sunma vaktidir şimdi!
Bomba şiir Nagihan'ımızdan
yürekten kutlarım abim
selam olsun şair yüreğine uzaklardan..
direnis tarafından 6/30/2015 1:46:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
....bu şiirden kaç hayat yontusu çıkar bilinmez ama,bir gerçek var ki; yaşamımızı tasarlarken,eskiz oluyoruz başka fırçalara.Herkesin acıya bakışı ayrı,ölüme bakışı ayrı.Bence; hak etmeli insan ölümü,izi kalmalı arkasında,teşekkürler şair,iz bıraktığınız için.
Şiir güzel olunca Funda Hanım'ın yorumuyla ayrı bir güzelik kazanmış. De ben hep biryerlerden Hatırlıyorum bu şiiri diye düşündüm. Ama profesyonel ce Funda Hanım'ın sesi çok yakışıyor şiire. Tebrik ederim
Funda hanım dün yayınlanmış bir şiiri daha seslendirmişti Açıkçası o şiiri beyenmedim ve iyi okuyamamıştı. Ben yorumuda şiirinizide çok beyendim. Funda hanım iyi şiirde devleşiyor ikinizide taktir ettim.
Şiir/i her kim ki ben dün acemiydim yıllar sonra pişdim derse biliniz ki daha şiir/e başladığı yerde ve zamandadır....ben her zaman söylerim şair olunmaz doğulur.....tebrik eder sevgi ve saygılarımı eksik etmeden
morali bozuk bir dünyanın kalbi kırık çocuklarıyız biz, ne çok benziyoruz birbirimize... başka başka şehirlerde başka başka isimlerle yarım kalan yanlarını oldurmaya çalışan, dibi delik gönül heybesine umut doldurmaya çalışan ne çok insan var...
Ey ruhunun farkında olan ten ve can. şiir okutturdu. kaleme yorum yapmasam da her zaman okurum. çok yerindeydi. Seslendirme yazan tarafından yapılırsa güzel oluyor. eyvallah...
Doğrusu şöyle kenarından geçeyim derken bir anda şiirin içinde buldum kendimi. Olgun ve yerinde imgelerle çok muhkem bir şiir okudum. Yazan kalemi kutluyor yazdıran gönüle saygı ve selamlarımla. Kutladım şaire...
canımsın Deniz sana ne kadar tşk etsem azdır bende o anneme hitap şiirimi çok seviyorum ...iyi ki tanımışım dediğim nadir güzel insanlardan birisin..öpüyorum gül yüreğinden
"tükenmeden ruhum öpsen anne" isimli şiiri ile tanıştım sevgili Nagihan'la ve o gün müptelası oldum güzel yüreğinden dökülen eşsiz kaleminin yazdıklarına.Kimi görsem önerdim ama seninle o ara denk gelmemişiz sanırım:)
Teşekkür ediyorum şairem kıymetim varsa sizin bendeki değerinize mukabildir. bu arada Nagihan hanımın şiirinide gayet başarılı buldum tanıyordun da neden önermedin? Kaliteli şiirler yol kenarındaki kervansaraylar gibidir, şöyle bir ruh dinlenmesi sağlıyor insana...
Soyut olarak tanımı var somut olarak tarifi yok. Aranızdaki dostluğa işaretle yazdım. İnsan fıtratı böyledir şairem her güzellikte kıskanacak bir yan bulur ve parantez içine alıverir işte, fazla sıkıştırma beni...
-Acılarımı kucaklamaktan aciz ellerim öyle ağır ki! Umut türküsünden yoksun bedenim düşmeye hazırken toprağa rüzgârın ıslığıyla derinden susmalıyım yüreğim... Yüreğim çığ altında
:((
suskunluklarımın demi ile yıkıyorum şimdi sol yanımı, nasıl bir sürgündü bu sol yanımdan sürüldüğüm ah! kimsesiz çığlıklarım var benim sustukça üzerime serilen ağırlığımın yükünü taşımaktan aciz bedenimle yürüyorum ardıma aldığım yokluğa :( ölü şehirlerin yolcusu gibi çıkıyorum şimdi sonsuz yolculuğa gözlerim vuslattan uzak avuç avuç kanıyorum da susturuyorum gem vurduğum dilimi yine
içimde saklı kalanı yaşıyorum (kaderin)sunduğu ne varsa yüreğime yudumluyorum peşin sıra bilmez kimseler tebessümlerimin ardına sığdırdığım izlerimi ve kimseler görmez her günümü nasıl bir ziyan ile sarmaladığımı
ah benim gurbetime düşen can tanem, nasıl bir içtenlikti bu böyle şiirinden yudumladığım her bir harfine nemli gözlerimi hibe ederek nefesledim şiirini.. yüreğin gibi çağlayan sayfana sızılı yanımdan dökülen dualarımı ve tebriklerimi bırakıyorum...
Bir safak vakti dudaklarımda tebessüm kalbime derinden sızan umut bir melek kanatlarının arasına alır düşlerimde bebek kadar masum bakıslarında mutluluklar getirir
Şimdi... Ölüm ertesi, Sırat köprüsüne uzanan sığ bir yolculuk. Belki de son serçe yürekli dua’n Son kez iç çekişin serzenişlerine Hep günübirlik ayakların sıra dışı tekmelerken bedenini...
Ey gözbebeklerine mil çekilen ruhum! Musalla taşındaki kaderine teslim olup “Ölü candan doğar mıyım" diye sorma! Belki günün birinde Göğsünü emdiğinde ak umutların, Ölümsüz aşk üflenecek iliklerine, Ne biliyorsun?
Hadi... Hadi üflenecek nefes boyu şımart kendini, Aydınlat matemin hudutsuz karanlığını, Silkele yosun tutan acılarını Dosta düşmana karşı Çünkü… Nagehân-i tebessümler sunma vaktidir şimdi!
TEK KELIME HARIKA BIR SIIR HARIKA BIR YORUM KUTLARIM HER IKI DEGERLI KARDESIMI.. OFFF YAAA NE SIIR BU BÖYLE SAYGILAR SEVGILER SLM;LAR HER IKI YÜREGE OLSUN
Daha kaç kez çarmıha gerileceksin?
Hatırla...
Bir zamanlar mutluluk taşardı gözlerinin perçeminden
Tarandıkça evrenin altın saçaklı aynasında.
Ahhh!
Nasıl da dilinde şahlanır dörtnala yol alırdı
’Kendimi çok seviyorum“
Diye haykırdığın taptaze özgürlük kokan şarkıların.
Her ömür gelgitler yaşar ve sonunda feraha erer.
İki güzel yürek cancana verip bir araya gelirde şiir ziyafet olmaz mı.
İkinizinde yürekleri yürek sesleri var olsun.
Tebrik ve saygımla.