Ey aşk, yalnız bırakma kıyamda son kaleyi Mübarek hatıranda sakla Çanakkale’yi Sinelerde durdukça, “ya ölüm ya istiklal!" “Son ocak” sönmeyecek “çehreni çatma” hilal,
Ses ver mukaddesatım, kadim yurdumun eri, Yoklukların üstünde tevekkülün zaferi. Türkün şanlı tarihi bedeninde yeşerdi. Mahşeri gören olsa İşte, burası derdi!
Gök kubbe gözlerinin gördüğünden saklanır Bu ölüm yarışında gözyaşı yasaklanır Şu küçücük karada âlemler gizli sanki Zaman tekrara düşse lâl olurdu inan ki
Bombalar başkaldırmış, gökten çivi yağıyor. İki deniz boğazdan kan gülleri sağıyor. Düğüne gider gibi şehadete yürüyor. Hangi ordu önünde peygamberi görüyor?
Bir çığ gibi akınca düşmanın kesretine Donanmalar devrilir, yetişmez Nusret’ine. Gelsin toplasın batı, denizdeki enkazı. Bin yıl geçse silinmez tarihteki o yazı
Gök, yeri koparıyor top ve tüfek sesinden. Siper yaptı Mehmet’im adeta cüssesinden. Bedenler parça parça, yüzde o naif gurur, Teslimiyet bir canda bu kadar güzel durur.
Tabyalar yığın yığın, gencecik toy fidanlar, Cemal seyreder gibi secde hâlinde canlar. Kefen diye getirmiş sarılmış cübbesine. Sanki selam söylüyor şehitlik rütbesine.
Kimi daha on yedi, ecel olmuş öğünü. Kimi yavuklusuyla ertelemiş düğünü. Kiminin son senesi, yarım kalmış mektebi. Elinde donakalmış kalemin mürekkebi.
Mübarek beratına kanlı gömleğin kefil, Cepkeninde bir mektup, bir çakı, bir de mendil. Bir nesil şehit oldu, giden gelmedi geri. Kan tutar bu toprağı, işte o günden beri.
İmanla kenetlenmek, istikbalin başıdır. Bu boğaz harbi değil, hak-batıl savaşıdır. Teslim edip ruhunu, siperinde kalan var. Kendi cenazesinin namazını kılan var.
Kevser’den su mu içer kınalı parmakların. Alnından öpüyoruz düştüğün toprakların. Dil söyleyip de geçer, yürek nasıl dayansın? Akıl idrakten aciz ancak Hakk’a ayansın.
Damarlarından doğar Çanakkale’nin suyu. Kalplerin kandilisin bütün zamanlar boyu. Yıldızlardan mücella, şehitlere atasın. Sana destan denmesin, sen destandan ötesin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEHİT ANINA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEHİT ANINA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Destandan öte bir mücadele..Destandan öte kahramanlar..Şehitler..Destandan öte muhteşem bir şiir.Yüreğine sağlık şair.Güne damgasını vurdu.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.