Okuduğunuz şiir 2.11.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ülkü DEMİRCANLI
Yirmi Üçünde Ölüm Düşleri
Sürü psikolojisi benimki; Koyun gibi...
Kim ne derse tamam, Kim ne derse temenna. Kimine göre aptalım, Kimine göre hovarda. İçki içmem, kumar bilmem, Bir sigara… Hani, ot gibi yaşıyorsun dediklerine Gücenmem amma, O yârin sessizce gidişi Kangrendir dudaklarımda.
Aldı beni bir düşünce, Ellerim şakaklarımda; Ölüm nasıl bir duygu acaba? Korkuyorum üstelik. Ya ölürsem yirmi üç yaşında?
Alınmasın kimse koyun dediysem kendime. O bile bilinirdi, sürüden eksilince. Kaç kez eksik sayıldım, Kaç kez yok. Heyhat! Aldırmazsınız bile çoğunuz Dünyadan göçüp gittiğime…
İşte hayat! Dedim ya; Dizgini kopuk tekerlek. Ve her ömür kendi kabında saklıyor Korkulara yenik birikintilerini. Perdenin ardından el sallıyor Yirmi üçünde ölüm düşleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yirmi Üçünde Ölüm Düşleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yirmi Üçünde Ölüm Düşleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Adaşım, Şiirleri genellikle okurum, dinlemem. Nedense bu şiiri dinlemek geldi içimden. Ülkü Hanım başarılı bir şekilde seslendirmiş. Sesine, sanatına sağlık. Yalnız dikkatimi çekti. Bazı yerleri atlamış Şiire sonradan mı eklenmiş o kısımlar Mesela " Kangrendi " demiş okurken .. di'yi eklemiş ..Öyle duydum, 3 defa dinledim. " birde benim yüreğime bak " ...burayı hiç okumamış. Aslında şiirin gözünde çapak olmuş bunlar ... .............. Güzel şiir, severek okudum. Teşekkürler, tebrikler .. Farklı bir anlatım var şiirde. Beğendim ben. .......... Bir-iki notum var izninizle: - " Sürü piskolojisi benim ki " ..... benimki ....olmalı sanırım .. - "Ya ölürsem yirmi üç yaşında " .... yaşımda ... mı olmalı diye düşündüm ... Hocalarımız veya siz beni aydınlatın lütfen ... - " Heyhat ! birde benim yüreğime bak " ..... bir de ... - " Dedim ya dizgini kopuk tekerlek " Dedim ya ...dan sonra sanki bir işaret olmalı, bilemedim ne ... virgül mü ne ...? ................. Tekrar teşekkürler Mustafa Doğan .. Selamlar GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
Bazı hususlarda ben de tereddüde düşüyorum. Eleştirilerimin veya açıklamalarımın hepsi doğru da olmayabilir, fakat bazı arkadaşlar yorumlarımızı kendilerine hakaret sayıyorlar. Amacımız üzüm yemektir ... Konuya vakıf,işi bilen dilci, Türkçeci hocalarımıza danışıyorum, bu sayfada veya günlük hayatımızda .. ........... Teşekkürler tekrar ... Tebrikler ... Gözüne acı yaş değmesin Doğan ...
kıymetli dost çok hoş ve güzel tespitler yapmışsınız teşekkür ederim
Kangrendi bir okuma hatası.
" birde benim yüreğime bak " dizesi yine aynı bağlamda bende pek çok şiir seslendirdim bu tür hatalar elbette olağan yazılım ve imla hataları ise uyarılarınızı dikkate alarak şimdi düzenliyorum .
Ya ölürsem yirmi üç yaşında " aslında orijinal hali bu kelimeydi lakin söylediğiniz yaşımda daha uygun düşünememişim.
sayfamdaki ziyaret ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim..
Ölmeden önce ölünüz, hakikatini hatırlattı bana.. evet mukadder olanı daim hissetmek her yaşta her duyguda; sevinçte ve kederde..lakin dünya öyle tevessül ediyor ve sarmıyor ki ruhları gençlerı bırakın yaşı 90 ı bulanlar bile dünyadan geçemiyor... ...ne güzel şiir..yalnızlıkla mayalanmış ruhumuz, bunun yaşla alakası yok..bunu farketmek de güzel... ...selam ve dua ile kardeşim...
Şiirde tema, konu hani ekleriz bir de *sesi.. Teknik sesler, söz sanatları vs.. Burada bunun dışında bir şey söylemek istiyorum.
Dündü sanırım, kendi kendime dedim ki, bir paragraf yazsam ve bir devrin dili olmuş olsa. Vakit, zaman kipleri olmadan farklı bir dilimi anımsatsa.. Sonra bunu neden düşündüğümü sordum kendime, aklıma birkaç dakika önce uğradığım sayfada okuduğum şiir geldi.. Elbette ki sizin şiiriniz.
Dingin, huzur hattâ.. Bilemiyorum hangi kelime tanımlar ancak bildiğimden eminim.. Okumak yormuyor aslâ. Hüzün korkularımdan da sıyrılıyorum.. Tebessüm uyanıyor çehremde, konu edilen her ne olursa olsun. Çünkü yaşamı tanıyoruz, acılar mutluluklar hepsinin nasıl yaşandığını biliyoruz fakat dillendirmede aynı başarıyı gösteremiyoruz.. Ne mutlu fark edene, fark ettirene..
Nette gezinirken kazara bu sayfaya düşmesem güne düşen bu harika şiiri okuyamayacaktım. Tebrikler Mustafa gardaşım. Ayrıca seçki kurulunu da kutluyorum...
Yirmi üç yaşın düşündürdükleri diyeceğim ama Kim demiş ki uysal koyunum? sözü geldi aklıma şairin.... Kutsal bir varlıktır o dinimizde..Yumuşak başlı olmak evladır sonu hesap günü olan bu dünyada... Tebrikler şairim güne yakışmış.. Slm ve dua ile sevgiler.. ESRA
selam ve saygımla.